Ziņas vieglajā valodā 19. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 19. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 19. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Eiropas Savienība atvērs robežas vakcinētiem ceļotājiem 

Eiropas Savienības dalībvalstis vienojušās atļaut ieceļot blokā vakcinētiem tā saucamo trešo valstu iedzīvotājiem.

Iecerēts atļaut ieceļot tiem citu valstu iedzīvotājiem, kuri varēs pierādīt, ka ir pilnībā vakcinēti ar ES apstiprinātām Covid-19 vakcīnām.

Pagaidām nav skaidrs, kā ieceļotāji varēs pierādīt, ka viņi ir vakcinēti.

Katra ES dalībvalsts pati drīkstēs izlemt, kādu pierādījumu pieņemt.

Tās ir labas ziņas ES tūrisma nozarei.

Šī nozare ir smagi cietusi no Covid-19 pandēmijas.

No tūrisma ļoti atkarīgās ES dalībvalstis Portugāle un Grieķija jau ir atvērušas savas robežas ceļotājiem no trešajām valstīm.

 

Saeima varētu ļaut skatītājiem klātienē vērot hokeja čempionātu

Latvijā pret Covid-19 pilnībā vakcinētiem, kā arī šo slimību jau pārslimojušiem, iespējams, varētu ļaut klātienē skatīties Pasaules čempionāta hokejā spēles.

Šādu ierosinājumu rīt apspriedīs Saeimā.

Pasaules čempionāts hokejā Rīgā sāksies piektdien, 21. maijā.

 

Latvijā konstatē vēl 609 Covid-19 gadījumus, 18 cilvēki miruši

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 609 jauni Covid-19 inficēšanās gadījumi un ziņots par 18 saslimušo nāvi.

Veikti gandrīz 15 000 Covid-19 testu.

No tiem pozitīvi bija 4,1%.

Slimnīcās Latvijā aizvadītajā diennaktī ievietoti 59 Covid-19 pacienti, bet izrakstīti 80 pacientu.

Patlaban slimnīcās ārstējas 644 ar Covid-19 saslimušie, un 74 no viņiem ir smaga slimības gaita.

 

Nākamnedēļ klātienes mācībām drošo novadu sarakstā 33 pašvaldības

No nākamās pirmdienas 1.–6.klases un 12. klases, kā arī 7.–9.klases un 10.–11.klases klātienes mācības drīkstēs rīkot 33 pašvaldības.

Tas ir par divām pašvaldībām vairāk nekā iepriekšējā nedēļā.

No "drošo pašvaldību" saraksta izkrituši Baldones, Kandavas, Nīcas, Priekuļu, Salacgrīvas un Tērvetes novadi, bet "drošās pilsētas" statusam vairs neatbilst Jēkabpils.

Savukārt drošo pašvaldību pulkam pievienojušies Aglonas, Ērgļu, Grobiņas, Krustpils, Lubānas un Mērsraga pašvaldības.

No pilsētām klātienes mācības drīkstēs atjaunot Valmiera.

 

Bijušajiem «Parex bankas» valdes locekļiem liek valstij atmaksāt 124 miljonus eiro

"Parex bankas" bijušajiem valdes locekļiem Valērijam Karginam un Viktoram Krasovickim nāksies valstij atmaksāt 124,3 miljonus eiro.

Šādu lēmumu pieņēma Augstākās tiesas Civillietu departaments.

Tas atstāja spēkā iepriekš Latgales apgabaltiesas pieņemto spriedumu.

Kargins un Krasovickis 2008. gada ekonomikas krīzē neapturēja naudas aizplūšanu no „Parex bankas”.

Tādēļ valsts nolēma tiesā vismaz daļu zaudētās naudas no viņiem piedzīt.

 

Cenšas panākt pamieru starp Izraēlu un palestīniešiem

Starptautiskā sabiedrība joprojām cenšas panākt pamieru starp Izraēlu un palestīniešiem.

Tikmēr sadursmēs bojā gājušo skaits turpina pieaugt.

Līdz šim dzīvību zaudējuši 220 palestīniešu un 12 Izraēlas pilsoņi.

Sagaidāms, ka šo karu rīt apspriedīs ANO Ģenerālā asambleja.

 

Krievija izstāsies no Atvērto debesu līguma

Krievija nolēmusi izstāties no Atvērto debesu līguma.

Tā ir starptautiska vienošanās, kas ļauj veikt novērošanas lidojumus virs militārajiem objektiem.

Izstāšanos no Atvērto debesu līguma jau atbalstīja Krievijas parlamenta apakšpalātas Valsts dome.

Lēmums vēl jāapstiprina parlamenta augšpalātai un Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam.

 

Atbalsta "e-dziesmusvētku" risinājumu

Latvijas Dziesmu un deju svētku padome šodien vienojās par pasākuma norisi šajā gadā.

Svētku norises scenārijs paredz Dziesmusvētkus rīkot internetā.

Pasākumi notiks pašvaldībās, pēc iespējas tuvāk dalībnieku dzīvesvietai, ārtelpās.

Plaša pulcēšanās nenotiks. Nav arī plānoti centralizēti mēģinājumi.

Plānots, ka visus pasākumus iemūžinās videoierakstos.

Tos pārraidīs Latvijas Televīzijā, kā arī nodos Rakstniecības un mūzikas muzejam.

 

Laika ziņas 

Naktī Latvijā gaidāms mākoņains laiks, vietām skaidrosies.

Valsts austrumos lietus.

Rietumu puses vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: +6…+10 grādi.

Rīt dienā gaidāms pārsvarā mākoņains laiks.

Rietumos pa laikam līs, austrumu daļā līs ilgstoši.

Iespējams pērkona negaiss.

Pēcpusdienā no rietumiem debesis vietām skaidrosies.

Pūtīs rietumu, ziemeļrietumu vējš 3–8 metri sekundē, brāzmās līdz 14 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra: +11…+16 grādi, vietām piekrastē ap +10 grādiem.

Rīgā mākoņains laiks, naktī brīžiem skaidrosies.

Bez ievērojamiem nokrišņiem, rīt vakarā neliels lietus.

Pūtīs rietumu, ziemeļrietumu vējš ar ātrumu 3–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: naktī +8...+10 grādi, rīt dienā +11…+13 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti