Ziņas vieglajā valodā 18. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 18. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 18.oktobrīLatvijas Radio

 

Premjers aicina atturēties no ballītēm

Premjers Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") aicina atturēties no ballītēm, lai kopīgi apturētu vīrusa Covid-19 uzliesmojumu.

Aicinājums vairāk saistās ar privātiem pasākumiem.

Premjers uzsver, ka jāievēro ierobežojumi.

Tad nebūs kaitējums ekonomikai.

Arī bērni varēs turpināt mācīties klātienē.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš

Pieaug krāpniecisko zvanu skaits

Strauji aug krāpniecisko zvanu skaits.

Mobilo sakaru operatori aicina būt uzmanīgiem un brīdināt vecākus cilvēkus.

Visbiežāk mobilo telefonu lietotāji Latvijā saņem zvanus no Āfrikas, Latīņamerikas un Āzijas.

Operatori aicina šiem numuriem nekādā gadījumā neatzvanīt, ja neviens radinieks vai paziņa neatrodas šajās valstīs.

Krāpnieki uzpīkstina un gaida, kad atzvanīs.

Ugunsgrēkā gājušas bojā 800 cūkas

Lielā ugunsgrēkā fermā "Apriķu bekons" Aizputes novadā aizvadītajā naktī gājušas bojā astoņsimt cūkas.

Nelaime izcēlusies Lažas pagastā.

Uzņēmumā notikušo pagaidām sīkāk nekomentē.

Iemeslus izmeklēs policija.

Daugavpilī izveidots centrs bērniem ar īpašām vajadzībām

Daugavpilī izveidots centrs bērniem īpašām vajadzībām, kas neaizvietos skolu, bet gan to papildinās.

Tur būs pieejama dažādu speciālistu palīdzība.

Tā vērsta uz bērna papildu attīstību.

Liepājas pusē plāno mūsdienīgu atkritumu pārstrādi

Grobiņa būs viena no vietām Latvijā, kur iecerēts veidot organisko atkritumu pārstrādi.

Tas notiks poligonā „Ķīvītes”.

Kopējās izmaksas ir 7 miljoni eiro.

No tām 6 miljoni būs Eiropas savienības nauda.

Nākotnē Latvijā gaidāmas izmaiņas saistībā ar poligonu skaitu reģionos.

Paredzēts optimizēt poligonu skaitu.

"Ķīvītēm" likvidēšana nedraud.

Piemin noslepkavoto skolotāju, kuram ekstrēmists nogrieza galvu

Francijas galvaspilsētā Parīzē un citviet svētdien, 18.oktobrī, notiek solidaritātes gājieni, lai pieminētu skolotāju.

Viņu piektdien brutāli nogalināja islāma ekstrēmists.

Turpinās nozieguma izmeklēšana.

Tās laikā policija ir arestējusi vairākus cilvēkus.

Minskā atkal protestē pret Lukašenko

Desmitiem tūkstošu cilvēku šodien atkal izgāja Minskas ielās.

Baltkrievijā jau otro mēnesi notiek protesti pret Aleksandra Lukašenko režīmu.

Tiek ziņots par desmitiem aizturēto.

Lukašenko līdz nākamajai svētdienai izvirzīts ultimāts, prasot atkāpties.

Ja tā nenotiks, būs streiki.

Par to brīdinājusi opozīcijas līdere Svetlana Tihanovska.

Uz ādas koronavīruss turas 9 stundas

Koronavīruss saglabājas aktīvs uz cilvēka ādas deviņas stundas.

Tā secinājuši Japānas zinātnieki.

Vīrusi paliek neaktīvs 15 sekundes pēc etanola pielietošanas.

Etanolu izmanto roku dezinfekcijas līdzekļos.

Tāpēc roku dezinficēšana un rūpīga mazgāšana vājina vīrusu.

Latvijā radīts nezāļu iznīcināšanas robots

Lauksaimniecības universitātē radīts nezāļu ravēšanas robots Robis.

Braucošais robots spēj atšķirt augus no nezālēm.

Tas prot arī nezāles izravēt.

Tas izdevies pateicoties mākslīgā intelekta programmai.

Robis uz lauka var strādāt ar tādu pašu ātrumu kā cilvēks.

Būs jāpagriež pulkstenis par stundu atpakaļ

Nākamnedēļ, naktī no sestdienas uz svētdienu, plkst.3 Latvijā notiks pāreja uz ziemas laiku.

Pulksteņa rādītāji būs jāpagriež vienu stundu atpakaļ.

Saņemtas ziņas par pirmo sniegu

Svētdien, 18. oktobrī, Latvijas austrumos sniedzis pirmais sniegs.

Tā liecina iedzīvotāju ziņojumi sociālajos tīklos.

Sniega pārslas novērotas Rugāju novadā Latgales ziemeļos.

Sniega kārta gan neveidojās. Snigšana bija īsu brīdi.

Prognozes liecina, ka līdz pirmdienas vakarpusei dažviet Vidzemē gaidāmi īslaicīgi stipri nokrišņi.

Tas varētu būt gan lietus, gan sniegs.

Vietām veidosies arī sniega kārtiņa.

Parādoties pirmajam sniegam, autovadītāji aicināti mašīnām ziemas riepas uzlikt jau savlaicīgi, negaidot 1. decembri, kad tās ir obligātas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti