Ziņas vieglajā valodā 2. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 2. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 2. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

No Mariupoles evakuēti aptuveni 100 iedzīvotāju

No karā nopostītās Ukrainas pilsētas Mariupoles šodien evakuēja aptuveni 100 iedzīvotājus.

Viņi no Krievijas karaspēka slēpās rūpnīcas "Azovstaļ" pagrabos.

Evakuēta tikai neliela daļa no pagrabos iesprostotajiem cilvēkiem.

Viņus izdevās evakuēt ar ANO un Starptautiskā Sarkanā Krusta palīdzību.

Cilvēkus aizveda uz Ukrainas pilsētu Zaporižju.

Pagājušās nedēļas nogalē no Mariupoles evakuēja 20 sievietes un bērnus.

 

Nespēj vienoties par Krievijas naftas importa aizliegumu

Eiropas Savienības valstis nespēj vienoties par Krievijas naftas importa aizliegumu.

Polija vēlas, lai dalībvalstis atsakās gan no Krievijas oglēm, gan naftas un gāzes.

Tam nepiekrīt Ungārija.

Ungārija ir ļoti atkarīga no Krievijas naftas un gāzes.

Ungārija paziņoja, ka nekad no tās neatteiksies.

Citas valstis atbalsta aizliegumu, taču vēlas atteikties pakāpeniski.

Eiropas Savienības vadība tagad domā, kā apvienot dalībvalstis un sodīt Krieviju par karu Ukrainā.

 

Latvijas izmeklētāji uzklausījuši 26 Ukrainas kara bēgļus

Latvijas izmeklētāji uzklausīja 26 Ukrainas kara bēgļus kriminālprocesā par Krievijas karaspēka iebrukumu Ukrainā.

Kriminālprocess ir par noziegumiem pret cilvēci, par noziegumiem pret mieru un par kara noziegumiem.

10 cilvēki ir Krievijas karaspēka noziegumu aculiecinieki, tāpēc viņu pratināšana atšķiras un ir padziļināta.

Piemēram, kāda sieviete Latvijā ir ieradusies ar šautu brūci.

Visticamāk, viņa būs kara noziegumos cietusī.

Latvija un daudzas citas valstis šobrīd vāc pierādījumus, lai sauktu kara noziedzniekus pie atbildības.

 

Konkursā uz KNAB vadītāja amatu uzvarējis Jēkabs Straume

Konkursā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amatu atkārtoti uzvarēja Jēkabs Straume.

Straume KNAB vada piecus gadus.

Straume saka, ka Krievijas karš Ukrainā liks vairāk pievērst uzmanību korupcijas novēršanai bruņotajos spēkos.

Straume uzsvēra, ka tas jādara, lai aizsardzības nozarē korupcijas nebūtu.

Par Straumes apstiprināšanu uz otro termiņu vēl jālemj valdībai un Saeimai.

 

Pieminekļu padomi pamet mākslas vēsturnieks Ojārs Spārītis

Rīgas domes Pieminekļu padomi pamet mākslas vēsturnieks, Latvijas Mākslas akadēmijas profesors Ojārs Spārītis.

Viņš uzskata, ka padome nestrādā profesionāli un pieņem politiskus lēmumus.

Šie lēmumi nesaskan ar arhitektu, tēlnieku un mākslas zinātnieku viedokli.

Spārītis arī lūdz viņu nesaistīt ar lēmumu par Uzvaras parka pieminekli.

Spārītis saka, ka nepiedalījās Rīgas domes Pieminekļu padomes sēdē, kurā nolēma pārdēvēt pieminekli.

 

Latvijā sākas meža ugunsnedrošais periods

Visā Latvijā no šodienas sākas meža ugunsnedrošais periods.

Tas nozīmē, ka mežā jābūt ļoti uzmanīgiem ar uguni.

Nedrīkst kurināt ugunskurus un mest zemē izsmēķus vai degošus sērkociņus.

Šogad jau notikuši vairāk nekā 80 meža ugunsgrēki.

Daudz vairāk nekā pērn ugunsdzēsēji dzēsuši kūlas ugunsgrēkus.

Šogad to bijis jau vairāk nekā 1200.

Dabai un īpašumiem nodarīti lieli postījumi.

 

Laika ziņas

Otrdien Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

No rīta daudzviet, priekšpusdienā vairs tikai dienvidaustrumu rajonos īslaicīgs lietus.

Rietumu, dienvidrietumu vējš 4–9 metri sekundē, pēcpusdienā pastiprināsies ziemeļrietumu vējš brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +3…+8 grādi, dienā +8…+13 grādi.

 

Rīgā no rīta īslaicīgs lietus.

Dienvidrietumu, rietumu vējš 4–8 metri sekundē, pēcpusdienā iegriezīsies no ziemeļrietumiem un pastiprināsies brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +6…+8 grādi, dienā +10…+12 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti