Ziņas vieglajā valodā 17. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 17.martā.

Ziņas vieglajā valodā 17. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

 

Atzīmē Latvijas Centrālās padomes Memoranda parakstīšanas 75. gadadienu

1944. gada 17. martā nacistiskās Vācijas okupācijas apstākļos memorandu parakstīja 188 Latvijas Centrālās padomes biedri.

Viņi prasīja atjaunot Latvijas Republikas neatkarību.

Šovakar Rīgā, pie Brīvības pieminekļa, notiek piemiņas pasākums.

Tajā iededz svecītes un piemin vēsturiski nozīmīgā dokumenta parakstītājus un nacionālās pretošanās kustības dalībniekus.

 

 

Strādājošo nodokļu parāds - 3 400 000

Iedzīvotāju nesamaksāto nodokļu parāds valstij ir 3,4 miljoni eiro.

Tā liecina Valsts ieņēmumu dienesta dati.

Savukārt Valsts ieņēmumu dienestam iedzīvotājiem no budžeta jāatmaksā 76 miljoni eiro.

Valsts ieņēmumu dienestā skaidro, ka par mazām summām iedzīvotājiem nav jāsatraucas.

Taču lielāka nodokļu parāda gadījumā jāsāk to maksāt jau laikus.

Šobrīd plānots, ka dažām nodokļu maksātāju grupām pagarinās parāda samaksas termiņu.

Pavisam mazu parādu, iespējams, varētu dzēst vai pārnest uz nākamo gadu.

Pagaidām gan par to vēl nav nolemts.

 

Indonēzijā zemestrīce

Indonēzijā, Lombokas salā, notika vidēji stipra zemestrīce.

Zemestrīces izraisītā nogruvumā Rindžani vulkāna nogāzē pie tūristu iecienīta ūdenskrituma gāja bojā divi cilvēki.

Zemestrīcē cietuši vairāki desmiti cilvēku.

Sagruvušas daudzas ēkas. Tā paziņoja amatpersonas.

Pazemes grūdiens bija jūtams visā Lombokas salā.

Tas izraisīja paniku cilvēkos.

Viņi vēl nav pilnībā atguvušies no augusta spēcīgās zemestrīces.

Toreiz gāja bojā vairāk nekā 300 cilvēku. Tūkstošiem iedzīvotāju palika bez pajumtes.

 

 

Lietuvā vēlē mērus

Lietuvā turpinās pašvaldību padomju un mēru vēlēšanu otrā kārta.

Lietuvas mediji ziņo, ka Lietuvas policijai jau gandrīz 100 reižu ziņots par iespējamiem pārkāpumiem.

Lielākā daļa ziņojumu ir par neatļautu aicināšanu balsot par konkrētu kandidātu, arī par balsu pirkšanu un iereibušu vēlētāju ierašanos balsošanas iecirkņos.

Lietuvas Galvenās vēlēšanu komisijas dati liecina, ka līdz šim otrajā kārtā nobalsojuši 38% vēlētāju.

Balsošanas iecirkņi Lietuvā bija atvērti līdz plkst. 20.

 

 

Lietuvā nesaskaņas starp prezidenti un premjeru 

Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis darījis Lietuvai kaunu starptautiskā mērogā.

Tā paziņoja prezidente Daļa Grībauskaite saistībā ar Skverneļa izteikumiem par kaimiņiem latviešiem.

Lietuvas sabiedriskās raidorganizācijas ziņu portāls "Lrt.lt" iepriekš ziņoja, ka Skvernelis, kurš maijā gaidāmajās vēlēšanās kandidēs uz prezidenta amatu, tiekoties ar vēlētājiem, apgalvojis, ka latvieši lietuviešiem "nav brāļi, bet konkurenti daudzās jomās".

Skvernelis pēc tam gan skaidroja, ka viņš neesot citēts precīzi.

 

 

Rīgā piketē pret koku ciršanu

Rīgā pie Botāniskā dārza notika pikets pret koku izciršanu.

Plānots izcirst ap 100 koku.

Hāmaņa muižas parkā pret to protestēja ap 100 cilvēku ar plakātiem rokās, aicinot sargāt kokus un „neizraut Pārdaugavas zaļo sirdi!”.

Iedzīvotāji arī sākuši vākt parakstus koku aizsardzībai.

Jau izdevies savākt vairākus simtus parakstu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti