Ziņas vieglajā valodā 20. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 20. maijā.

Gājiens pret padomju mantojumu noslēdzies bez īpašiem starpgadījumiem

Šodien ļoti daudz cilvēku devās gājienā no Brīvības pieminekļa uz Uzvaras parku Pārdaugavā. 

Cilvēki pieprasīja nojaukt padomju pieminekli. 

Cilvēki aicina valsts vadītājus rīkoties, lai visā Latvijā likvidētu visus Krievijas okupācijas varas pieminekļus un piemiņas zīmes. Gājiens bija vairāk nekā kilometru garš. 

Gājienu uzraudzīja vairāki simti policistu. 

Bija arī cilvēki, kas traucēja gājiena dalībniekiem. 

Policija viņus aizturēja. 

Kopumā gājiens noritēja mierīgi.

Aizvien saspringta situācija Ukrainas austrumos

Ukrainas austrumos Doneckas apgabalā karadarbības zonā situācija ir ļoti saspringta. 

Krievijas karaspēks grib aplenkt Ukrainas armiju. 

Šeit kaujas ir ļoti smagas un nežēlīgas. 

Tikmēr Ukrainas armija turpina atbrīvot Harkivas apgabalu.

Nav skaidrības par evakuētajiem Mariupoles aizstāvjiem

Joprojām nav skaidrības par evakuētajiem Mariupoles aizstāvjiem. 

No rūpnīcas “Azovstaļ” viņus aizveda uz Krievijas kontrolēto teritoriju. 

Kas ar viņiem notiks tālāk, Ukrainas un Krievijas sniegtā informācija atšķiras. 

Ukraina cer viņus apmainīt pret sagūstītajiem Krievijas karavīriem. 

Krievija apgalvo, ka ukraiņu karavīri ir padevušies. 

Krievija viņus dēvē par teroristiem. 

Ukraiņu karavīru sievas un mātes aicina Turcijas prezidentu Erdoganu runāt ar Krievijas prezidentu Putinu un palīdzēt saglabāt karavīru dzīvības.

Rīgas Austrumu slimnīcā operē Ukrainas karā cietušu pusaudzi

Rīgā Austrumu slimnīcā mediķi palīdzēja kādam ukraiņu pusaudzim. 

Viņš bija guvis ļoti nopietnu kara savainojumu bumbas sprādzienā. 

Pusaudža roka un pleca daļa no savainojumiem bija paralizēta. 

Ārsti viņu operēja. Operācija ilga gandrīz 7 stundas. 

Tagad jaunietis jūtas labi, taču viņam būs nepieciešama ilga ārstēšanās un vairākas sarežģītas operācijas. 

Kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā Rīgas Austrumu slimnīcā palīdzība sniegta ap 400 ukraiņu.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība atkal sola rīkot protestus

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība atkal sola rīkot protestus. 

Arodbiedrība pieprasa ņemt vērā pedagogu prasības. 

Arodbiedrība apgalvo, ka valdība slikti risina problēmas izglītības jomā. 

Skolās trūkst pedagogu. 

Viņiem ir liela slodze, bet mazas algas.

Latvijā plāno skolām veidot izglītības programmu par seksuālo veselību

Nedaudz uz priekšu pavirzījies jautājums par veselības mācības atjaunošanu skolās. 

Piektdien nevalstiskās organizācijas un politiskās partijas parakstīja memorandu. 

Tas paredz izveidot bērnu seksuālās veselības izglītības programmu. 

Speciālisti atzīst, ka bērniem trūkst informācijas ne tikai par savu ķermeni, higiēnu, bet arī attiecību veidošanu un drošām seksuālām attiecībām. 

Speciālisti uzskata, ka zināšanu nav arī vecākiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti