Ziņas vieglajā valodā 17. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 17. martā.

 

Ziņas vieglajā valodā 17.martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Latvijā 60 reģistrētie Covid-19 gadījumi

Šobrīd Latvijā ar jauno, bīstamo koronavīrusu ir saslimuši 60 cilvēku.
Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.
Pagājušajā diennaktī atklāja 26 jaunus saslimšanas gadījumus.
Koronavīrusu otrdien, 17. martā, atklāja arī kādam bērnam.
Viņš kopā ar ģimeni iepriekš ilgi bija ārzemēs.
Saslimušais bērns apmeklē bērnudārzu “Saimīte” Babītes novada Piņķos.
Otrdien bērns palika mājās.
Bērnudārzs “Saimīte” līdz 28. martam slēgts.
Citiem bērniem un šī bērnudārza audzinātājām ir jāvēro sava veselība.

Covid-19 dēļ slēdz robežas

Koronavīrusa izplatīšanās dēļ ir slēgtas daudzas robežas starp valstīm.
Ir atcelti gandrīz visi starptautiskie lidojumi un autobusu braucieni.
Tāpēc cilvēki netiek mājās.
Atgriešanos Latvijā no citām valstīm vēl gaida apmēram trīs tūkstoši Latvijas iedzīvotāju.

Otrdien speciāla “airBaltic” lidmašīna uz Rīgu atveda cilvēkus no Tenerifes.
Liepājas ostā atļauts piestāt trim “StenaLine” prāmjiem.
Šie kuģi izbrauks no Trāvemindes Vācijā.
Pirmais kuģis izbrauks gaidāmajā pusnaktī.
Nākamie reisi paredzēti 23. un 24. martā.
Kuģi uzņems arī vieglās automašīnas.
Polija pagaidām neļauj šķērsot valsti mūsu iedzīvotājiem ar vieglajām mašīnām.
Pie Vācijas un Polijas robežas iestrēgušos Latvijas iedzīvotājus aicina doties uz Vācijas pilsētu Zasnicu.
Trešdien vakarā no turienes aties kompānijas „Tallink” prāmis.
Tas dosies uz Rīgu.
Prāmis var uzņemt arī kravas automašīnas.
Tā paziņoja Ārlietu ministrija.

“Tallink” aptur braucienus maršrutā Helsinki–Stokholma  

Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" no ceturtdienas apturēs prāmju "Silja Serenade" un "Silja Symphony" braucienus starp Helsinkiem un Stokholmu.
Prāmji vairs nekursēs, jo Somija no 19. marta slēgs valsts robežas.
Pēdējos reisos abi prāmji dosies trešdienas vakarā.

Tiem, kas atgriežas Latvijā, jāaizpilda īpaša anketa

Cilvēkiem, kas atgriežas Latvijā no citām valstīm, jāaizpilda īpaša anketa.
Anketā cilvēkam jāapsola 14 dienas palikt mājās.
Nekur nedoties ir ļoti svarīgi, lai koronavīruss neizplatītos tālāk.
Šo palikšanu mājās sauc par pašizolāciju.
Par pašizolācijas neievērošanu ir sods.

Covid-19 dēļ slimnīcas maina darbu

Koronavīrusa izplatīšanās dēļ slimnīcas maina savu darbu.
Ja cilvēkam vajadzīga palīdzība, ārsti centīsies pēc iespējas palīdzēt attālināti.
Ārsti, piemēram, pa telefonu pastāstīs, kā cilvēkam ārstēties.
Ārsti pēc iespējas samazina saskarsmi ar slimniekiem, lai nesaslimtu ar koronavīrusu.
Svarīgās operācijas slimnīcās neatcels.
Atcels tikai tās operācijas, ko var veikt arī vēlāk.
Iedzīvotājus aicina nedoties pie ģimenes ārsta bez iepriekšējas pieteikšanās.

Slimības lapas Covid-19 dēļ apmaksās no valsts naudas

Slimības lapas cilvēkiem koronavīrusa straujās izplatīšanās laikā apmaksās no valsts naudas.
Tā šodien nolēma valdība.
Valdība centīsies palīdzēt ar naudu arī uzņēmumiem.
Kādiem uzņēmumiem palīdzēs - vēl nav izlemts.
Visticamāk, palīdzēs viesnīcām un restorāniem.
Uzņēmumiem, kas aizņēmušies naudu, ļaus aizņēmumus atmaksāt vēlāk.

Veikalos jāievēro distance

Lai pasargātu sevi no koronavīrusa, veikalos, aptiekās un tirgū cilvēkiem jāatrodas apmēram divu metru attālumā vienam no otra.
Tā otrdien, 17. martā, nolēma valdība.
Cilvēkiem iesaka veikalos ilgi neuzkavēties.
Nevajag pirkt pārāk daudz pārtikas nākamajām dienām.
Produktu veikalos pietikšot arī turpmāk.

Interneta uzņēmumi pieņem darbā jaunus darbiniekus

Cilvēki koronavīrusa epidēmijas laikā visā pasaulē ļoti daudz lieto internetu.
Tāpēc interneta kompānijām ir ļoti daudz darba.
Interneta uzņēmumi pieņem darbā jaunus darbiniekus.
Internetā pēdējā laikā parādās arī ļoti daudz nepatiesas informācijas par koronavīrusu.
Daudzi cilvēki par šīm ziņām satraucas.
Vajag ļoti padomāt, vai ticēt visam internetā rakstītajam.
Lielās interneta kompānijas, kā “"Facebook", "Google" un "YouTube", sola nepatiesās ziņas pēc iespējas ātrāk izdzēst.

Nenotiks Eiropas čempionāts futbolā

Koronavīrusa izplatīšanās dēļ šogad nenotiks Eiropas čempionāts futbolā.
Futbola čempionātu pārcels uz nākamo vasaru.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti