Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

 

Piemin barikāžu laika upurus

Pirmdien, 20. janvārī, aprit 29 gadi kopš asiņainākajiem 1991. gada janvāra barikāžu notikumiem.

Barikāžu laikā dzīvību zaudēja astoņi cilvēki.

Latvijā godina viņu piemiņu un atceras tā laika notikumus.

Tāpēc visu dienu Rīgā Doma laukumā dega ugunskurs.

Cilvēki nolika ziedus barikāžu laika piemiņas vietās.

Līdz ar to noslēdzās janvāra barikāžu atceres nedēļa.

 

Pagaidām par Rīgas mēra nomaiņu nelems

"Saskaņa" atkārtoti ir sākusi vākt parakstus, lai sasauktu ārkārtas sēdi un lemtu par Oļega Burova ("Gods kalpot Rīgai") atbrīvošanu no Rīgas mēra amata.

Vienreiz parakstus jau savāca, taču deputāts Jānis Ločmelis pēdējā brīdī savu parakstu atsauca.

Līdz ar to ārkārtas sēde par mēra amatu pagaidām nenotiks.

Partija "Saskaņa" un deputātu bloks "Rīgai" koalīciju atstāt neplāno, taču pieprasa Burova nomaiņu.

 

Mazāks PVN vietējiem dārzeņiem - attaisnojies

Attaisnojusies pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināšana Latvijai raksturīgiem augļiem, ogām un dārzeņiem.

Pētnieki secina, ka mazinājusies ēnu ekonomika tirdzniecībā un cenas kļuva izdevīgākas patērētājiem.

Tagad PVN līdz 5% būtu jāsamazina arī svaigai gaļai, zivīm, olām un pienam.

Valdība par to varētu lemt vasaras beigās.

Uz samazināto PVN likmi cer arī grāmatu un drukātās preses izdevēji.

Bet viesmīlības nozarē likmes samazināšanu pieprasa jau no šā gada vidus.

 

Valsts apmaksās šķidro pārtiku smagi slimiem

No šī gada otras puses valsts apmaksās šķidro ēdināšanu neārstējami slimiem pacientiem.

Līdz šim tuviniekiem šāda pārtika bija jāpērk pašiem.

Tagad Veselības ministrija tam atradusi naudu nozares budžetā.

Tas nozīmē, ka vairs nebūs tādas situācijas, ka cilvēki cieš badu, jo nespēj nopirkt speciālo pārtiku.

Ģimenei tas izmaksāja ap 300 eiro mēnesī.

Šo problēmu aktualizēja sabiedriskie mediji labdarības maratonā "Dod pieci!".

 

Putins piedāvā izmaiņas Krievijas pamatlikumā 

Krievijas prezidents Vladimirs Putins iesniedzis parlamentā izmaiņas valsts pamatlikumā.

Reformās paredzēts, ka parlaments varēs izraudzīties premjerministru, bet viens cilvēks prezidenta amatā varēs atrasties tikai divus amata termiņus.

Patlaban prezidenta amatu nevar ieņemt vairāk nekā divus pilnvaru termiņus pēc kārtas.

Grozījumi arī paredz izveidot Valsts padomi, kuras statusu noteiks atsevišķs likums.

Kritiķi uzskata, ka Putins sev vēlas nodrošināt atrašanos pie varas pēc ceturtā prezidentūras termiņa beigām.

 

Ķīnā izplatās nezināms vīruss

Ķīnā turpina pieaugt nezināmā vīrusa izplatība.

Pēdējās dienās apstiprināti vairāk nekā 150 jauni inficēšanās gadījumi.

Vīrusa uzliesmojuma epicentrs ir Ķīnas pilsēta Uhaņa.

Vīruss ir līdzīgs SARS jeb smagajam akūtajam respiratorajam sindromam.

Līdz šim miruši trīs cilvēki.

Saslimšanas gadījumi konstatēti arī ārpus Ķīnas - Taizemē, Japānā un Dienvidkorejā.

Saslimušie iepriekš bijuši Uhaņā.

Bažas par vīrusa plašu izplatību pieaug, jo miljoniem cilvēku dosies ceļojumos, lai sagaidītu ķīniešu Jauno gadu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti