Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 19. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 19. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 19. jūnijāPārsla Saktiņa

 

 

 

Latvijā ļoti karsts laiks

Latvijā ir ļoti karsts laiks. Tuvākajās dienās kļūs vēl karstāks. Gaisa temperatūra var sasniegt pat 35 grādus. Tādā svelmē jāuzturas ēnā vai mājās. Nedrīkst strādāt ārā smagu fizisku darbu. Speciālisti neiesaka ilgi atrasties pludmalē un sauļoties. Jārūpējas par mājdzīvniekiem.

Cilvēki ar invaliditāti var aktīvi atpūsties Jūrmalā

Cilvēki ar invaliditāti Jūrmalas pludmalē bez maksas var izmantot dažādus palīglīdzekļus aktīvai atpūtai. Kauguru un Jaunķemeru pludmalē ir tandēmriteņi, trīsriteņi un peldrati.

Tos var izmantot cilvēki ar funkcionāliem vai līdzsvara traucējumiem un jaunieši ar garīga rakstura problēmām. Cilvēkiem palīdz asistenti. Cilvēki par šādu iespēju atpūsties ir ļoti priecīgi.

Lai cilvēkiem ar invaliditāti būtu iespējams ērti atpūsties dabā, vide ir labiekārtota vairākās pašvaldībās. Taču sabiedrības izpratne par vides pieejamību cilvēkiem ar invaliditāti ir dažāda.

Latvijā mazāk saslimušo ar Covid-19

Saslimšana ar Covid-19 Latvijā samazinās. Mazāk cilvēku ar Covid-19 ārstējas slimnīcās.

Aizvadītajā diennaktī atklāti vēl 84 jauni Covid-19 gadījumi. Astoņi saslimušie miruši.

Slimnīcās patlaban ārstējas 229 ar Covid-19 sasirgušie. Smagā stāvoklī ir 37/

Latvijā ceturdaļa iedzīvotāju potēti pret Covid-19

Pret Covid-19 poti ir saņēmis katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs. Visvairāk sapotēto ir Rucavas novadā, Mazsalacā un Ainažos. Tur poti saņēmusi puse iedzīvotāju.

Potēšanā gadatirgos

Šodien pirmo reizi potēšana pret Covid-19 notika gadatirgos. Cilvēkiem iepriekš nevajag pierakstīties, bet līdzi jābūt pasei vai ID kartei.

Arī nākamnedēļ, no 21.jūnija līdz 27.jūnijam, Rīgā turpināsies senioru vakcinācija bez iepriekšēja pieraksta. Svētku nedēļā jebkurš iedzīvotājs varēs vakcinēties arī tirdzniecības centros

Maskavā arvien vairāk Covid-19 inficēto

Krievijas galvaspilsētā Maskavā ar katru dienu vairāk cilvēku saslimst ar Covid-19. Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins uzsver, ka uzliesmojumā vainojams delta jeb Indijas paveids.

Pēdējās diennakts laikā Maskavā ar koronavīrusu inficējušies vairāk nekā deviņi tūkstoši cilvēku. Maskavā un arī citviet Krievijā atkal ievieš jaunus ierobežojumus

Latvijā 50 jauni pilskalni

Latvijā pēdējo gadu laikā atklāti 50 jauni pilskalni. Šogad maijā Latgalē atklāja deviņus. Tie atrodas Jēkabpils, Krāslavas, Daugavpils, Zilupes, Rēzeknes, Ciblas un Aglonas novadā.

Agrāk pilskalnus atklāja pateicoties vietējo iedzīvotāju nostāstiem. Tagad arheologiem palīdz jaunas tehnoloģijas. Speciālisti saka, ka tagad jaunu pilskalnu var atrast pat neizejot no mājām.

Policija svētkos uzraudzīs satiksmi

Valsts policija svētkos uzraudzīs ceļu satiksmi, lai Jāņu svinētāji nesēstos pie stūres reibumā. Ir notikušas vairākas izmaiņas likumos, un noteikumu pārkāpējiem ir jāmaksā bargi sodi. Policija brīdina, ka dzeršana un braukšana maksā ļoti dārgi un var prasīt dzīvību.

Laika ziņas

Svētdien gaidāms neliels mākoņu daudzums, pēcpusdienā daļēji mākoņains laiks.

Dažviet Kurzemē īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Naktī lēns vējš, dienā Dienvidu vējš 2-6 m/s. Gaisa temperatūra naktī +15…+20°. Dienā +28…+33°.

Rīgā skaidrs laiks. Dienvidu vējš 2-5 m/s. Gaisa temperatūra naktī ap +20°, dienā +32…+33°. Laika tips 3. - nelabvēlīgs

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt