ES apstiprina Covid-19 vakcīnu

Eiropas Komisija apstiprināja "Pfizer" un "BioNTech" izstrādātās Covid-19 vakcīnas izmantošanu Eiropas Savienībā.
Pirms tam vakcīnu atļāva izmantot Eiropas Zāļu aģentūra.
Eksperti ir pārliecinājušies, ka vakcīna ir droša.
Vakcīnu vienlaicīgi saņems visas Eiropas Savienības valstis
Latvijā pirmā vakcīnu krava varētu nonākt 26. decembrī.
Pirmajā piegādē būs 9750 vakcīnas. Vakcinācija varētu sākties 28. decembrī.
Pirmie vakcīnu saņems mediķi, kuri strādā ar Covid-19 pacientiem un neatliekamās palīdzības darbinieki.
Veselības ministre Ilze Viņķele ("Attīstībai/Par!") saka, ka vakcīnas ir labākā Ziemassvētku dāvana mediķiem un sabiedrībai kopumā.
Covid-19 aizvien izplatās strauji
Situācija saistībā ar Covid-19 izplatību Latvijā pasliktinās.
To secina speciālisti no Slimību profilakses un kontroles centra.
Pieaudzis pozitīvo testu un slimnīcās ievietoto Covid-19 pacientu skaits.
Slimnīcās patlaban ārstējas 983 Covid-19 pacienti, 56 ir smaga slimības gaita.
Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 395 jaunus Covid-19 gadījumus, četri pacienti miruši.
Covid-19 turpina izplatīties Lietuvā.
Aizvadītajā diennaktī Lietuvā infekcija atklāta vēl 2130 cilvēkiem un reģistrēti 20 nāves gadījumi.
Igaunijā vēl 287 inficētie un vēl septiņi cilvēki nomiruši.
Spēkā stājas stingrāki ierobežojumi
No 21. decembra līdz 11. janvārim Latvijā ir stingrāki ierobežojumi.
Notiek arī stingrāka ieceļotāju kontrole.
Robežsargi secina, ka ne visi ieceļotāji reģistrējas.
Robežsargi pārbauda līdz 3000 ieceļotāju dienā un vidēji 14% nav aizpildījuši īpašu anketu "Covidpass.lv".
Tā obligāti jāaizpilda visiem, kas iebrauc Latvijā.
Pārtrauc satiksmi ar Lielbritāniju
Arvien vairāk valstu pārtrauc satiksmi ar Lielbritāniju.
Lielbritānijā atklāts ļoti lipīgs koronavīrusa Covid-19 paveids.
Zinātnieki informē, ka jaunais vīrusa paveids nav nāvējošāks un, iespējams, tas ir arī citās valstīs.
Zinātnieki arī apgalvo, ka vakcīna der arī pret jauno vīrusa paveidu.
Tikmēr lēmums uz laiku slēgt satiksmi ar Lielbritāniju radījis haosu lidostās un ostās.
Cilvēki, kuri plānoja ceļot, tagad ir spiesti mainīt plānus.
Nopietni traucēta arī pasta sūtījumu piegāde pirms Ziemassvētkiem
Neievēlē Satversmes tiesas tiesnesi
Saeima Satversmes tiesas tiesneša amatā neievēlēja nevienu no kandidātiem.
Tas nozīmē, ka būs jārīko jaunas vēlēšanas.
Saeimas frakcijām būs no jauna jāvirza savi kandidāti.
Satversmes tiesa strādā sešu tiesnešu sastāvā jau kopš oktobra.
Tad bijusī tiesas priekšsēdētāja Ineta Ziemele sāka tiesneses darbu Eiropas Savienības tiesā.
Būs autobusu maršrutu izmaiņas
Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienās būs izmaiņas gandrīz 600 reģionālo autobusu maršrutos visā Latvijā.
Izmaiņas paredzētas no 23. decembra līdz 3. janvārim.
Visiem, kas svētku laikā vēlas braukt ar autobusu, laikus jāiepazīstas ar izmaiņām autobusu kustības sarakstā
Ziemas saulgrieži
Šodien bija gada īsākā diena.
Tā ilga sešas līdz septiņas stundas.
Ap pusdienlaiku bija ziemas saulgrieži.
Pēc ziemas saulgriežiem katra diena kļūs arvien garāka, bet nakts – īsāka.
Taču to sajutīsim vēlāk.