Ziņas vieglajā valodā 16. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 16. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 16. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Ceļ neapliekamo minimumu

Algas un pensijas līdz 500 eiro neapliks ar nodokļiem.

Šobrīd neapliekamais minimums pensionāriem ir 330 eiro mēnesī.

Nākamgad to pakāpeniski palielinās.

No 1. janvāra līdz 350, bet no 1. jūlija – līdz 500 eiro.

Arī strādājošajiem plāno ienākumus līdz 500 eiro neaplikt ar nodokļiem, bet šos noteikumus vēl izstrādā un tie nav apstiprināti.

Cels algas amatpersonām

Augstākajām amatpersonām būs būtiski lielākas algas.

Tas attiecas uz vairākām valsts augstākajām amatpersonām un daļu pašvaldību deputātu.

Valsts prezidenta alga no pašreizējiem nepilniem sešiem tūkstošiem eiro palielināsies līdz 7600 eiro.

Tāda pati alga kā prezidentam būs arī Saeimas priekšsēdētājai un premjeram.

Viņiem tas nozīmē par 40% lielākus ienākumus.

Ministriem būs par trešdaļu vairāk naudas.

Mērenāks algu palielinājums būs prokuroriem, tiesnešiem, tiesībsargam un valsts kontrolierim.

Saslimstība turpina samazināties

Saslimstība ar Covid-19 Latvijā turpina samazināties, tomēr miris vēl 31 inficētais.

Aizvadītajā diennaktī atklāja vēl 1077 jaunus Covid-19 gadījumus.

Spriedīs par turpmāko rīcību

Valdība nākamnedēļ varētu izlemt, kādos apstākļos vajadzētu stingrākus ierobežojumus, bet tā, lai tas nekaitētu tautsaimniecībai.

Veselības ministrs saka, ka par to būtu jādomā un tas būtu brīdinājums, ja inficēšanās palielinātos par 10%.

Premjers uzsver, ka valdība joprojām sagaida, ka cilvēki vakcinēsies.

Varēs izmantot spēku

Lai ārkārtējā situācijā aizsargātu Latvijas–Baltkrievijas robežu un nepieļautu, ka to šķērso nelikumīgi, Valsts policija un karavīri varēs izmantot spēku.

Par papildu pienākumiem pierobežā dienestu pārstāvjiem pienāksies piemaksas.

Robežpunkta iekavēto modernizēšanu plāno pabeigt līdz gada beigām.

Krīze uz robežas

Krīze uz Baltkrievijas un Polijas robežas nonākusi līdz migrantu un robežsargu sadursmēm.

Polijas varasiestādes izmantoja asaru gāzi un ūdensmetējus pret cilvēkiem, kuri apmētāja robežsargus ar akmeņiem un mēģināja pārraut žogu.

Ir ziņas, ka cilvēku kontrabandā iesaistītās tūrisma aģentūras ir mainījušas maršrutu.

Tagad tās piedāvā Baltkrievijā cilvēkus nogādāt caur Krieviju.

Polijas sabiedrībā pret migrantu krīzi ir dažāda attieksme – daļa satraucas, daļā ir lielāks patriotisms.

Ir politiķi, kas izmanto šo situāciju, lai stiprinātu sabiedrības atbalstu valdībai.

Sadursmes Kalnu Karabahā

Kalnu Karabahā atjaunojušās sadursmes starp Armēniju un Azerbaidžānu.

Armēnija ziņo, ka bruņotās sadursmēs bojā gājuši vairāki karavīri un zaudētas arī militārās pozīcijas.

Iepriekš abas puses viena otru vainoja sadursmju sākšanā.

Armēnija ir vērsusies pēc palīdzības pie Krievijas.

Eiropas Savienība prasa nekavējoties izsludināt pilnīgu pamieru.

Covid-19 sertifikāts bērniem

Lietuvā apsver prasīt Covid-19 sertifikātu jau no 12 gadu vecuma.

Par to lems šonedēļ.

Vēl kaimiņvalstī tagad ir stingrāki noteikumi par to, kādas sejas maskas jāvalkā.

Derīgas ir tikai medicīniskās maskas vai respiratori.

Auduma maskas vairs neder.

Laika ziņas

Nākamā diennakts būs apmākusies, vietām smidzinās lietus.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Būs arī dūmaka, vietām – migla.

Pūtīs lēns līdz mērens dienvidu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 0…5 grādi, dienā par kādu grādu siltāks, jūras piekrastē līdz 8 grādiem.

Rīgā trešdiena saglabāsies pelēcīga.

Bez būtiskiem nokrišņiem.

Pūtīs mērens dienvidu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 1…3 grādi, dienā 3…5 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti