Ziņas vieglajā valodā 17. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 17. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 17. jūlijāDace Simanoviča

     

     

     

    Trūcīgo ienākumu līmeņa noteikšana neatbilst Satversmei

    Tas, kā nosaka, vai cilvēks ir trūcīgs, neatbilst Satversmei.

    Tā nosprieda Satversmes tiesa.

    Šis ir jau trešais spriedums nepilna mēneša laikā.

    Tiesā vērsās tiesībsargs Juris Jansons.

    Trūcīgo personu ienākumu līmenis ir pārāk zems.

    Politiķiem ir laiks līdz nākamā gada janvārim, lai kārtību mainītu.

    Tiesībsargs uzskata, ka tas ir visas sabiedrības interesēs.

     

    Atklāj vairākas Covid-19 riska vietas

    Pasažierim, kurš 14.jūlija pēcpusdienā brauca ar autobusu maršrutā Liepāja–Saldus–Rīga, apstiprināta saslimšana ar Covid-19.

    Visiem pārējiem pasažieriem, kuri brauca kopā ar viņu, noteikta mājas karantīna.

    Turpinot izmeklēšanu par saslimušajiem ar Covid-19, iegūta jauna informācija.

    Speciālisti aicina visus, kuri pagājušā nedēļas nogalē apmeklēja kafejnīcu „Vējš” Liepājā, sekot līdzi savai veselībai.

    Ja cilvēks jūtas slims, viņam jāsazinās ar ģimenes ārstu.

     

    Atbraucējiem no 10 valstīm jāpaliek mājās

    Ir mainījies to valstu saraksts, no kurām atgriežoties, jādodas pašizolācijā.

    Turpmāk tas jādara visiem, kuri bijuši Andorā, Islandē un Spānijā, kā arī vairākās citās valstīs.

    Tās ir valstis, kurās ir daudz ar koronavīrusu saslimušie.

    Saslimstība mazinājusies Čehijā, Serbijā un Melnkalnē.

    Braucot uz šīm valstīm, pašozilācija vairs nav jāievēro.

    Speciālisti aicina neceļot uz valstīm, kur saslimstība ir augsta.

     

    Latvijā vēl seši Covid-19 slimnieki

    16.jūlijā saslimšanu ar Covid-19 Latvijā apstiprināja sešiem cilvēkiem.

    Kopumā pārbaudīja gandrīz 2200 cilvēku.

    Līdzīga situācija ir arī kaimiņvalstīs.

    Igaunijā ir četri jauni Covid-19 gadījumi, bet Lietuvā – seši.

     

    Divās saimniecībās cūkām atklāj mēri

    Divās saimniecībās Skrundas novadā cūkām atklāta bīstama slimība.

    Tās saslimušas ar Āfrikas cūku mēri.

    Saimniecības atrodas pusotru kilometru viena no otras.

    Tajās kopā ir 11 ar pusi tūkstoši cūku.

    Tās vajadzēs iznīcināt.

    Lai slimība neizplatītos, Pārtikas un veterinārais dienests, veiks vēl vairākas citas darbības.

     

    Turpina pieaugt bezdarbs

    Jūnijā Latvijā reģistrēti 95 tūkstoši bezdarbnieku.

    Tas ir ievērojami vairāk kā pirms krīzes.

    Tomēr tagad bezdarbnieku skaits tik strauji kā krīzes sākumā vairs nepalielinās.

    Nodarbinātības speciālisti pieļauj, ka situācija varētu pasliktināties rudenī.

    Tad beigsies sezonas darbi.

     

    Svētkos Aglonā būs ierobežots cilvēku skaits

    Aglonas bazilika 2020.gada jūlijā.

    Reliģiskajos svētkos Aglonā šogad varēs piedalīties ierobežots cilvēku skaits.

    Svētki paredzēti no 12. līdz 15. augustam.

    Lielākajos pasākumos varēs piedalīties ne vairāk par 3 tūkstošiem cilvēku.

    Viņiem būs jāizņem speciālas caurlaides.

    Šādi noteikumi ir, lai ierobežoto Covid-19 izplatību.

     

    Ministrijas prasa papildu naudu

    Nākamā gada budžetā ministrijas prasa papildus divus miljardus eiro.

    Patlaban nav zināms, cik daudz papildus līdzekļi būs pieejami.

    To varēs pateikt augustā, kad būs jaunākās Latvijas ekonomikas prognozes.

    Iepriekšējos gados ministrijas prasīja divtik mazāk līdzekļu.

     

    Eiropas līderi tiekas Briselē

    Eiropas Savienības valstu līderi tiekas Briselē.

    Viņi mēģina vienoties par daudzgadu budžetu, kā arī ekonomikas atlabšanas plānu.

    Diskusijas būs garas un smagas.

    Valstīm ir daudz domstarpību.

     

    Ķīnā plaši plūdi

    Ķīnā mājas nācās pamest miljoniem cilvēku.

    Pārplūdusi Jandzi upe.

    Cilvēkiem vajadzēja drošāku patvērumu.

    Spēcīgajās lietavās kopš jūnija dzīvību zaudējis vai pazudis gandrīz pusotrs simts cilvēku.

    Lietavas nodarījušas miljardiem dolāru lielus zaudējumus.

    Meteorologi prognozē, ka lietus turpināsies.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti