Ziņas vieglajā valodā 19. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 19. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 19. aprīlīDace Simanoviča

    Latvijā un citur pasaulē pareizticīgie svin Lieldienas

    Šodien Latvijā un citur pasaulē pareizticīgie svin Lieldienas.

    Šoreiz tās bija citādākas nekā parasti, jo dievkalpojumi notika attālināti.

    Koronavīrusa dēļ ir noteikti ierobežojumi un arī dievkalpojumi klātienē nevarēja notikt.

    Tāpēc iedzīvotājus aicināja lūgties, paliekot mājās.

    Kristieši vēlas valsts atbalstu, jo apsīkuši ziedojumi

    Kristīgo konfesiju vadītāji runājuši ar ministrijām par iespējamu valsts atbalstu reliģiskajām organizācijām.

    Tā kā šobrīd dievkalpojumi nenotiek, arī ziedojumu ir ļoti maz.

    Dažās vietās to nav vispār.

    Organizācijām atbalsts vajadzīgs, lai samaksātu mācītājiem un darbiniekiem.

    Aizvadītajā diennaktī atklāti 15 ar Covid-19 saslimušie

    Aizvadītajā diennaktī atklāti 15 ar Covid-19 saslimušie. No tiem 5 ir patversmes „Zilais krusts” iemītnieki.

    Visvairāk saslimušo ir Rīgā un Valmierā.

    Kopumā Latvijā ir inficēti 727 cilvēki.

    Infektologi uzsver, ka šobrīd strauja saslimstības pieauguma nav. Tomēr pieaug un arī turpinās pieaugt slimnīcās ievietoto pacientu skaits.

    Negatīvi vērtējams arī tas, kas turpina slimot medicīnas personāls.

    "Zilā krusta" patversmē iemītnieki uzturas atsevišķos stāvos

    Lai ierobežotu koronavīrusa izplatību, "Zilā krusta" patversmē iemītnieki uzturas atsevišķos stāvos.

    Pagalmā uzslieto telti veselo cilvēku nošķiršanai šobrīd neizmanto.

    Iestādē pašlaik ir aptuveni 100 cilvēku.

    Viņu vidū ir gan klienti, gan darbinieki.

    Bezdarbnieki neiet strādāt uz laukiem

    Ir pagājušas vairāk nekā trīs nedēļas, kopš zemnieku saimniecības aicināja darbā bezdarbniekus.

    Tomēr atsaucība ir maza.

    Aizvien zemnieku saimniecībās darba piedāvājumu ir ievērojami vairāk nekā pieprasījuma.

    Iemesls ir gan potenciālo darbinieku iemaņu trūkums, gan vēlme nopelnīt vairāk, nekā zemnieki var samaksāt.

    Lauksaimnieki cer, ka darbinieku interese parādīsies zemeņu ražas novākšanas laikā.

    Tas ik gadu ir iecienīts piepelnīšanās veids.

    Šobrīd darbiniekiem piedāvā lasīt akmeņus un stādīt mežu.

    Tālbraucēji Lietuvā sāks prostesta akciju

    Lielākā Lietuvas loģistikas uzņēmuma šoferi rīt sāks protesta akciju.

    Kravas automašīnu vadītāji nav apmierināti, ka uzņēmums „Girteka” samazinās dienas naudu.

    Tas nozīmē, ka tālbraucēju ienākumi samazināsies par aptuveni 15%.

    Uzņēmuma vadība to skaidro ar zaudējumiem, kas rodas krīzes laikā.

    Šoferi tam nepiekrīt.

    Parīzē iedzīvotājiem izdalīs sejas maskas

    Parīzē pilsētas iedzīvotājiem bez maksas izdalīs aptuveni divus miljonus sejas masku.

    Tā pilsētas vadība cer ierobežot koronavīrusa izplatību.

    Tas izmaksās aptuveni trīs miljonus eiro.

    Maskas varēs saņemt aptiekās.

    Vispirms tās saņems seniori un cilvēki ar dažādām saslimšanām.

    Parīzes mērs uzskata, ka sabiedriskajā transportā maskas būtu jānēsā obligāti.

    Šobrīd tādu noteikumu nav.

    Francijā stingri ierobežojumi ir kopš marta vidus.

    Tie būs spēkā vēl vismaz līdz 11. maijam.

    Izraēlā mazāk ierobežojumu

    Izraēlā no šodienas ar koronavīrusa izplatību saistītie ierobežojumu ir mazāk.

    Strādāt drīkst trešdaļa darbinieku. Līdz šim to darīja tikai 15%.

    Tāpat no šodienas cilvēki var sportot ne tālāk par 500 metriem no savas mājas.

    To var darīt ne vairāk par diviem cilvēkiem kopā.

    Līdz šim drīkstēja sportot ne tālāk par 100 metriem.

    Tomēr ārpus mājas joprojām visiem iedzīvotājiem jāvalkā sejas maskas.

    Pieķerot uz ielas bez sejas maskas, būs jāmaksā vairāk nekā 50 eiro liels sods.

    Austrālija aicina veikt neatkarīgu izmeklēšanu par pandēmijas izcelsmi

    Austrālija aicina veikt neatkarīgu izmeklēšanu par pandēmijas izcelsmi.

    Austrālijas ārlietu ministre uzskata, ka ir jāizmeklē arī Ķīnas sadarbība ar Pasaules Veselības organizāciju.

    Līdzīgi domā arī ASV.

    Naktī daudzviet temperatūra  būs zem nulles

    Šonakt gaisa temperatūra daudzviet būs zem nulle grādiem.

    Par dažiem grādiem siltāks būs piekrastē.

    Gaisa temperatūra rīt pēcpusdienā sasniegs +7..+12 grādus.

    Nakts sākumā mākoņu būs maz. Vēlāk to kļūs vairāk. Vietām iespējams īslaicīgs lietus.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti