Ziņas vieglajā valodā 18. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 18. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 18. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Ministrs: Covid-19 sertifikātus vairs nevajadzēs

Covid-19 sertifikāti vairs nebūs vajadzīgi, un vakcinācija pret Covid-19 nebūs obligāta prasība.

Tāds ir Veselības ministrijas jaunais plāns.

Covid-19 sertifikātus saņēma vakcinēti vai infekciju pārslimojuši cilvēki.

Veselības ministrijā uzskata, ka pašlaik infekciju cilvēki pārslimo viegli, arī slimnīcas nav pārslogotas.

Ja rudenī infekcija izplatīsies strauji, telpās būs jālieto sejas maskas.

 

Grib pagarināt mācību gadu

Izglītības ministrija grib pagarināt skolēnu mācību gadu.

Skolēni mācītos līdz jūnija beigām.

Garāki būtu arī daži brīvlaiki.

Ziemas brīvlaiks būtu trīs nedēļas.

Ministrijā uzskata, ka tā izlīdzinātos skolēnu un skolotāju noslogojums.

Mācības skolās būtu īsāku dienas laiku.

Ministrija vēlas uzklausīt arī sabiedrības viedokli par mācību gada pagarināšanu.

Sabiedriskā apspriešana paredzēta rudenī.

 

Trūkst 344 skolotāju

Latvijā trūkst vismaz 344 dažādu mācību priekšmetu pedagogu.

Skolas visvairāk meklē matemātikas, latviešu valodas un literatūras, sākumskolas, datorikas, fizikas un angļu valodas skolotājus.

 

Asaros slēgs bibliotēku

Jūrmalā tomēr būs mazāk bibliotēku.

Jūrmalas dome pieņēma lēmumu par pašvaldības bibliotēkām.

Bibliotēku Asaros no oktobra slēgs.

Bulduru bibliotēkas vietā līdz 17. novembrim izveidos grāmatu izsniegšanas punktu un datoru punktu.

Vietējie iedzīvotāji ir neapmierināti ar domes attieksmi un vērsīsies pie ministriem.

Kultūras ministrs jau paziņojis, ka aicinās Jūrmalas domi pārskatīt lēmumu.

 

Krievija negrib neitrālu zonu  ap atomelektrostaciju

Krievija neatbalsta neitrālu zonu ap Zaporižjas atomelektrostaciju.

Izveidot demilitarizētu zonu ap Krievijas karaspēka sagrābto atomelektrostaciju rosina Apvienoto Nāciju Organizācija.

Krievijas amatpersonas aicina piespiest Ukrainu pārtraukt apšaudīt atomelektrostaciju.

Krievija arī draud apturēt staciju.

Starptautiskā sabiedrība ir noraizējusies par situāciju Eiropas lielākajā atomelektrostacijā.

 

Igaunija ierobežo Krievijas pilsoņu ieceļošanu

Igaunijā aizliegts iebraukt Krievijas pilsoņiem, kuriem ir Igaunijas izsniegta Šengenas zonas vīza.

Igaunija arī ierobežo vīzu izsniegšanu Krievijas pilsoņiem.

Krievijas pilsoņi ar citās Šengena zonas valstīs izsniegtām vīzām drīkst ierasties Igaunijā.

 

Rīgā un Cēsīs dzejas festivāls

Rīgā un Cēsīs līdz svētdienai, 21. augustam, notiek starptautiskais festivāls "Dzeja bez robežām".

Festivālā uzstāsies dalībnieki gan no Latvijas, gan Ukrainas.

Festivāls "Dzeja bez robežām" Latvijā notiek kopš 2017. gada.

Tā viesi bijuši autori no Zviedrijas, Izraēlas, Baltkrievijas un Krievijas.

 

Izvēlas Rīgas skaistākās ziedu dobes

Rīgas Meži "Vasaras puķu dobju parāde - 2022"
Rīgas Meži "Vasaras puķu dobju parāde - 2022"

Rīgā vērtēja ziedu dobes.

Kopumā sacentās 15 puķu dobes.

Par visskaistāko atzina Uzvaras parka lielo puķu dobi.

Tā atrodas pie Uzvaras bulvāra un Slokas ielas.

Otrajā vietā Esplanādes dobe, kas atrodas aiz pieminekļa Oskaram Kalpakam.

Savukārt trešo vietu izcīnīja pagājušā gada uzvarētāja – Kuldīgas un Slokas ielu skvēra puķu dobe.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti