Ziņas vieglajā valodā 16. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 16. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 16. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pedagogu streika nebūs

Valdības sarunas ar LIZDA pārstāvjiem. 2022. gada 16. septembris.
Valdības sarunas ar LIZDA pārstāvjiem. 2022. gada 16. septembris.

Arodbiedrība atcēla streiku, jo vienojās ar valdību par pedagogu darba apstākļu uzlabošanu.

Arodbiedrība un valdība vienojās par pedagogu algām un slodzi.

Arodbiedrības vadītāja Inga Vanaga saka, ka kompromisi nebija viegli, bet tie ir būtiski, un pedagogu darba dzīves kvalitāte uzlabosies.

Izmaiņas valstij izmaksās 60 miljonus eiro.

Rīt valdība par pedagogu algām lems ārkārtas sēdē.

 

Daugavpilī aizdomas par vardarbība pret bērniem

Daugavpils bērnu aprūpes iestādē "Pīlādzis", iespējams, notikusi vardarbība pret bērniem.

To konstatējusi bāriņtiesa.

Daugavpils dome atbrīvojusi no amata Sociālā dienesta vadītāju Līviju Drozdi.

Deputāti uzskata, ka viņa slikti kontrolēja aprūpes iestādi.

Lietu izskata Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija.

 

Izjumā apbedījumos atrasti nošauti ukraiņu karavīri

Mirušo ekshumācija pie Ukrainas pilsētas Izjumas
Mirušo ekshumācija pie Ukrainas pilsētas Izjumas

Krievijas karaspēks Ukrainā pastrādājis noziegumus.

Ukrainas armijas atbrīvotajās teritorijās atrasti masu kapi un cilvēku spīdzināšanas vietas.

Atbrīvotajā Izjumā apbedījumos atrasti nošauti ukraiņu karavīri.

Viņiem ir uz muguras sasietas rokas un viņi ir spīdzināti.

Masu kapos atrasti vairāk nekā 400 nogalinātu cilvēku.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis saka, ka Krievijas armiju gaida taisnīgi briesmīga atmaksa.

 

Krievija nedomā par plānu maiņu Ukrainā

Krievijas prezidents Vladimirs Putins šodien paziņoja, ka Krievija nedomā mainīt savus plānus Ukrainā.

Putins saka, ka Krievijas karaspēks atbrīvos visu Donbasa teritoriju.

Putins arī apsūdzēja Ukrainu, ka tā rīko "teroraktus" un noposta Krievijas civilo infrastruktūru.

Putins to paziņoja reģionālajā samitā Uzbekistānā.

 

Indijas premjers Putinam sacījis, ka tagad "nav laiks karam"

Samitā Uzbekistānā Krievijas prezidents Vladimirs Putins runāja arī ar Indijas premjerministru Narendru Modi.

Modi norādījis Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam ka tagad "nav laiks karam".

Indija līdz šim izvairījās no Krievijas nosodīšanas par iebrukumu Ukrainā.

Putins Indijas premjerministram teica, ka Krievija vēlas izbeigt konfliktu, bet to negrib Ukraina.

 

Atbalsta Astanas vārda atjaunošanu Kazahstānas  galvaspilsētai

Kazahstānas parlaments šodien atbalstīja Astanas vārda atjaunošanu galvaspilsētai, kas trīs gadus dēvēta par Nursultanu.

Parlaments arī atbalstīja labojumus konstitūcijā.

Tie paredz, ka nākotnes prezidenti amatu varēs ieņemt vienu septiņu gadu termiņu.

 

Londonā atvadās no britu karalienes Elizabetes II

Londonā turpinās atvadīšanās no karalienes Elizabetes II
Londonā turpinās atvadīšanās no karalienes Elizabetes II

Londonā cilvēki atvadās no Lielbritānijas karalienes Elizabetes II.

Lai iekļūtu Vestminsteras zālē, kur atrodas karalienes šķirts, jāstāv garā rindā.

Šodien rinda sasniedza astoņus kilometrus.

Tas ir maksimālais rindas garums, tāpēc uz dažām stundām iestāties rindā vairs nevarēja.

Lai atvadītos no karalienes, rindā jāgaida vismaz 14 stundas.

Karalienes bēres notiks pirmdien.

 

 

Laika ziņas

Sestdien būs mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Naktī daudzviet, dienā brīžiem līs, vietām arī stipri. Iespējams arī pērkona negaiss.

Dienvidrietumu, rietumu vējš 4-9 metri sekundē, piekrastē brāzmās līdz 14 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 8…13 grādi, dienā 12…16 grādi.

 

Rīgā gaidāms īslaicīgs lietus, pēcpusdienā iespējams pērkona negaiss.

Dienvidrietumu, rietumu vējš 4-9 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 10…12 grādi, dienā 14…15 grādi.

Laika tips 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti