Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 18. maijā

Ziņas vieglajā valodā 18. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 18. maijāDace Simanoviča

 

 

 

Valdība nosaka atvieglojumus

Vakcinētie pret Covid-19 un pārslimojušie varēs brīvāk pulcēties un būs mazāk ierobežojumu.

Tā nolēma valdība.

Grupā līdz 20 cilvēkiem darbā, sporta komandās un amatierkolektīvos nebūs jālieto maskas.

Koptelpās tās joprojām būs jālieto.

Maska jāliek arī tad, ja grupā kaut viens cilvēks nav vakcinēts.

Atvieglojumus vakcinētajiem turpinās.

Diskutē, vai tas nenozīmē diskrimināciju citiem.

Maskas varēs nevilkt arī potētie un izslimojušie TV raidījumu vadītāji un dalībnieki.

Šajā gadījumā pietiks arī ar negatīvu Covid-19 testu.

Papildus tam Veselības ministrija nākotnē plāno vēl citus labumus vakcinētajiem.

Apsver aicināt potēties arī ar loteriju un naudas balvām.

Eksperti un uzņēmēji to vērtē atšķirīgi – gan atbalsta, gan vērtē kā uzpirkšanu.

Ja vakcīna ir pieejama ikvienam, medicīnas ētikas robežas tas nepārkāpj.

Darbu varēs atsākt veikali tirdzniecības centros, kuriem ir ieeja no ielas.

Jānodrošina arī tas, lai klienti nevarētu iekļūt tālāk tirdzniecības centrā.

Plānots, ka valdības lēmums stāsies spēkā ceturtdien.

 

Covid-19 apstiprināts vēl 563 cilvēkiem, miruši 11 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja vēl 563 jaunus Covid-19 gadījumus un 11 cilvēki miruši.

Vakcinācijas temps aizvadītajā nedēļā turpināja palielināties.

Pagājušajā nedēļā pret Covid-19 vakcinēti teju 100 000 cilvēku.

 

Rosina apsūdzēt divas Ekonomikas ministrijas amatpersonas

Valsts policija rosina apsūdzēt divas Ekonomikas ministrijas amatpersonas par pienākumu nepildīšanu saistībā ar obligātā iepirkuma komponenti.

Apsūdzības saistītas ar notikumiem pirms vairākiem gadiem.

Viena amatpersona joprojām strādā ministrijā, bet otra vairs nē.

 

Baltkrievijā bloķēta lielākā neatkarīgā medija TUT.by darbība

Baltkrievijas varasiestādes veica kratīšanas lielākā neatkarīgā tīmekļa medija "tut.by" birojos.

Portāla darbību apturēja.

Tas nozīmē, ka turpinās represijas pret autoritārā līdera Aleksandra Lukašenko oponentiem.

Opozīcija aicina starptautisko sabiedrību nekavējoties reaģēt uz notiekošo un palīdzēt medijiem.

 

Eiropas Savienība aicina pārtraukt karadarbību starp Izraēlu un palestīniešiem

Devīto dienu turpinās sadursmes starp Gazas joslā valdošo palestīniešu radikālo grupējumu “Hamas” un Izraēlu.

Eiropas Savienība aicina apturēt Izraēlas un palestīniešu sadursmes.

To, kā Eiropa var palīdzēt, šodien pārrunāja Eiropas Savienības ārlietu ministri.

Vienotības šajā konfliktā gan nav.

Piemēram, Ungārija ir cieša Izraēlas sabiedrotā, tāpēc bija vienīgā, kas atteicās atbalstīt ārlietu ministru kopējo nostāju.

 

Ziemeļmaķedonija izraida Krievijas diplomātu

Lai gan tas var sabojāt attiecības ar Maskavu, Ziemeļmaķedonija izraidīja Krievijas diplomātu.

Iemesls diplomāta izraidīšanai nav zināms.

 

Baidens un Putins varētu tikties jūnijā Šveicē

ASV prezidenta Džo Baidena un Krievijas prezidenta Vladimira Putina pirmā divpusējā tikšanās varētu notikt jūnijā Šveicē.

Kremlis to pagaidām nekomentē.

Lēmums šajā jautājumā būšot atkarīgs no ASV valsts sekretāra un Krievijas ārlietu ministra šīs nedēļas tikšanās.

 

Igaunijā varētu veidoties Covid-19 vakcīnu pārpalikums

Igaunijā jūnijā varētu veidoties Covid- 19 vakcīnu pārpalikums.

Tas nozīmē, ka vakcīnu varētu būt vairāk nekā potēties gribētāju.

Tā paziņojis Igaunijas veselības ministrs.

 

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mākoņains, vietām skaidrosies.

Naktī daudzviet, dienā pārsvarā valsts austrumu daļā līs, iespējams arī pērkona negaiss.

Dažviet naktī un no rīta veidosies migla, dūmaka.

Pūtīs rietumu, ziemeļrietumu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +7…+12 grādi, dienā +9…+14 grādi, Kurzemes pusē līdz +17 grādi.

Rīgā – lielākoties mākoņains, pēcpusdienā debesis skaidrosies.

Naktī un dienas pirmajā pusē brīžiem līs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt