Ziņas vieglajā valodā 21. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Toreiz Latvija oficiāli atbrīvojās no Padomju Savienības.

Šodien aprit 30 gadi kopš Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas

Šodien notika dažādi pasākumi, kuros runāja amatpersonas un garīdznieki.

Uzrunās izskanēja aicinājums aizstāvēt savu valsti un būt vienotiem tāpat kā pirms 30 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Šodien pirmo reizi pasniedza Valstiskuma balvu

Svinīgā ceremonijā Rīgas pilī to saņēma luterāņu garīdznieks un rakstnieks Juris Rubenis.

Juris Rubenis ir viens no tiem, kas cīnījās par Latvijas neatkarību Trešās atmodas laikā.

 

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB)veicis kratīšanu bijušā Latvijas Bankas prezidenta Ilmāra Rimšēviča mājās

Gan KNAB, gan Rimševiča advokāts par to nerunā.

Portāls "Diena.lv" vēsta, ka KNAB nopratina Rimšēviča paziņu uzņēmēju Uģi Taboru.

Tabors esot centies ietekmēt lieciniekus Rimšēviča lietā.

Rimšēvičs apsūdzēts par kukuļošanu un noziedzīgi iegūtas naudas legalizēšanu. Rimšēvičs savu vainu vairakkārt noliedzis.

 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 160 jauni Covid 19 gadījumi, mirušo nav

Saslimstības 14 dienu kumulatīvais rādītājs turpina pieaugt un patlaban ir 84,4.

Slimnīcās ir 75 Covid pacienti, 11 pacientiem ir smaga slimības gaita.

Lietuvā inficēšanās apstiprināta vēl 580 cilvēkiem un reģistrēti astoņi nāves gadījumi.

Igaunijā inficēšanās atklāta vēl 221 cilvēkam, mirušo nav.

 

Francijā jau sesto nedēļas nogali tūkstošiem cilvēku demonstrācijās protestē pret piespiedu vakcināciju pret Covid 19

Cilvēki uzskata, ka ir nepareizi ierobežot nevakcinēto tiesības ar veselības pasēm.

Taču pēdējā laikā "veselības pasu" sistēma ir pamudinājusi cilvēkus aktīvāk potēties.

Vismaz vienu poti saņēmuši 70% Francijas iedzīvotāju.

Tas ir vairāk nekā, piemēram, Vācijā vai Itālijā.

 

Austrālijā simtiem demonstrantu protestēja pret karantīnas ierobežojumiem

Notika sadursmes ar policiju.

Sidnejā jau ilgāk nekā divus mēnešus cilvēki dzīvo stingras karantīnas apstākļos.

Taču Covid-19 uzliesmojumu nav izdevies ierobežot.

Infekcija izplatās pa visu Austrāliju un sasniegusi arī Jaunzēlandi.

 

Afganistānā tūkstošiem cilvēku drūzmējās pie Kabulas lidostas

Viņi grib pamest valsti.

Nokļūšana lidostā ir apgrūtināta, jo tai apkārt ir talibu kontrolposteņi.

Rietumvalstis turpina evakuēt savus pilsoņus un afgāņus.

ASV prezidents Džo Baidens apsolīja, ka evakuēs vietējos, kuri kara laikā palīdzēja sabiedroto spēkiem.

 

Afganistānas galvaspilsētā Kabulā sākas sarunas par valdības veidošanu

Uz sarunām ieradies radikālā grupējuma “Taliban” viens no līderiem Abduls Gani Baradars.

Kabulā ieradušies arī citi ietekmīgi “Taliban” locekļi, piemēram, Halils Hakani.

ASV viņu uzskata par teroristu.

Par viņa notveršanu ir izsludināta 5 miljonu dolāru atlīdzība.

Talibi paziņojuši, ka jaunā valdība būs "iekļaujoša", taču ko tas nozīmē, viņi nesaka.

 

Laika ziņas

Svētdien Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Vietām īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Naktī atsevišķos rajonos veidosies migla.

Rietumu vējš 2-6 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +7…+12 grādi, piekrastē līdz +15 grādi.

Dienā +16…+20 grādi.

Rīgā naktī neliels, dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Dienā iespējams īslaicīgs lietus.

Rietumu vējš 2-6 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī +11…+13 grādi, dienā +17…+19 grādi.

Laika tips 2. - labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti