Ziņas vieglajā valodā 20. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 20. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 20. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Uz vakcīnām aicina vecākos seniorus

Pirmos seniorus vecumā virs 70 gadiem sāk aicināt uz vakcināciju pret Covid-19.

Uzaicinājumu saņem tie, kuri poti varēs saņemt Bērnu slimnīcā, Stradiņa, kā arī Rīgas Austrumu slimnīcā.

Nav jāsatraucas, ja uzaicinājuma vēl nav.

Pārējie šajā vecuma grupā, kuri pieteicās pa tālruni vai internetā, aicinājumus saņems nākamnedēļ.

 

Atklāj vairāk jaunus Covid-19 gadījumus

Piektdien, 19.februārī, Latvijā atklāja lielāko Covid-19 gadījumu skaitu pēdējo nedēļu laikā.

Tie bija 1069 jauni inficēti.

Pieci cilvēki miruši.

Savukārt Covid-19 pacientu skaits slimnīcās pirmo reizi kopš decembra nokrities nedaudz zem 800.

 

Latvija saņem vēl vakcīnas pret Covid-19 devas

Latvija saņēma vēl nepilnus 17 tūkstošus "AstraZeneca" vakcīnas pret Covid-19 devu.

Iepriekš šajā piegādē plānoja vairāk devu, bet piegādes ir mainīgas.

Tās ir atkarīgas no ražotāja spējas nodrošināt to pieejamību.

 

Uz vakcinācijas rindu telefoniski varēs pietikties arī brīvdienās

Pa tālruņa līniju 8989 var pierakstīties uz Covid-19 vakcīnu.

No nākamās nedēļas tā strādās arī brīvdienās.

Savukārt darbadienās līnija strādās ilgāk – no pulksten 8 līdz 20.

 

„Latvijas pasts” izvietos 18 jaunus pakomātus

Noslogotākajās pasta nodaļās „Latvijas pasts” izvietos 18 jaunus pakomātus.

Tie paredzēti Rīgas un tās reģiona pasta nodaļās, lai varētu pēc iespējas ātrāk izsniegt sūtījumus.

Nosūtīt paciņas šajos pakomātos pagaidām nevarēs.

Šāda iespēja būs, kad sūtījumu plūsma kļūs vienmērīgāka.

 

Kurzemē iestājās atkusnis

Sestdien, 20.februārī, Kurzemē iestājās atkusnis.

Svētdien, 21.februārī, tas gaidāms visā Latvijā.

Arī visu nākamo nedēļu valstī gaisa temperatūra būs virs nulles.

Ja prognozes piepildīsies, jau svētdien sāksies meteoroloģiskais pavasaris.

Tikmēr valsts austrumu daļā ir spēkā brīdinājums par atkalu.

Lietus dēļ uz ceļiem un citām virsmām veidojas apledojums.

 

Saulkrastos maskošanās tradīcijas

Starptautiskajā festivālā Saulkrastos var iepazīt citu tautas maskošanās tradīcijas.

Pilsētas vidē apskatāma masku tēlu izstāde.

Rīt iepriekš neizziņotās vietās notiks Masku tēlu gājieni.

 

Tiesa atstāj spēkā reālo cietumsodu Navaļnijam

Krievijas opozīcijas politiķis Aleksejs Navaļnijs tiesā Maskavā, 20.02.2021.
Krievijas opozīcijas politiķis Aleksejs Navaļnijs tiesā Maskavā, 20.02.2021.

Maskavas tiesa atzina, ka bija likumīgi Krievijas opozīcijas politiķim Aleksejam Navaļnijam nosacīto cietumsodu nomainīt pret reālu brīvības atņemšanu.

Tas nozīmē, ka Navaļnijam cietumā būs jāpavada divarpus gadi.

Eiropas Cilvēktiesību tiesa uzskatīja, ka Navaļnijs jāatbrīvo nekavējoties.

Vēl tajā pašā tiesā Navaļniju atzina par vainīgu kāda Otrā pasaules kara veterāna "apmelošanā".

Par to viņam būs jāmaksā naudassods.

 

Krievijā putnu gripa atklāta cilvēkiem

Krievijā putnu gripu atklāja septiņiem darbiniekiem putnu fermā Krievijas dienvidos.

Šajā putnu fabrikā pērn decembrī bija putnu gripas uzliesmojums.

Saslimušie jūtoties labi un slimības pazīmes bija vieglas.

Līdz šim nav ziņu, ka vīrusu varētu nodot no cilvēka cilvēkam.

Konkrētais putnu gripas paveids ir tas pats, ko Latvijā atklāja savvaļas putniem.

 

Pasaulē turpinās vakcinācija pret Covid-19

Visā pasaulē injicēti vairāk nekā 200 miljoni Covid-19 vakcīnu devu.

Ne vienmēr vakcinācija norit gludi.

Apejot vakcinācijas rindu, atkal kādai amatpersonai bija jāpamet amats.

Šoreiz tas bija Argentīnas veselības ministrs.

Tikmēr Amerikas Savienotajās Valstīs divas sievietes gribēja ātrāk iegūt poti un izlikās par pensionārēm.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti