Ziņas vieglajā valodā 1.septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 1.septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 1.septembrī
00:00 / 04:44
Lejuplādēt

Skolotāji saņems lielāku algu

No 1.septembra pedagogiem ir lielāka zemākā alga. Mēnesī pirms nodokļiem summa sasniedz 750 eiro. Iepriekš tā bija 710 eiro. Atalgojuma palielinājums attieksies uz aptuveni 50 tūkstošiem skolotāju. Tomēr izglītības jomas darbinieku alga aizvien ir zemāko topā. Tā atrodas līdzās noliktavas strādnieka un viesnīcas administratora algai. Par to liecina „CV Online Latvija” dati.

Rīgā bērnudārzos būs brīvpusdienas

Rīgas pašvaldības bērnudārzos būs brīvpusdienas. Tās no svētdienas apmaksās galvaspilsētas dome. Tā nodrošinās brokastis, pusdienas un launagu. Lēmums ir spēkā arī atsevišķās intensīvāka darbalaika pašvaldības skolās.

Honkongā bloķē ceļus uz lidostu

Aktīvisti Honkongā bloķēja ceļus uz lidostu. Demonstranti novietoja akmeņus, ķieģeļus un dzelzs stieņus uz dzelzceļa sliedēm. Tā viņi apturēja dzelzceļa kustību. Vienu dzelzceļa staciju aktīvisti arī appludināja. Tāpat protestētāji bloķēja autoceļus. Tādējādi cilvēki uz lidostu pārvietojās ar kājām. Sabiedrības neapmierinātība Honkongā ir aptuveni divarpus mēnešus. Šajā laikā notiek masveidīgi protesti.

ASV ievieš jaunus tarifus pret Ķīnu

ASV pret Ķīnu ieviestie jaunie tarifi piemēroti precēm 300 miljardu ASV dolāru vērtībā. 15% tarifs ietekmēs, piemēram, Ķīnas gaļas un siera produktus. Tas palielina saspīlējumu starp abām lielvarām. Turklāt Vašingtona šogad plāno tarifus gandrīz visam Ķīnas importam. Tādējādi pagaidām savstarpējās tirdzniecības sarunas ir dīkstāvē.

ASV austrumu krastam tuvojas viesuļvētra

Atlantijas viesuļvētra „Dorians” tuvojas ASV. Dabas parādība virzās uz Bahamu salu pusi. Prognozes liecina par piektās jeb augstākās kategorijas viesuļvētru. Floridā, Džordžijā un Dienvidkarolīnā jau ir spēkā ārkārtējs stāvoklis. "Dorians” nesīs spēcīgu vēju un stipras lietusgāzes, liecina Nacionālā viesuļvētru centra informācija.

Pāvests nokavē misi

Romas katoļu pāvests svētdien iestrēga liftā un nokavēja misi. Tas notika ceļā uz Svētā Pētera laukumu. Iemesls bija elektroapgādes pārtraukums. Liftā Francisks pavadīja 25 minūtes. Tad viņu atbrīvoja ugunsdzēsēji. Incidents būtiski ietekmēja Itālijas mediju tiešraides.

Panākums motokrosistam Stupelim

Latvijas kantētājs Kaspars Stupelis ieguva otro vietu pasaules čempionāta posmā motokrosā blakusvāģu klasē. To viņš panāca kopā ar nīderlandiešu pilotu Etjēnu Baksu. Ar šo rezultātu motosportisti saglabā drošu vadību kopvērtējumā. Sezonas noslēgumā fāzē viņi tuvojas pasaules blakusvāģu čempionu titulam.

Laika prognoze

Naktī uz pirmdienu daļēji mākoņains. Gaisa temperatūra naktī būs no +12 līdz +17 grādiem. Vietām austrumos +8.. +11 grādi.

Pirmdien rietumu un centrālajos rajonos lietus. Vietām pērkona negaiss ar brāzmainu vēju. Pūtīs lēns līdz mērens dienvidu vējš līdz 7 metriem sekundē, vietām centrālajos rajonos 4-9 metri sekundē, brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Maksimālā gaisa temperatūra +22…+26 grādi, centrālajos rajonos +27…+28 grādi, jūras piekrastē +18…+20 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti