Ziņas vieglajā valodā 16. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 16. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 16. novembrīDace Simanoviča

 

 

Pašnodarbinātajiem ar zemiem ienākumiem būs 10% nodoklis

Tiem pašnodarbinātajiem, kuri saņem mazāk par minimālo algu, sociālajās iemaksās būs jāmaksā 10% no ienākumiem.

Tā vienojās koalīcijas partijas.

Tas ir vairāk nekā šobrīd.

Valsts ieņēmumu dienests uzraudzīs, vai cilvēks tiešām pelna mazāk nekā minimālo algu.

Tiem, kuri saņem vairāk, būs jāmaksā valstī noteiktā sociālā nodokļa likme.

Pašlaik tie ir 32%, bet nākamgad būs nedaudz mazāk.

 

Dzīvojamai ēkai nobrūk sija

Divstāvu dzīvojamā māja Limbažu ielā

Rīgā kādas koka dzīvojamās ēkas pagrabstāvā pārlūza metāla sija.

Līdz ar to nobruka siena.

No ēkas evakuēja 16 cilvēkus.

Lielākā daļa varēja atgriezties mājās.

Vienu cilvēku pašvaldība izmitināja citur. Cietušo nav.

Problēmas šajā ēkā atklāja jau pirms diviem gadiem.

Ēku plānoja remontēt, bet avārija notika agrāk.

 

Vēl nevienojas par vides un pašvaldību lietu ministru

Politisko partiju apvienības "Attīstībai/Par!" valde vēl nevienojās, kurš varētu būt nākamais vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs.

Partija nevilcināsies nosaukt šo cilvēku, bet arī nesteigsies.

Ministra amats ir brīvs, jo no tā atkāpās Juris Pūce.

 

Aizvien pieaug Covid-19 izplatība

Pagājušajā nedēļā Covid-19 atklāja par ceturtdaļu vairāk cilvēkiem nekā vēl pirms nedēļas.

Arī slimnīcās ārstējas gandrīz par trešdaļu vairāk cilvēku.

Tomēr Latvijā slimo gandrīz trīs reizes mazāka nekā vidēji Eiropā.

Vairāk nekā puse nezina, kā saslimuši.

Tiem, kuri zina, visbiežāk mājās kāds slimo, vēl bieži saslimst darbā vai arī ārstniecības iestādē.

Pagājušā diennaktī Latvijā atklāja vēl 89 Covid-19 gadījumus. Trīs cilvēki miruši.

 

Spriedīs par ierobežojumiem skolās

Iespējams, otrdien, 17. novembrī, diskutēs par jauniem ierobežojumiem izglītības iestādēs.

Tā pieļauj Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Valdībā uzklausīs ekspertus.

 

Trūcīgajiem izsniedz maskas

Rīgas pašvaldība trūcīgiem iedzīvotājiem sāk izsniegt sejas maskas.

Tās būs vairākas reizes lietojamas.

Katram būs divas maskas.

Vienu var saņemt no šodienas, otru – decembrī.

 

Ungārija un Polija bloķē ES budžetu

Ungārija un Polija bloķē Eiropas Savienības daudzgadu budžetu.

Šīs valstis bažījas par to, cik likumīgi ir sasaistīt likuma varas principus ar Eiropas Savienības finansējuma saņemšanu.

Pirmdien, 16. novembrī, Briselē bija paredzēts budžetu apstiprināt.

Šo valstu dēļ, visticamāk, Eiropas Savienības finansējumu varēs saņemt vēlāk, nekā paredzēts.

 

Meklē iespējas atbalstīt Baltkrievijas bēgļus

Mazāk ierobežojumu un lielāks atbalsts Baltkrievijas bēgļiem Latvijā.

Par to vienojās Latvijas institūciju un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

Latvijā nokļūst Baltkrievijas patvēruma meklētāji, bet viņi ilgi nevar sākt strādāt.

Meklēs veidu, kā tam notikt ātrāk.

Tāpat domās par to, kā viņiem vieglāk atvērt kontu Latvijā.

Baltkrievu studentiem būs vieglāk nokārtot dokumentus.

Būs arī stipendijas.

Baltkrievijā joprojām turpinās protesti.

 

Paziņo par vēl vienas Covid-19 vakcīnas efektivitāti

Covid-19 vakcīna ar gandrīz 95% efektivitāti.

Tādu izstrādāja un par to paziņoja amerikāņu farmācijas uzņēmums.

Izmēģinājumu trešajā posmā piedalījās 30 tūkstoši cilvēku ASV.

Pirms nedēļas cits amerikāņu uzņēmums kopā ar kādu vācu uzņēmumu paziņoja, ka viņu vakcīna ir ar 90% efektivitāti.

Savukārt Krievija ziņo, ka tā izstrādāja vakcīnu ar 92% efektivitāti.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt