Ziņas vieglajā valodā 20. maijā

Ziņas vieglajā valodā 20. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 20. maijāAgnese Vasermane

     

     

    Prezidentu vēlēs 29. maijā

    Trešdien, 29. maijā, Latvijā notiks prezidenta vēlēšanas.

    Jaunu Latvijas prezidentu vēlēs Saeimas sēdē.

    Daļa deputātu gribēja prezidenta vēlēšanas rīkot nedēļu vēlāk – jūnija sākumā. Taču šo domu noraidīja.

    Par Latvijas prezidentu varētu kļūt Egils Levits, Juris Jansons vai Didzis Šmits.

    Līdzšinējais Latvijas prezidents Raimonds Vējonis prezidenta vēlēšanās otro reizi nepiedalīsies.

     

    Ukrainā darbu sāk jauns prezidents

    Ukrainas prezidenta amatā stājās Volodimirs Zelenskis.

    Viņš deva prezidenta zvērestu parlamenta svinīgajā sēdē.

    Tūlīt pēc stāšanās Ukrainas prezidenta amatā Zelenskis atlaida Ukrainas parlamentu.

    Zelenskis aicināja atkāpties arī Ukrainas valdību.

    To visu Zelenskis paziņoja parlamenta svinīgajā sēdē.

    Zelenskis uzvarēja Ukrainas prezidenta vēlēšanās pirms mēneša.

     

    Vācijā iespējami plaši plūdi

    Vācijā sācies spēcīgs lietus.

    Lietus var izraisīt plašus plūdus Vācijas dienvidos. Tā brīdina sinoptiķi.

    Stiprs lietus Vācijā būs trīs dienas.

    Plūdi var sākties arī Austrijas rietumos un Šveicē.

    Bet Polijā var būt ļoti stiprs pērkona negaiss. Arī par to brīdina sinoptiķi.

     

    Latvija spēlē hokeja čempionātā 

    Pirmdienas, 20. maija, vakarā pasaules hokeja čempionātā Latvija spēlē ar Zviedriju.

    Šī nav pēdējā Latvijas spēle pasaules čempionātā.

    Otrdien, 21. maijā, pēc pulksten pieciem pēcpusdienā Latvijai jāspēlē ar Norvēģiju.

     

    Gaidāms pasākums „Klusie vēstures veidotāji”

    Otrdien, 21. maijā, Latvijā sāksies pasākumu cikls „Klusie vēstures veidotāji”.

    Šos pasākumus rīko Latvijas Neredzīgo bibliotēka.

    Bibliotēkas cilvēki gatavojas sakopt vairākas kapavietas, nolikt ziedus un aizdegt sveces.

    Lielajos Meža kapos atcerēsies rātskungu Nikolaju Andreju Pihlavu. Viņš bija liels neredzīgo kopienas atbalstītājs.

    Pēc tam cilvēki pieminēs diriģentu Arnoldu Skridi.

    Vēlāk Miķeļa kapos godinās arī Irēnu Gaili. Viņa bija viena no Latvijas Neredzīgo biedrības muzeja veidotājām.

    Saistītie raksti
    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti