Ziņas vieglajā valodā 17. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 17. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 17. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Prognozē jaunus Covid-19 ierobežojumus

Tuvāko pāris nedēļu laikā varētu stāties spēkā jauni Covid-19 slimības izplatības ierobežojumi.

Tā prognozē veselības ministrs Daniels Pavļuts ("Attīstībai/Par!").

Vasarā saslimstība mazinājās, bet tagad saslimušo skaits atkal strauji pieaug.

Veselības ministrs Daniels Pavļuts (“Attīstībai/Par”).
Veselības ministrs Daniels Pavļuts (“Attīstībai/Par”).

Latvijā 154 Covid-19 gadījumi; kaimiņvalstīs - saslimstība lielāka

Pirmdien, 16. augustā, tika atklāts pēdējo divu mēnešu laikā lielākais Covid-19 gadījumu skaits – 154.

Divi cilvēki dēļ šīs slimības miruši.

Kopumā diennaktī pārbaudīja 10 200 cilvēku, no kuriem slimi bija 1,5%.

Lietuvā aizvadītajā diennaktī Covid-19 apstiprināja vēl 560 cilvēkiem, četri mirušie.

No vairāk nekā 13 600 izmeklējumiem pozitīvi bija 4,1%.

Igaunijā – 358 jauni gadījumi, divi slimnieki miruši.

Veica teju 5000 izmeklējumu, no kuriem pozitīvi 7,2%.

Ļaus potēt arī divu dažādu ražotāju vakcīnas

Valdība otrdien, 17. augustā, atļāva cilvēkiem potēt arī divu dažādu ražotāju vakcīnas pret Covid-19.

Iepriekš tas nebija atļauts.

Ja cilvēks tā izdarīja, tad nevarēja dabūt derīgu Covid-19 sertifikātu.

Pasākumus varēs apmeklēt kopā ar maziem bērniem

Turpmāk kopā ar vecākiem kultūras pasākumus, kur tiek prasīti Covid-19 sertifikāti, varēs apmeklēt arī bērni, kuri jaunāki par 12 gadiem.

Līdz šim tas viņiem bija liegts, jo tik jaunus bērnus pagaidām nav atļauts vakcinēt.

Skolā prasīs Covid-19 sertifikātu vai testu; gaitenī jāvelk maskas

Valdība otrdien, 17. augustā, lēma arī par mācībām skolās.

No 1. septembra mācības skolās notiks klātienē ar Covid-19 pārslimošanas vai vakcinēšanas sertifikātu.

Ja tāda nav, tad nevakcinētiem skolēniem un skolotājiem katru nedēļu būs jāveic Covid-19 tests.

Pārējiem būs jārēķinās ar papildus sarežģījumiem, piemēram jāmācās pašiem mājās.

Gaiteņos skolā visiem būs jāvalkā maskas, vienlaikus 1. līdz 3. klašu skolēni klasē nodarbību laikā tās varēs nevilkt.

 VID arestē "Rīgas kartes" kontus

Valsts ieņēmumu dienests (VID) otrdien, 17. augustā, bloķēja kontus uzņēmumam „Rīgas kartes”.

Šis uzņēmums atbild par Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmu.

Kā Latvijas Radio teica uzņēmuma „Rīgas kartes” valdes locekle – kontos ir aptuveni deviņu miljoni eiro.

Kontu bloķēšana padara uzņēmuma darbu ļoti sarežģītu.

Ja situācija ieilgs var pārstāt darboties e-talonu sistēma.

Studenti piketā prasa lielākas stipendijas

Otrdien, 17. augustā, pie Ministru kabineta piketēja Latvijas Studentu apvienība.

Studenti grib lielākas stipendijas.

Tādas, lai varētu mācīties, samaksāt par dzīvesvietu un paēst.

Ar valdības piešķirtajiem 140 eiro mēnesī tam nepietiek.

Tāpēc studenti piepelnās strādājot un mazāk laika velta pašām mācībām.

Policija aicina neiet uz piketu pret vakcinēšanos

Policija aicina cilvēkus trešdien, 18. augustā, neiet uz piketiem pret vakcinēšanos.

Tos rīko cilvēki, kuriem tas ir aizliegts.

Šobrīd aktuāli ir divi jauni piketu pieteikumi, tos iesniegušas privātpersonas.

Lai gan oficiāli viņš norobežojas no organizatoriem, tomēr viens no aktīvākajiem rīkotājiem ir politiķis Aldis Gobzems ("Likums un kārtība").

Policija brīdina, ka cilvēkiem šie pasākumi var būt bīstami, – tajos var izcelties nekārtības.

Policija domā, ka tajos varētu būt speciāli cilvēki, kuru mērķis ir šādas nekārtības radīt.

Tiem, kas neatļautos piketus apmeklēs, policija draud ar bargiem sodiem.

Zemgus Girgensons
Zemgus Girgensons

Girgensons pievienojies Latvijas izlasei

Kopā ar Latvijas hokeja izlasi treniņos uz ledus strādā arī NHL komandas Bufalo ''Sabres'' hokejists Zemgus Girgensons.

Viņš pievienojies izlasei pirms gaidāmā olimpiskā kvalifikācijas turnīra.

Ja Girgensons izies laukumā kvalifikācijas turnīrā, tad tas viņam būs pirmais turnīrs izlasē kopš 2017. gada.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti