Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 18. martā

Ziņas vieglajā valodā 18. martā.

Ziņas vieglajā valodā 18. martāLauris Zvejnieks

“AstraZeneca” ražotā vakcīna pret Covid-19 ir droša un efektīva

Tā secinājusi Eiropas Zāļu aģentūra. Eksperti iesaka turpināt “AstraZeneca” vakcīnas izmantošanu. 

Tomēr eksperti nevar pilnībā izslēgt saistību starp vakcīnu un ļoti retiem trombu veidošanās gadījumiem.

Eiropas valstīs katru mēnesi aptuveni 100 000 cilvēku veidojas trombi. 

Starp vakcinētajiem tas novērots retāk nekā sabiedrībā kopumā. 

Pašlaik ekspertiem šķiet, ka lielākā riska grupa ir gados jaunākas sievietes. 

Eiropas Zāļu aģentūra uzskata, ka svarīgākais ir, lai vakcīnas saņēmēji un ārsti zinātu par šādām iespējamām blaknēm. 

Tas ļaus cilvēku tās laicīgi pamanīt un vērsties pēc palīdzības.

Vakcināciju ar "AstraZeneca" vakcīnu Latvijā atsāks piektdien. 

Tā pavēstījis veselības ministrs. 

Visas "AstraZeneca" vakcīnas devas jau esot nogādātas vakcinācijas kabinetos. 

Šobrīd pieejamas esot aptuveni 25 000 neizlietotu šīs vakcīnas devu.

Latvijā reģistrēti vēl 482 Covid-19 gadījumi

Trešdien Latvijā 12 saslimušie ir miruši. 

Pārbaudīti 16 000 cilvēku, un pozitīvi bija 3% testu. 

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinājies. 

Aizvadītajā diennaktī slimnīcās ievietoti 49, bet izrakstīti 60 pacienti. 

Patlaban slimnīcās ārstējas 658 Covid-19 pacienti, 73 ir smaga slimības gaita.

Igaunijā 1700 jauni Covid-19 gadījumi, miruši 13 sasirgušie. 

Lietuvā vēl 522 inficētie un 10 saslimušie miruši.

Sāk izmaksāt pabalstu par katru bērnu

Ceturtdien sāka izmaksāt vienreizējo atbalstu 500 eiro par katru bērnu. 

Naudas izmaksa notiks pa daļām. 

Ceturtdien naudu izmaksās par vienu bērnu, piektdien paredzēts otrais pārskaitījums, bet trešais – nākamnedēļ.

Pieņem izmaiņas Covid-19 izplatības seku pārvarēšanas likumā 

Saeima galīgajā lasījumā pieņēma izmaiņas Covid-19 izplatības seku pārvarēšanas likumā. 

Uzņēmējiem būs garāks termiņš gada ienākumu deklarācijas iesniegšanai. 

Arī iedzīvotājiem būs vairāk laika ienākuma nodokļa samaksai. 

Paredzēti arī citi atvieglojumi, lai palīdzētu uzņēmējiem pārvarēt Covid-19 pandēmijas izraisīto krīzi.

Amatu zaudējis “Rīgas mežu” vadītājs

Amatu zaudējis uzņēmuma "Rīgas meži" ilggadējais vadītājs Aivars Tauriņš. 

Rīgas dome piektdien ziņošot par konstatētajiem finanšu pārkāpumiem «Rīgas mežos».

Uzdarbojas krāpnieki

Krāpnieki "Latvijas pasts" vārdā iedzīvotājiem izsūtot e-pastus par it kā neapmaksātu muitas nodokli. 

Latvijas pasts aicina neuzķerties uz šādiem e-pastiem.

Spānijas parlaments nobalso par eitanāzijas legalizāciju

Spānijas parlaments nobalsojis par eitanāzijas legalizāciju. 

Spānija kļuvusi par vienu no pirmajām valstīm, kas uz nāvi slimiem un smagi savainotiem pacientiem ļauj izbeigt savas ciešanas.

Armēnijā notiks pirmstermiņa vēlēšanas

Armēnijas premjers Nikols Pašinjans

Armēnijas premjerministrs izsludinājis pirmstermiņa vēlēšanas. 

Tās notiks jūnijā. 

Lēmums pieņemts pēc sarunām ar opozīciju un prezidentu. 

Armēnijas premjerministrs uzskata, ka pirmstermiņa vēlēšanas ir labākā izeja no pašreizējās iekšpolitiskās situācijas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt