Ziņas vieglajā valodā 20. martā

Ziņas vieglajā valodā 20. martā.

 

Ziņas vieglajā valodā 20.martāĢirts Auzāns

     

    Latvijā Covid-19 atklāts 111 cilvēkiem


    Šobrīd koronavīruss Latvijā ir atklāts jau 111 cilvēkiem.
    Pēdējā diennaktī atklāti vēl 25 saslimušie.
    Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.
    Ir saslimis arī Dailes teātra darbinieks.
    Tāpēc citiem Dailes teātrī strādājošajiem būs divas nedēļas jāpaliek mājās.
    Tā vīrusam būs mazāka iespēja izplatīties tālāk.

    Ar koronavīrusu saslimis vēl viens Salaspils 1.vidusskolas skolēns.
    Viņš vīrusu ieguva no klasesbiedra.

    Gandrīz visi saslimušie koronavīrusu ir ieguvuši ārzemēs.

    Daudzi ceļotāji atgriežas Latvijā

    Daudzi Latvijas iedzīvotāji turpina atgriezties no ārzemēm.
    Satiksmes ministrs Tālis Linkaits no Jaunās konservatīvās partijas atļāvis sestdien, 21. martā, Rīgas lidostā nolaisties lidojumiem no
    Malagas Spānijā,
    Edinburgas Apvienotajā Karalistē,
    Helsinkiem Somijā,
    Tenerifes Spānijā.

    Tā liecina informācija Satiksmes ministrijas mājaslapā.

    Tirdzniecības vietās jāievēro 2 metru distance 

    Veikalā, aptiekā un tirgū citiem cilvēkiem nedrīkst pieiet tuvāk par diviem metriem.
    Šādus noteikumus piektdien izziņoja Ekonomikas ministrija.
    Jo lielāks ir attālums starp cilvēkiem, jo lielāka iespēja pasargāt sevi no koronavīrusa.
    Šos noteikumus veikalos ik pa 15 minūtēm atskaņo skaļruņos.

    Ir izstrādāti arī ieteikumi, kā koronavīrusa izplatības laikā iepirkties:
    Uz veikalu ejiet tikai tad, ja jūtaties vesels.
    Iepirkties labāk vajadzētu tikai vienam ģimenes loceklim.
    Iepriekš ieteicams izveidot iepirkumu sarakstu - tā veikalā būs jāpavada mazāk laika.
    Pēc iepirkšanās ieziediet rokas ar dezinficējošu šķidrumu.
    Šāds šķidrums ir veikalā pie ieejas durvīm.

    Rīgā retāk kursēs sabiedriskais transports  

    No sestdienas, 21. marta, Rīgā sabiedriskais transports brauks retāk.
    Sabiedriskais transports nebrauks arī naktī.
    Izmaiņas var paskatīties “Rīgas satiksmes” mājaslapā.

    Krīzes laikā Rīgā ūdeni par parādiem neatslēgs

    Kamēr Latvijā ir ārkārtas situācija, nesamaksātu rēķinu dēļ nevienam ūdeni neatslēgs.
    Tā sola uzņēmums “Rīgas ūdens”.
    Kādu laiku nestrādās šī uzņēmuma klientu apkalpošanas centri.
    “Rīgas ūdeni” var tikai sazvanīt vai uzrakstīt ziņu internetā.
    Nestrādā arī uzņēmuma “Rīgas namu pārvaldnieks” klientu apkalpošanas centri.

     Rīgas domes vēlēšanas pārcels uz 6. jūniju

    Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas pārcels uz 6. jūniju.
    To piektdien, 20. martā, apstiprināja Saeima.
    Saeima noteica, ka Centrālā vēlēšanu komisija šīs vēlēšanas Rīgā izsludinās 14. aprīlī.
    Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde līdz 7. maijam izsūtīs vēlētājiem paziņojumus par viņu vēlēšanu iecirkni.
    Drīkstēs arī izvēlēties citu vēlēšanu iecirkni.
    To varēs mainīt no 7. līdz 23. maijam.

    Ārpus ES iestrēguši aptuveni 300 000 pilsoņu

    Aptuveni 300 000 Eiropas Savienības (ES) pilsoņu ir iestrēguši ārpus bloka robežām.
    Tā piektdien, 20. martā, pavēstīja ES augstais ārlietu pārstāvis Žozeps Borels.

    ES pilsoņu atgriešanos savās mītnes zemēs apgrūtina ceļošanas ierobežojumi.
    Tie noteikti, lai samazinātu koronavīrusa izplatību.

    ES Covid-19 krīzes laikā ļaus dalībvalstīm tērēt vairāk

    Eiropas Savienība mīkstinās stingros tēriņu ierobežojumus un atļaus dalībvalstīm tērēt vairāk.
    Par to paziņoja Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena.
    Tas palīdzēs novērst koronavīrusa krīzes postošās sekas ekonomikai.

    Somija ir laimīgākā valsts pasaulē

    Somija ir laimīgākā valsts pasaulē.
    To izpētījuši Apvienoto Nāciju Organizācijas eksperti.
    Pētījums notika 156 pasaules valstīs.
    Somiju atzina par laimīgāko valsti pasaulē jau trešo gadu pēc kārtas.
    No Baltijas valstīm par laimīgāko atzina Lietuvu.

    Eiropas radio vienojas akcijā cīņā pret Covid-19

    Piektdien, 20. martā, no rīta 57 radiostacijas Eiropā reizē spēlēja vienu un to pašu dziesmu.
    Šādā veidā radiostacijas parādīja, ka ir vienotas cīņā pret koronavīrusa izplatīšanos.
    Šo dziesmu atskaņoja arī pieci Latvijas Radio kanāli.
    Ideja par akciju radās Nīderlandes radio darbiniekiem.

    Koronavīrusa epidēmijas laikā notiek arī dažādas citas akcijas.
    Piemēram, pulksten deviņos vakarā cilvēkus Latvijā aicina atvērt logu un aplaudēt.
    Aplausi nozīmē “paldies” mediķiem, kas ārstē cilvēkus no koronavīrusa.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti