Ziņas vieglajā valodā 2. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 2. jūlijā. 

Ziņas vieglajā valodā 2.jūlijā
00:00 / 04:52
Lejuplādēt
Krievijas armija uzbrūk Ukrainas austrumos

Krievijas karaspēks turpina aktīvi uzbrukt Lisičanskai. Ukrainas karavīri Lisičansku aizstāv nedēļām ilgi, lai tā nenonāktu Krievijas kontrolē. Tas jau pirms nedēļas notika ar Severodonecku, kad pilsētas aizstāvjiem bija jāatkāpjas. Lieli postījumi arī Bahmutas pilsētā – iebrucēji haotiski apšauda pilsētu, sagrauj infrastruktūru.

Ukrainā kara dēļ dzīvību zaudējuši vairāk nekā 300 bērnu

Kopš kara sākuma Krievijas karaspēka uzbrukumos Ukrainā nogalināti nepilni trīs ar pusi simti bērnu, gandrīz divtik vairāk ir ievainoto. Tā ziņo Ukrainas Ģenerālprokuratūra.

Krievijas armijai trūkst modernu ieroču

Krievijai sāk trūkt modernu raķešu. Tāda informācija ir Lielbritānijas izlūkiem.

Tikmēr Lielbritānijas Ārlietu ministrija nosoda to, ka karagūstekņus un civiliedzīvotājus izmanto politiskiem mērķiem. Vēl divi Lielbritānijas pilsoņi nonāca Krievijas spēku gūstā Donbasā.

Francijas un Spānijas lidostas paralizētas streiku dēļ

Vietējās arodbiedrības prasa paaugstināt algas un labākus darba apstākļus. Lidostu termināļos veidojas garas rindas. Pēdējās nedēļās darbinieki streiko vairākās Eiropas aviokompānijās un lidostās.

Poliju un Čehiju plosa dabas stihijas

Polijā un Čehijā naktī plosījās vētra un krusa. Vairākus cilvēkus ievainoja. Glābējiem bija tūkstošiem izsaukumu par kritušiem kokiem un bojātiem jumtiem. Bija arī divi ugunsgrēki, ko izraisīja zibens spēriens. Tūkstošiem mājsaimniecību palika bez elektrības.

Latvijas muita atklāj arvien vairāk pārkāpumu

Šķērsojot Latvijas robežu, cilvēki mēdz pārkāpt pret Krieviju un Baltkrieviju noteiktās sankcijas. Pirms divām nedēļām bija 400 gadījumu, šobrīd – divtik vairāk.

Zemessardzes brigādes svin jubileju

Šovasar aprit 30 gadu, kopš Latvijā izveidotas Zemessardzes brigādes. Svinības šodien bija 1. Rīgas brigādei. Rātslaukumā apbalvoja zemessargus un tad līdz Brīvības piemineklim bija militārā parāde. Zemessardzes loma īpaši pastiprinājās pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Peldētājiem jāuzmanās no netīra ūdens

Karstajā laikā ūdens līmenis ir daudzviet samazinājies un ūdens ir vairāk stāvošs. Līdz ar to dažviet savairojušies parazitāro tārpu kāpuri, kas var izraisīt peldētāju niezi. Šobrīd tas atklāts Tukuma novada Melnezerā un Gulbenes novada Stāmerienas ezera peldvietā "Lāčauss".

Ūdens var pasliktināties arī citviet. Iedzīvotājiem jāseko līdzi norādēm pie ūdenstilpēm un tās jāievēro.

Ādaži, Ķekava un Mārupe svin nonākšanu pilsētu godā

Šajā nedēļas nogalē Ādažos, Ķekavā un Mārupē ir plašas svinības. Tās visas tagad ir pilsētas. Latvijas Pašvaldību savienībā saka, ka būtisku izmaiņu, iegūstot pilsētas statusu, nebūs.

Rundālē svin Dārza svētkus

Pēc divu gadu pārtraukuma Rundāles pils muzejā notika tradicionālie Dārza svētki rožu ziedēšanas laikā.

Cēsīs turpinās sarunu festivāls 

Cēsīs savukārt šodien turpinājās astotais sarunu festivāls "Lampa". Uz 33 skatuvēm diskutēja par sabiedrībai aktuāliem tematiem.

Sesks sestdien ātrākais Liepājas rallijā

Liepājas rallijā, kas vienlaikus ir Eiropas rallija čempionāta posms, sestdien uzvarēja liepājnieks Mārtiņš Sesks. Eiropas rallija čempionāta posms turpināsies svētdien.

Bokseris Briedis zaudē Austrālijā

Latvijas bokseris Mairis Briedis Austrālijā zaudēja austrālietim Džeijam Opetaijam. Briedim vairs nav Starptautiskās Boksa federācijas čempiona jostas pirmajā smagajā svarā.

Laika prognoze

Naktī Kurzemē un centrālajā daļā īslaicīgi līs, vietām gaidāms pērkona negaiss. Dienā tur skaidrosies, bet pērkona negaiss iespējams valsts austrumos.

Naktī lēns rietumu, dienā ziemeļrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 15… 20 grādu, nedaudz vēsāks Kurzemē. Dienā 22… 27 grādi, vēl nedaudz karstāks valsts austrumos.

Rīgā - naktī īslaicīgs lietus un iespējams pērkona negaiss, dienā mākoņu maz. Lēns ziemeļrietumu, rietumu vējš. Gaisa temperatūra naktī ap 20 grādiem, dienā 23…25 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt