Ziņas vieglajā valodā 17. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 17. maijā. 

Ziņas vieglajā valodā 17. maijā
00:00 / 04:56
Lejuplādēt

Nav zināms, kas notiks ar Ukrainas karavīriem, kurus evakuēja no Mariupoles rūpnīcas "Azovstaļ”

Nav zināms, kas notiks ar Ukrainas karavīriem, kurus evakuēja no Mariupoles rūpnīcas „Azovstaļ”.

Viņus aizveda uz Krievijas okupēto teritoriju.

Ukrainas valdība saka, ka tā bija vienīgā iespēja glābt viņu dzīvību.

Valdība cer šos karavīrus apmainīt pret sagūstītajiem krievu karavīriem.

Taču nav zināms, vai tas izdosies.

Krievija evakuētos “Azovstaļ” aizstāvjus nodēvējusi par “nacistu noziedzniekiem”, kurus nedrīkst apmainīt.

No “Azovstaļ” uz Krievijas okupētajām teritorijām izveda vairāk nekā 260 ukraiņu karavīru.

Sagaidāms, ka Zviedrija un Somija trešdien iesniegs pieteikumus dalībai NATO

Sagaidāms, ka Zviedrija un Somija rīt iesniegs pieteikumus dalībai NATO.

Zviedrija pirmā parakstīja pieteikumu.

Šodien pēc 14 stundu debatēm arī Somijas parlaments atbalstīja pievienošanos NATO.

NATO vadība cer atrisināt situāciju ar Turciju.

Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans izteicies, ka neatbalstīs Somijas un Zviedrijas pievienošanos NATO.

Erdogans apsūdz abas valstis par atbalstu Kurdu strādnieku partijai.

Turcija to uzskata par teroristisku.

Valsts plāno pagarināt atbalstu Ukrainas kara bēgļiem pēc likumā noteiktajām 90 dienām

Valsts plāno pagarināt atbalstu Ukrainas kara bēgļiem pēc likumā noteiktajām 90 dienām.

Par bēgļu izmitināšanu un ēdināšanu no 1. maija valsts maksās vēl 90 dienas.

Mājokļa īres pabalsts būs līdz 400 eiro uz 90 dienām.

Pabalsta saņēmējam ir jābūt reģistrētam darba meklētāju sarakstā.

Par to vēl būs jālemj valdībai.

Līdz šim Latvijā izmitināti vairāk nekā 29 000 Ukrainas civiliedzīvotāju.

Ministru prezidents aicina “Attīstībai/Par!” un Nacionālo apvienību nekavēties ar jauno ministru izvirzīšanu

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”) aicina “Attīstībai/Par!” un Nacionālo apvienību nekavēties ar jauno ministru izvirzīšanu, lai valdība pēc iespējas ātrāk būtu pilnā sastāvā.

Šodien Kariņš pieņēma iekšlietu ministres Marijas Golubevas (“Attīstībai/Par!”) demisiju.

No šodienas uz laiku iekšlietu ministra pienākumus pilda aizsardzības ministrs Artis Pabriks (“Attīstībai/Par!”).

Nacionālajai apvienībai jāpiedāvā jauns ekonomikas ministrs.

Kariņš pieprasīja pašreizējā ekonomikas ministra Jāņa Vitenberga nomaiņu, jo Nacionālā apvienība draudēja aiziet no valdības, ja Kariņš neatlaidīs Iekšlietu ministri Mariju Golubevu.

Tagad NA aicina Kariņu nepieprasīt Vitenberga demisiju.

Populārāko partiju vidū ir “Jaunā Vienotība”, Zaļo un zemnieku savienība un Nacionālā apvienība

Populārāko partiju vidū ir “Jaunā Vienotība”, Zaļo un zemnieku savienība un Nacionālā apvienība.

Jaunākajā pētījumu centra SKDS aptaujā šīm partijām nedaudz pieaudzis atbalstītāju skaits.

Ceturtajā vietā ir “Saskaņa”.

Arī “Saskaņai” mazliet vairāk atbalstītāju.

Savukārt atbalsts samazinājies “Attīstībai/Par!” un “Progresīvajiem”.

Abām partijām atbalsts ir zem 5% .

Arī pārējās partijas ir ar vēl mazāku atbalstu.

Ap 30% aptaujāto vēl nav izlēmuši, par kuru partiju balsotu Saeimas vēlēšanās.

Savukārt 11 % saka, ka vēlēšanās nepiedalīsies.

Francijas kūrortpilsētā Kannās atklāj ikgadējo starptautisko kinofestivālu

Kinofestivāla žūrijā pirmo reizi strādās arī Latvijas pārstāve.

Kinokritiķe Daira Āboliņa būs žūrijā , kas vērtēs jaunās filmas.

Kinofestivāls ilgs līdz 28. maijam.

Tajā demonstrēs vairāk nekā 200 filmu.

Uz galveno balvu "Zelta palmas zaru" pretendēs vairāk nekā 20 filmas.

Laika ziņas

Trešdien Latvijā gaidāms daļēji mākoņains laiks .

Naktī vietām austrumu rajonos neliels lietus.

Diena bez nokrišņiem.

Ziemeļrietumu vējš 4–9 m/s, naktī vietām piekrastē brāzmās līdz 14 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +1…+6°, vietām Kurzemē salna 0…-1°.

Dienā +11…+16°, vietām piekrastē ap +10°.

Rīgā bez nokrišņiem.

Ziemeļrietumu vējš 4–9 m/s, naktī brāzmās līdz 13 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +5…+6°, dienā +13…+14°.

Laika tips 2. – labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti