Ziņas vieglajā valodā 2. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 2. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 2.septembrīMatīss Rutks

     

     

    Sākas jaunais mācību gads 

    Latvijā šodien sākas jaunais mācību gads.

    Skolas solos šogad sēdīsies 215 000 bērnu.

    Tas ir līdzīgs rādītājs kā pērn.

    Savukārt skolu šogad ir par 14 mazāk.

    Tās slēdza.

    Vēl vairākus desmitus izglītības iestāžu apvienoja.

    Tas notika saskaņā ar pašvaldību lēmumiem.

    Mācību dzīvē šonedēļ startē arī augstskolu studenti.

    Viņu vidū lielākā interese saglabājas par datorzinātnēm, tiesību zinātni un medicīnas nozari.

    Kopumā studentu skaits Latvijas lielākajās augstskolās ir lielāks.

    Šogad vairāk ir arī ārvalstu studentu.

     

    Vides dienests izsniedzis atļauju uzņēmumam "Tīrīga"

    Valsts vides dienests piešķīra atļauju uzņēmumam "Tīrīga".

    Atkritumu apsaimniekotājs to saņēma pakalpojumu sniegšanai galvaspilsētā.

    Tikmēr Konkurences padome vērtē pārkāpumu lietu.

    Tā saistīta ar dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantojumu Rīgā.

    Iepriekš pilsētā atkritumus par dažādiem tarifiem apsaimniekoja četras dažādas kompānijas.

    Tagad to plāno viens operators – "Tīrīga".

     

    Nākamā gada budžetā prasa gandrīz miljardu eiro

    Ministrijas 2020. gada valsts budžetā papildus prasa gandrīz miljardu eiro.

    Naudu tērētu prioritārajiem pasākumiem.

    Savukārt 2021. gadam summa pārsniedz 1,8 miljardus eiro, bet 2022. gadā – 2,1 miljardu eiro.

    Tas teikts Finanšu ministrijas ziņojumā.

    Rīt ar to iepazīsies valdība.

     

    Britu konservatīvo deputāti brīdināti par bezvienošanās «Brexit»

    Britu konservatīvos deputātus brīdina par bezvienošanās "Brexit".

    Politiķiem nepieciešams to atbalstīt.

    Pretējā gadījumā viņus izslēgs no partijas.

    Tā vēsta britu mediji.

    Vienlaikus premjers Boriss Džonsons apsver pirmstermiņa vēlēšanas.

     

    Honkongā tūkstošiem skolēnu un studentu mācību vietā pulcējas mītiņos

    Honkongā 10 000 vidusskolas un augstskolas audzēkņu neapmeklēja mācības.

    Tādējādi viņi pievienojas demokrātijas protestiem.

    Tie reģionā notiek jau vismaz divarpus mēnešus.

     

    Igaunijā minimālo algu plāno palielināt līdz 578 eiro

    Igaunijā no nākamā gada plāno 578 eiro minimālo algu.

    Patlaban tā ir 540 eiro.

    Šādu vienošanos šodien panāca darbadevēju un darba ņēmēju organizācijas.

    Tā raksta kaimiņvalsts sabiedriskie mediji.

    Lēmumu par izmaiņām vēl jāpieņem valdībai.

     

    Viesuļvētra "Dorians" sasniegusi Bahamu salas 

    Viesuļvētra "Dorians" kā orkāns sasniedza Bahamu salas.

    Dabas parādība tur norāva ēku jumtus un izraisīja plūdus.

    Vētra turpina kustību uz Amerikas Savienoto Valstu austrumu piekrasti.

    Floridā, Džordžijā, Ziemeļkarolīnā un Dienvidkarolīnā ir spēkā ārkārtējs stāvoklis.

     

    Britu kuģis "Viking Sun" plāno pasaules rekordu

    Britu kruīza kuģis "Viking Sun" plāno pasaules rekordu.

    Tas no Londonas brauks apkārt pasaulei.

    Ceļojums ilgs 245 dienas.

    Biļetes cena no brauciena sākuma līdz beigām maksā 74 000 eiro.

    Pilnu maršrutu izbaudīs 54 pasažieri.

     

    Laika ziņas

    Šonakt austrumos gaidāms lietus, vietām spēcīgs un iespējams arī pērkona negaiss.

    Gaisa temperatūra naktī būs no +10 līdz +14 grādiem. Vietām piekrastē +14... +16 grādi.

    Rīt lielākoties būs mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies.

    Austrumos gaidāms lietus, iespējams pērkona negaiss.

    Pūtīs lēns līdz mērens rietumu puses vējš līdz 7 metriem sekundē.

    Gaisa temperatūra būs no +16 līdz +20 grādiem.

    Austrumu rajonos vēsāks - no +14 līdz +16 grādiem.

    Arī Rīgā būs lielākoties mākoņains laiks.

    Diena paies bez ievērojamiem nokrišņiem.

    Pūtīs lēns līdz mērens rietumu puses vējš līdz 7 metriem sekundē.

    Gaisa temperatūra svārstīsies ap +17... +18 grādiem.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti