Ziņas vieglajā valodā 17. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 17. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 17. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Vētra Latvijā rada postījumus

Šodien bija pēdējos gados spēcīgākais vējš, īpaši galvaspilsētā.

Tas radīja daudz postījumu.

Jūrmalā kādai sievietei uzkrita koka zars un viņa gāja bojā.

Daudziem tūkstošiem cilvēku bija problēmas ar elektrību.

Darba netrūka arī glābējiem – daudz sakritušu koku, bojātu ēku un mašīnu.

Vairākus lidojumus no Rīgas novirzīja uz citām lidostām.

 

Vēl nevienojas par papildu atbalstu

Koalīcija vēl nevienojās, kā kompensēt energoresursu cenu kāpumu.

Premjers atgādināja, ka ir jau vairāki atbalsta veidi, taču ar tiem nepietiek.

Ekonomikas ministrija piedāvā samazināt PVN elektrībai, gāzei un apkurei.

Tāpat ir citi piedāvājumi, bet sarunas par tiem vēl turpināsies.

 

Partija "Par cilvēcīgu Latviju" nesaņems valsts finansējumu

Partija "Par cilvēcīgu Latviju", kas iepriekš bija "KPV LV", 2020. gadā valsts finansējumu tērēja pretlikumīgi.

Tas nozīmē, ka šogad paredzētos vairāk nekā 600 tūkstošus eiro no valsts budžeta tā nesaņems.

Nelikumīgi tērētais partijai būs jāatmaksā.

To nedarot, KNAB varēs lemt par partijas darbības apturēšanu.

Partija nepiekrīt un šo lēmumu pārsūdzēs.

 

Rosinās samazināt valsts finansējumu sabrukušām partijām

Valsts prezidents Egils Levits Saeimā iesniegs grozījumus Partiju finansēšanas likumā.

Viņš piedāvās samazināt valsts naudu Saeimā ievēlētām, bet sabrukušām partijām.

 

 Sasniegts līdz šim augstākais pozitīvo Covid-19 testu īpatsvars

Sasniegts līdz šim augstākais pozitīvo Covid-19 testu īpatsvars – tie ir gandrīz 22%.

Kopā no pārbaudītajiem vairāk nekā 7000 izmeklējumu pozitīvi bija 1560.

Reģistrēti arī 4 miruši Covid-19 slimnieki.

Patlaban Latvijā augstākā saslimstība ir Ādažu novadā.

Līdz šim tas bija Mārupes novads.

Nedēļas laikā būtiski palielinājusies Covid-19 izplatība Rīgas skolās.

Paaugstinās arī inficēšanās risks tiem, kuriem pagājuši jau vairāk nekā seši mēneši kopš otrās vakcīnas devas.

Mediķi aicina uz balstvakcīnu, jo tā ir daudz mazākas iespējas inficēties.

Vakcīnu pret Covid-19 saņēmuši arī vairāk nekā 5000 bērnu vecumā līdz 11 gadiem.

 

Novērsts uzbrukums "Centrālās laboratorijas" tīmekļa vietnei

Novērsts mēģinājums mērķtiecīgi pārslogot "Centrālās laboratorijas" sistēmas.

Tas īslaicīgi radīja problēmas piekļūt mājaslapai un pierakstam.

Arī zvanu centram bija pārslodze.

 

Lukašenko paziņo par kopīgām militārām mācībām ar Krieviju

Baltkrievijas autoritārais vadītājs Aleksandrs Lukašenko paziņojis par bruņoto spēku mācībām kopā ar Krieviju.

Tās paredzētas februārī valsts rietumu un dienvidu robežu tuvumā.

Tā būšot atbilde uz Polijas un Baltijas valstu lēmumu izvietot karavīrus uz robežas ar Baltkrieviju.

 

ASV pārrunā dabasgāzes piegādes Eiropai

Amerikas Savienoto Valstu valdība ar vairākiem starptautiskiem enerģētikas uzņēmumiem pārrunāja ārkārtas rīcības plānu par dabasgāzes piegādi Eiropai.

Tas ir gadījumā, ja Ukrainas konflikta dēļ Krievija pārtrauktu gāzes piegādes.

Divas trešdaļas no Eiropas Savienībā patērētās dabasgāzes piegādā Krievija.

 

Laika ziņas

Naktī vēl pūtīs diezgan spēcīgs ziemeļrietumu, ziemeļu vējš, brāzmās līdz 20–22 metriem sekundē.

Sākot no nakts otrās puses, vējš pakāpeniski pierims.

Centrālajos rajonos vietām snigs.

Rītdiena bez nokrišņiem, taču jāņem vērā, ka atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Gaisa temperatūra naktī -7…-2 grādi, piekrastē -2…+2 grādi.

Dienā no 0…+4 grādi  Kurzemē līdz -4..0 grādiem – valsts austrumu daļā.

 

Rīgā nakts otrajā pusē snigs.

Ielas un trotuāri būs slideni!

Naktī vēl brāzmains un diezgan stiprs ziemeļrietumu, ziemeļu vējš, kas dienā pierims.

Gaisa temperatūra naktī un dienā ap nulli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti