Ziņas vieglajā valodā 19. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 19. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 19. jūnijāAgnese Vasermane

     

     

    Prezidents izsludinās novadu reformu

    Latvijas prezidents Egils Levits izsludinās novadu reformas likumu.

    Pēc likuma nākamā gada vidū Latvijā būs tikai 42 pašvaldības.

    Šobrīd Latvijā ir 119 pašvaldības.

    Vairāki desmiti pašvaldību vadītāju aicināja prezidentu šo likumu neizsludināt.

    Levits gan aicina likumā novērst vairākus trūkumus.

     

    Valodas prasība bērnudārzos ir likumīga

    Prasība bērnudārzos Latvijā runāt latviešu valodā atbilst Satversmei jeb galvenajam likumam Latvijā.

    Tā nolēma Satversmes tiesa.

    Sūdzību tiesā iesniedza mazākumtautību bērnu pārstāvji.

    Viņi sola ar Satversmes tiesas spriedumu samierināties.

     

    Latvijā turpinās centralizētie eksāmeni

    Piektdien, 19. jūnijā, 12. klašu skolēni kārtoja eksāmenu bioloģijā.

    Tas bija izvēles eksāmens.

    Nākamais 26. jūnijā būs eksāmens fizikā.

    Pēc Jāņiem sekos skolas līmeņa eksāmeni.

     

    Divi jauni Covid-19 pacienti

    Latvijā atklāja divus jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.

    Viens saslimušais ir no Rīgas, otrs no Jelgavas.

    Veica vairāk nekā 1300 testu.

    Slimnīcā ievietoja vienu cilvēku ar Covid-19.

    Kopumā slimnīcā ar koronavīrusu šobrīd ir septiņi cilvēki.

    Vienam no viņiem ir smaga slimības gaita.

     

    Pašizolācija nav obligāta iebraucējiem no Beļģijas

    Cilvēkiem vairs nav jāievēro divu nedēļu pašizolācija jeb aizliegums satikties klātienē ar citiem cilvēkiem, ja viņi iebrauc Latvijā no Beļģijas.

    Šādi ir jaunākie Slimību profilakses un kontroles centra dati.

    Speciālisti iesaka stingri izvērtēt braucienus uz Poliju, Rumāniju un Bulgāriju. Uz Zviedriju, Portugāli un Lielbritāniju iesaka nebraukt.

    Šajās valstīs vēl ir pārāk daudz saslimušu cilvēku ar Covid-19.

     

    Baltkrievijā saasinās situācija pirms vēlēšanām

    Baltkrievijā aizturēts viens no populārākajiem prezidenta amata kandidātiem.

    Baltkrievijā ir aizturēti vairāki opozīcijas līderi.

    Daudzi cilvēki jūt līdzi aizturētajiem.

    Viņi rīko atbalsta akcijas Minskas centrā.

    Situāciju Baltkrievijā asi kritizē Eiropas Savienības iestādes.

    Prezidenta vēlēšanas Baltkrievijā notiks pēc pusotra mēneša – augustā.

     

    Covid-19 Itālijā bija agrāk, nekā uzskatīts

    Covid-19 Itālijas pilsētās Milānā un Turīnā bija jau pagājušā gada decembrī.

    Tā secināja pētnieki.

    Koronavīrusu atrada Milānas un Turīnas notekūdeņos.

    Oficiāli pirmos saslimšanas gadījumus Itālijā reģistrēja divus mēnešus pēc tam.

    Itālijā ir ļoti izplatīta saslimšana ar Covid-19.

    Ar šo koronavīrusu Itālijā ir miruši vairāk nekā 34 tūkstoši cilvēku.

     

    Spānijā maskas būs obligātas 

    Spānijā būs obligāti jāvalkā sejas aizsargmaskas arī pēc ārkārtas stāvokļa beigām.

    Tā norāda Spānijas veselības ministrs Salvadors Ilja.

    Spānijā Covid-19 dēļ ieviesto ārkārtas stāvokli plāno atcelt svētdien, 21. jūnijā.

    No 1. jūlija Spānija atvērs robežas arī ārvalstu tūristiem.

     

    Porziņģis atgriezīsies Dalasā tuvākajā laikā

    Kristaps Porziņģis

    Nacionālās basketbola asociācijas jeb NBA kluba Dalasas "Mavericks" spēlētāji Luka Dončičs un Kristaps Porziņģis atgriezīsies Dalasā tuvākajā laikā.

    Tā paziņoja Dalasas kluba īpašnieks Marks Kubans.

    Nākamnedēļ visās NBA komandās sāks koronavīrusa pārbaudes spēlētājiem.

    Jūlija sākumā notiks treniņnometne Orlando pilsētā. NBA plāno atsākt spēles 31. jūlijā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti