Ziņas vieglajā valodā 17. augustā

Ziņas vieglajā valodā 17. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 17. augustā
00:00 / 04:58
Lejuplādēt

Skolotāji septembrī streikos, ja ministrija nemainīs nostāju 

Pedagogi septembrī streikos. 

Tā nolēma arodbiedrība. 

Tas būs beztermiņa streiks. 

Streiks sāksies 19. septembrī. 

Streikos visi izglītības darbinieki. 

Streikos arī bērnudārzu un augstskolu pedagogi. 

Streiku atcels vai pārtrauks, ja valdība pieņems lēmumu par pedagogu slodzēm un algām.

Pašvaldības uzskata – valdībai jāiejaucas un jāstabilizē elektroenerģijas tirgus

Valdībai ir jāiejaucas un jāstabilizē elektroenerģijas tirgus. 

Tā uzskata pašvaldības. 

Valdībai ir tādas tiesības. 

Patlaban kurināmā tirgus ir nestabils. 

Kurināmais ir dārgs. 

Pašvaldības un uzņēmēji nav pārliecināti, vai kurināmais būs un vai ar to pietiks apkures sezonai. 

Tāpēc kurināmā sagādē jāiesaista valsts uzņēmumi – "Latvenergo" un "Latvijas Valsts meži". 

Tā uzskata pašvaldības.

Ukraina pie Zaporižjas AES dzīvojošos aicina evakuēties

Zaporižjas AES (04.08.2022.)

Ukraina pie Zaporižjas atomelektostacijas dzīvojošos aicina evakuēties. 

Evakuācijas notikušas jau vairākus mēnešus, taču tagad cilvēkus aicina to darīt ātri. 

Atomelektrostaciju okupējis Krievijas karaspēks. 

Stacija vairākas reizes ir apšaudīta. 

Ukraina un Krievija par apšaudēm vaino viena otru. 

Notiekošais Zaporižjas atomelektrostacijā var izraisīt kodolkatastrofu.

Ukraina gatava turpināt uzbrukumus Krievijas pozīcijām

Ukrainas bruņotie spēki turpinās uzbrukumus Krievijas pozīcijām arī ar rietumvalstu precīzas darbības ieročiem. 

Ukrainas aizsardzības ministrs Oleksijs Reznikovs paziņoja, ka Ukraina ar šiem ieročiem nedrīkst apšaudīt Krievijas teritoriju. 

Taču raidīt raķetes uz krievu objektiem okupētajās teritorijās nav aizliegts. 

Reznikovs to pateica pēc sprādzieniem Krievijas okupētajā Krimas pussalā.

Krievijas karaspēks trešdien turpināja apšaudīt Ukrainas teritoriju. 

Iznīcinātas vai bojātas dzīvojamās ēkas, ražotnes un gāzes cauruļvads. 

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis paziņoja, ka Krievijas spēki mērķtiecīgi iznīcina ukraiņu dzīves telpu un māju sajūtu.

Ķīnas karavīri Krievijā piedalīsies manevros "Vostok"

Ķīnas karavīri dosies uz Krieviju un piedalīsies manevros "Vostok". 

Militārajās mācībās piedalīsies arī Indijas, Baltkrievijas, Mongolijas, Tadžikistānas un citu valstu karavīri. 

Mācības "Vostok" notiks no 30. augusta līdz 5. septembrim. 

Šādi manevri pēdējo reiz notika pirms 4 gadiem. 

Pirmo reizi tajos piedalījās Ķīna.

Ekstrēms karstums Ķīnas provincē izraisījis plašus elektroapgādes traucējumus

Ķīnā Sičuaņas province ļoti liela karstuma dēļ – 40 grādi – uz vairākām stundām palika bez elektrības. 

Cilvēki savus mājokļus mēģināja atdzesēt ar kondicionieriem un ventilatoriem. 

Tas pārslogoja elektroenerģijas tīklu. 

Sausuma dēļ hidroelektrostacijas nespēj saražot nepieciešamo elektrības daudzumu. 

Sičuaņas provincē ieviesti elektroenerģijas taupības pasākumi.

Parīzē plaši plūdi

Francijas galvaspilsētā Parīzē pēc ilgstoša sausuma pamatīgi līst un ir plaši plūdi. 

Pastiprinājies arī vējš. 

Meteorologi brīdina par spēcīgu negaisu arī citviet Francijā.

Tikmēr Spānijā un Portugālē sausajā un karstajā laikā plosās plaši ugunsgrēki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt