Ziņas vieglajā valodā 21. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 21. aprīlī. 

 

Ziņas vieglajā valodā 21. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievijas armija pilnībā nav iekarojusi Ukrainas ostas pilsētu Mariupoli

Krievijas armija pilnībā nav iekarojusi Ukrainas ostas pilsētu Mariupoli.

To paziņoja Ukrainas prezidents Volodomirs Zelenskis.

Viņš teica, ka Ukrainas karavīri nepadodas.

Viņi atrodas metalurģiskās rūpnīcas “Azovstaļ” pagrabos kopā ar civiliedzīvotājiem, galvenokārt sievietēm un bērniem.

Ukraina pieprasa ļaut šiem cilvēkiem evakuēties.

Taču Krievijas armija to neļauj.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins grib, lai šie cilvēki padodas.

Krievijas spēki kaujās Ukrainas austrumos būtiskus panākumus negūst

Krievijas spēki kaujās Ukrainas austrumos būtiskus panākumus negūst.

Krievijas armija šobrīd kontrolē aptuveni 80% Luhanskas apgabala.

Kaujas turpinās daudzviet Doneckā, arī Hersonas apgabalā un citviet.

Ukrainas amatpersonas joprojām aicina rietumvalstis Ukrainai ātri piegādāt smagos ieročus.

Vācija ceturtdien paziņoja par smago ieroču (tanku un bruņumašīnu) piegādēm Ukrainai 

Vācija ceturtdien paziņoja par smago ieroču (tanku un bruņumašīnu) piegādēm Ukrainai.

Piegāde notiks tuvākajās dienās.

Vācija pati Ukrainai ieročus nepiegādās.

To darīs citas Austrumeiropas valstis.

Vācija pēc tam šīm valstīm atjaunos ieročus krājumus.

Ukraina kritizē Vāciju par atteikšanos piegādāt ieročus.

Taču Vācija apgalvo, ka lieku ieroču tai nav.

Amerikas Savienotās Valstis Ukrainai piegādās ieročus vēl par 800 miljoniem dolāru

Amerikas Savienotās Valstis piegādās Ukrainai ieročus vēl par 800 miljoniem dolāru.

Ukraina saņems arī 500 miljonus dolāru, lai cilvēkiem izmaksātu algas un pensijas.

ASV prezidents Džo Baidens sola arī turpmāk atbalstīt Ukrainu, lai Krievijai neizdotos to okupēt.

Kara noziegumu atbalstītājiem varēs atņemt Latvijas pilsonību

Kara noziegumu atbalstītājiem varēs atņemt Latvijas pilsonību.

Saeima otrajā – galīgajā – lasījumā atbalstīja izmaiņas Pilsonības likumā.

Atņemt Latvijas pilsonību varēs tikai tiem, kuriem ir dubultpilsonība.

Latvijā dubultpilsonība ir apmēram 35 tūkstošiem cilvēku.

Krievijas un Latvijas pilsonība ir nedaudz vairāk nekā trīs tūkstošiem cilvēku.

No nākamā gada plānots paaugstināt minimālo algu līdz 640 vai 700 eiro

No nākamā gada plānots paaugstināt minimālo algu līdz 640 vai 700 eiro.

Tādi ir Labklājības ministrijas plāni.

Patlaban minimālā alga ir 500 eiro.

Valdības koalīcija par minimālās algas celšanu nākamgad vēl nav vienojusies.

Pensijas šogad indeksēs 1. septembrī

Pensijas šogad indeksēs 1. septembrī.

Tas ir mēnesi agrāk nekā parasti.

Pensiju indeksācija katru gadu notiek 1. oktobrī.

Izmaiņas saistītas ar dzīves dārdzību.

Pensiju indeksācijai no budžeta būtu nepieciešami 26 miljoni eiro.

Arī Vērmanes dārzā Rīgā uzstādīts dzeramā ūdens brīvkrāns

Arī Vērmanes dārzā Rīgā uzstādīts dzeramā ūdens brīvkrāns.

To atklās piektdien.

Šis brīvkrāns atrodas blakus bērnu rotaļu laukumam.

Līdz ar silto laiku Rīgas parkos uzstādīti seši jauni ūdens brīvkrāni.

No tiem rīdzinieki un pilsētas viesi var veldzēties ar tīru dzeramo ūdeni.

Jaunajiem brīvkrāniem uzstādīta ierīce, kas ļauj padzerties arī suņiem un kaķiem.

Laika ziņas

Piektdien Latvijā pierims vējš un saglabāsies silts laiks.

Naktī mākoņu daudzums būs mainīgs, dienā – pārsvarā neliels.

Nokrišņu nebūs.

Austrumu vējš 2–7 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +2…+7°.

 Dienā +13…+17°, līča piekrastē +8…+12°.

Rīgā mainīgs mākoņu daudzums.

Austrumu vējš 2–7 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +6…+7°, dienā +15…+17°.

Laika tips 1. – īpaši labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti