Ziņas vieglajā valodā 20. maijā

Ziņas vieglajā valodā 20. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 20. maijāAgnese Vasermane

     

     

    Rīgā jauna atkritumu izvešanas kārtība

    No 20. maija Rīgā ir jauna atkritumu izvešanas kārtība.

    Rīga ir sadalīta četrās zonās.

    Katrā zonā atkritumus drīkst izvest tikai viens uzņēmums.

    Iedzīvotājiem un uzņēmumiem līdz 20. maijam bija jāpārslēdz līgumi ar savas zonas apsaimniekotāju.

    Taču apmēram ceturtā daļa iedzīvotāju līgumu nav noslēguši.

    Līgumu varēs noslēgt arī vēlāk.

    Taču tad dažas dienas atkritumus neviens neizvedīs.

    Šajā laikā rakstīs dokumentus un plānos atkritumu izvešanas mašīnas ceļu.

     

    Covid-19 vēl 4 cilvēkiem

    19. maijā saslimšanu ar Covid-19 Latvijā atklāja četriem cilvēkiem.

    Veica gandrīz 1800 testu.

    Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati.

    Slimnīcā neviens jauns pacients ar Covid-19 nav ievietots.

    Šobrīd slimnīcā ārstējas 27 cilvēki.

    Trim no viņiem ir smaga slimības gaita.

     

    Jauni Covid-19 gadījumi Lietuvā un Igaunijā

    Lietuvā 19.maijā Covid-19 apstiprināta 15 cilvēkiem, bet Igaunijā – trim.

    Igaunijā pagājušajā diennaktī veica ap tūkstoš testu.

    Lietuvā veica gandrīz astoņus tūkstošus testu.

    Jāatgādina – ir atvērtas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas robežas.

    Šo valstu starpā cilvēki var brīvi ceļot.

    Pēc tam nav divas nedēļas jāpaliek mājās koronavīrusa dēļ.

     

    Mudina Latviju vairāk ieguldīt medicīnā   

    Covid-19 izplatības rezultātā ir labāk redzamas problēmas Latvijas medicīnā.

    Tā norāda Eiropas Komisija.

    Medicīnai vajadzētu vairāk naudas.

    Latvijā vajadzētu arī vairāk medicīnas darbinieku.

    Eiropas Komisija dod padomus visām Eiropas Savienības dalībvalstīm.

    Latvijai iesaka pārveidot medicīnas aprūpes sistēmu.

    Cilvēkiem jābūt lielākai iespējai nokļūt pie ārsta.

    Citādi daudzas slimības tiek ielaistas.

    Tā norāda Eiropas Komisija.

     

    Meklē un izmēģina vakcīnu

    Zinātnieki visā pasaulē turpina meklēt vakcīnu pret Covid-19.

    Ir veikti pirmie izmēģinājumi arī uz cilvēkiem.

    Ir cerība, ka vakcīna drīz varētu būt gatava.

    Taču zinātnieki aicina nesteigties ar secinājumiem.

    Cilvēkiem jābūt pacietīgiem.

    Pašlaik pētījumi ir tikai sākušies.

    Vakcīnu nedrīkst izveidot pārāk sasteigti.

    Kļūdas var radīt lielas problēmas cilvēku veselībai.

     

    Indijā un Bangladešā bīstams ciklons

    Indijā un Bangladešā šajās dienās ir ļoti stiprs vējš un lietus.

    Šādu laiku sauc par ciklonu.

    Dabas parādībai dots arī nosaukums „Amphan”.

    Sliktā laika dēļ no Indijas un Bangladešas piekrastes ir evakuēti jeb pārvietoti uz drošāku vietu miljoniem cilvēku.

    Tik stiprs ciklons šajā reģionā nav bijis vairāk nekā 20 gadus.

     

    Izmaiņas pasaules hokeja čempionātā

    Ir izmaiņas 2021. gada pasaules hokeja čempionāta grupu sadalījumā.

    Kanādas izlase spēlēs Rīgā, bet Krievija - Minskā.

    Nākamgad Rīgā B grupā spēlēs Latvija, Kanāda, Somija, ASV, Vācija, Norvēģija, Itālija un Kazahstāna.

    Savukārt Minskā A grupā cīnīsies Baltkrievija, Krievija, Zviedrija, Čehija, Šveice, Slovākija, Dānija un Lielbritānija.

    Sagaidāms, ka pasaules hokeja čempionāts nākamgad sāksies 21. maijā.

    Tas ir divas nedēļas vēlāk, nekā bija plānots.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti