Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Atceras barikāžu laika aizstāvjus

Katra gada 20. janvāris ir laiks, kas mums vienmēr atgādinās – savas valsts brīvību esam izcīnījuši vienoti pret svešu varu un lejot asinis.

Tā publiskā paziņojumā norāda Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Prezidents pauž pārliecību, ka janvāra barikāžu kopības uguns vienmēr stiprinās mūsu valsti un tautu.

Piemiņas pasākumos visā Latvijā atceras 1991. gada barikāžu notikumus.

Pasākumi sākās jau agrā rītā ar ziedu nolikšanu Rīgas 2. Meža kapos.

Dienas gaitā dažādi pasākumi risinājās visā Latvijā. Daļa atceres pasākumu vēl notiek.

Piemēram, viens no pasākumiem pirms aptuveni stundas sākās Kuldīgā pie pasta ēkas.

Tur apmeklētāji aicināti pastāstīt par sajūtām, redzēto un dzirdēto barikāžu laikā.

Pasākumā arī var izzināt Latvijas vēsturi, vērojot sižetus par barikāžu laika notikumiem Latvijā.

 

 

Atēnās sadursmes  policiju un protestētājiem

Grieķijā, Atēnu centrā, izcēlās sadursmes starp policiju un protestētājiem.

Protestētāji iestājas pret vienošanos ar Maķedoniju par tās nosaukuma maiņu.

Policija aplēsa, ka uz protestiem bija sapulcējušies aptuveni 60 000 cilvēku.

Protestu rīkotāji ziņoja, ka ieradušies 100 000 cilvēku.

Drošības apsvērumu dēļ Atēnu centrā vairākos rajonos šodien apturēta satiksme un slēgtas vairākas metro stacijas.

Maķedonijas Republiku plānots pārdēvēt par Ziemeļmaķedonijas Republiku.

Grieķijā daudzi cilvēki iebilst pret šo vienošanos.

 

 

Meksikā degvielas sprādzienā 79 upuri

Meksikā degvielas cauruļvada sprādzienā bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 79 cilvēkiem.

Tā paziņoja Meksikas veselības ministrs.

Sprādziens notika Meksikas vidienē, Idalgo štatā, piektdien.

Sprādziena brīdī pie cauruļvada bija sapulcējušies vairāk nekā 600 cilvēku.

Viņi centās spaiņos savākt no cauruļvada plūstošo degvielu.

Aptuveni 80 cilvēku apdeguši un ārstējas slimnīcā.

Sprādziena cēlonis pagaidām nav noskaidrots.

Valstij piederošais naftas uzņēmums "Pemex" uzskata, ka iedzīvotāji cauruļvadu apzināti sabojāja, lai varētu nelikumīgi piekļūt degvielai.

 

 

Ķibermaņa bobsleja četrinieks arī Īglsā iegūst sudrabu

Oskara Ķibermaņa bobsleja četrinieks šodien Īglsas trasē, Austrijā, izcīnīja sudraba godalgas Pasaules kausa piektajā posmā.

Divu braucienu summā nepārspēta palika sezonas līdera vācieša Frančesko Fridriha četrinieks.

Tā rezultāts bija viena minūte un 41,17 sekundes.

Ķibermaņa četrinieks bija 0,19 sekundes lēnāks.

Ralfa Bērziņa vadītais bobs sasniedza dalītu 8.vietu.

Tas jaunajam Latvijas stūrmanim ir sezonā labākais sasniegums četrinieku sacensībās.

Latvijas izlases galvenais treneris Sandis Prūsis pēc sacensībām atzina, ka ar rezultātu ir apmierināts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti