Ziņas vieglajā valodā 19. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 19. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 19. septembrī
00:00 / 04:56
Lejuplādēt

Pasaule atvadās no Lielbritānijas karalienes Elizabetes II

Visa pasaule pirmdien atvadījās no Lielbritānijas karalienes Elizabetes II.

Viņa nomira pirms desmit dienām 96 gadu vecumā.

Elizabete II britu monarhijas tronī pavadīja 70 gadu.

Pirmdien Vestminsteras abatijā notika grezna ceremonija.

Tajā piedalījās gan ģimene un britu vadošie politiķi, gan vairāki simti ārvalstu vadītāju un augstas amatpersonas.

Karalienes pīšļus privātā ceremonijā apglabās Svētā Jura kapelā Vindzoras pilī.

Karalienes bēres Londonā apmeklēja arī Latvijas prezidents Egils Levits ar kundzi Andru Leviti.

Analītiķi uzskata – Ukrainas pretuzbrukums Hersonas apgabalā progresē

Ukrainas pretuzbrukums Hersonas apgabalā progresē.

Tā vērtē ASV analītiķi.

Tikmēr aizvadītajā diennaktī Krievijas armija Ukrainā apšaudīja vairāk nekā 30 apdzīvotu vietu.

Arī objektus Zaporižjā un Dienvidukrainas atomelektrostacijas industriālo zonu.

Tur raķete nokrita 300 metru no kodolreaktoriem.

Kremlis noraidījis Ukrainas apsūdzības masu slepkavībās

Kremlis noraida Ukrainas apsūdzības masu slepkavībās.

Tas apsūdz Kijivu melos.

Ukrainas armija šomēnes atguva kontroli pār Izjumu un citām pilsētām Ukrainas austrumos.

Izjumā atklājās arī masu kapi.

Ukraiņu civiliedzīvotāji atbrīvotajās teritorijās liecināja par Krievijas karaspēka nežēlību.

Stājas spēkā ierobežojumi Krievijas pilsoņiem ieceļot Latvijā ar nebūtiskiem mērķiem 

Stājas spēkā ceļošanas ierobežojumi Krievijas pilsoņiem.

Šie cilvēki nedrīkstēs ieceļot Latvijā nebūtisku iemeslu dēļ.

Tas nozīmē, piemēram, tūrisma vai atpūtas nolūkos.

Būs vairāki izņēmumi, kad ieceļot tomēr drīkstēs.

Šāda kārtība stājas spēkā visās trīs Baltijas valstīs vienlaikus.

Pirmajā dienā Krievijas pilsoņu interese šķērsot Baltijas valstu robežu bija minimāla.

Latvijā plāno noteikt cenu griestus centrālajai apkurei, dabasgāzei un elektrībai

Latvijā plāno noteikt cenu griestus centrālajai apkurei, dabasgāzei un elektroenerģijai.

Konkrētāk par to lems tuvākajās valdības sēdēs.

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā energoresursi ir ievērojami dārgāki.

Valdība jau ir lēmusi par atbalstu, bet ar to ir par maz.

Iedzīvotājiem var būt problēmas samaksāt rēķinus.

Daugavpilī pēc iespējamas vardarbības atstādina divus ģimenes mājas "Pīlādzis" darbiniekus  

Daugavpils ģimenes mājā "Pīlādzis" uz pārbaudes laiku atstādināja divus darbiniekus.

Tas saistīts ar iespējamu vardarbību pret bērniem.

Pagājušā nedēļā par to sprieda pilsētas domē un atlaida Sociālā dienesta vadītāju.

Bērnu tiesību uzraugi saskata kriminālnozieguma pazīmes.

Tie vērsās policijā un arī paši lems, vai ierosināt administratīvo procesu.

Latvijā pieaug Covid-19 izplatība

Latvijā pieaug Covid-19 izplatība.

Visstraujāk tas notiek skolēnu vidū.

Tomēr kovida izplatība nav tik plaša kā iepriekšējos gados.

Infektologs Uga Dumpis piesardzīgi prognozē, ka šī ziema būs pēdējā, ko ietekmēs kovida problēmas.

Gadījumu varētu būt vairāk, bet veselības aprūpes sistēmu tas būtiski neietekmēs.

Nedzirdīgi cilvēki saskaras ar grūtībām iegūt pilnvērtīgu informāciju par 14. Saeimas vēlēšanām   

Nedzirdīgajiem ir grūtības iegūt pilnvērtīgu informāciju par 14. Saeimas vēlēšanām.

Partijas reti savas programmas un mērķus izklāsta zīmju valodā.

Nedzirdīgo savienībā uzsvera, ka šai sabiedrības daļai ir svarīgi ne tikai kopienas pasākumi, bet jāiesaistās arī citās aktivitātēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti