Ziņas vieglajā valodā 18. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 18. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 18. jūnijā.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

No septembra palielinās pedagogu algas

No septembra pedagogu darba samaksa palielināsies.

Viņi saņems par 40 eiro vairāk.

Tas nozīmē, ka alga par vienu likmi pieaugs no 710 līdz 750 eiro.

Tā šodien lēma valdība.

Tomēr nauda algu palielināšanai pagaidām atrasta tikai šim gadam.

Vēl nepieciešami gandrīz 23 miljoni eiro, lai algas varētu paaugstināt arī nākamajā gadā.

Par to sāks sarunas augustā.

 

Aicina pārskatīt nodokļu atvieglojumus

Valstij ir jāpārskata, kā tiek piešķirti nodokļu atvieglojumi uzņēmumiem un iedzīvotājiem.

To revīzijā secina Valsts kontrole.

Šobrīd daudzos gadījumos nav skaidrs, kādēļ tiek piešķiri atvieglojumi.

Tāpēc nevar novērtēt, vai tie devuši kādu labumu.

Revīzijā Valsts kontrole atklājusi arī vēl citas problēmas, kuras aicina novērst.

Finanšu ministrija kritikai nepiekrīt, tomēr turpmāk sola rūpīgāk skaidrot nodokļu atlaižu mērķus un mērīt ieguvumus.

 

Lielo ostu vadībai samazinās algu

Lielo ostu vadības algas samazināsies par aptuveni ceturto daļu.

Tā šodien nolēma valdība.

Ar šādu piedāvājumu nāca satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Turpmāk lielās ostas vadītājam mēnešalga būs nepilni 3000 eiro.

Satiksmes ministrija uzskata, ka tā ir konkurētspējīga alga šādam vadītājam.

Grozījumi Ministru kabineta noteikumos stāsies spēkā 1.septembrī.

 

Premjers pateicas kultūras ministrei par paveikto

Kultūras ministre Dace Melbārde šodien pēdējo reizi piedalījās valdības sēdē.

Pavisam drīz viņa kļūs par Eiropas Parlamenta deputāti.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš pateicās Melbārdei par paveikto kultūras ministres amatā.

Premjers uzsvēra, ka Melbārde var būt lepna ar savu darbu.

Kariņš pasniedza Melbārdei arī pateicības rakstu par nozīmīgu ieguldījumu Latvijas kultūras nozares attīstībā.

 

Saasinās ASV un Irānas attiecības

Arvien pieaug spriedze ASV un Irānas attiecībās.

Savienotās Valstis paziņojušas par vēl 1000 karavīru dislocēšanu Tuvajos Austrumos.

Tā tiek palielināta ASV militārā klātbūtne šajā reģionā.

Savukārt Ķīna un Krievija brīdinājusi atturēties no rīcības, kas vēl vairāk saasinātu situāciju Tuvajos Austrumos.

 

Igaunijā par 25% samazinās akcīzi alkoholam

Igaunijā no jūlija par ceturto daļu samazinās akcīzes nodokli daļai alkoholisko dzērienu.

Šādu likumu šodien izsludināja Igaunijas prezidente Kersti Kaljulaida.

Likumu parlaments pieņēma pagājušā nedēļā.

Igauņi uzskata, ka šādi varētu samazināties Latvijā pārdoto alkoholisko dzērienu daudzums un palielināties Igaunijā.

 

Paziņoti "Spēlmaņu nakts" nominanti

Šodien paziņoti "Spēlmaņu nakts" gada balvas nominanti.

Visvairāk nomināciju šogad izpelnījušās trīs izrādes: „Pūt, vējiņi” Nacionālajā teātrī, „Vēstures izpētes komisija” Jaunajā Rīgas teātrī un „MUMU” Rīgas Krievu teātrī.

Vislielākā interese šogad bijusi par Latvijas vēsturi un pasaules klasiku.

 

Laika ziņas 

Sinoptiķi prognozē, ka naktī laiks būs skaidrs, bez vēja un gaiss atdzisīs līdz +8..+15 grādiem.

Dienā būs mainīgs mākoņu daudzums. Nokrišņu nebūs un pūtīs lēns dienvidu, dienvidrietumu  vējš.

Gaisa temperatūra +25..+28 grādi. Vēsāks būs dažviet piekrastē, kur gaisa temperatūra nepārsniegs 25 grādus.

Rīgā – neliels mākoņu daudzums, bez nokrišņiem. Pūtīs lēns dienvidu vējš. Gaisa temperatūra naktī +15 grādi pilsētas centrā, bet +10..+13 grādi Pierīgā.

Pēcpusdienā galvaspilsētā gaiss iesils līdz +27 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti