Ziņas vieglajā valodā 16. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 16. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 16. jūlijā
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Eiropas rietumos un dienvidos turpinās karstuma vilnis

Tuvākajās dienās ekstrēmu karstumu prognozē arī Lielbritānijā un Īrijā.

Lielā karstuma dēļ daudzviet izcēlušies plaši mežu ugunsgrēki.

Sinoptiķi pamatīgu svelmi sola līdz mēneša beigām.

 

Krievija turpina apšaudīt Ukrainas pilsētas ar raķetēm

Uzbrukumos iet bojā civiliedzīvotāji.

Valsts austrumos Ukrainai vairākus uzbrukuma mēģinājumus izdevās atvairīt.

Krievijas aizsardzības ministrs pavēlējis pastiprināt uzbrukumus Ukrainā.

 

ASV piegādās Igaunijai modernus ieročus

ASV Valsts departaments atļauj pārdot Igaunijai reaktīvās artilērijas raķešu iekārtas “HIMARS”.

Igaunijai tas var izmaksāt aptuveni 500 miljonus dolāru.

Šo iekārtu cīņā pret Krieviju efektīvi izmanto Ukrainas bruņotie spēki.

 

Irāna noliedz dronu piegādāšanu Krievijai

Irānas ārlietu ministrs noliedz, ka Teherāna gatava piegādāt Krievijai simtiem bezpilota kaujas lidaparātu.

Viņš sacīja, ka Irāna nepalīdzēs nevienai no pusēm.

Par to, ka Irāna plāno piegādāt Krievijai simtiem kaujas dronu, iepriekš brīdināja ASV valdības pārstāvji.

 

Latvijas pensionāri septembrī saņems lielāku pensiju nekā oktobrī

Pensionāru federācijas vadītāja Aija Barča secina, ka būs nopietni jāskaidro, kāpēc oktobrī izmaksātā pensija būs mazāka nekā septembrī.

Pensijas palielinās augustā, bet pielikumu par augustu izmaksās septembrī kopā ar septembra pensiju.

Tas nozīmē, ka augustā pensionāri saņems līdzšinējās pensijas, bet septembrī palielinātas - kopā ar neizmaksāto daļu par augustu.

 

Bažas par nelikumīgiem mēģinājumiem ietekmēt Saeimas vēlēšanas

Atsevišķi politiskie spēki un deputāta amata kandidāti Saeimas vēlēšanās var rīkoties prettiesiski: pirkt balsis, var būt arī ārvalstu mēģinājumi ietekmēt vēlēšanas.

To pieļauj Valsts drošības dienests.

Šobrīd ziņu par kādiem konkrētiem plāniem nav.

Tuvojoties vēlēšanām, dienests seko līdzi notiekošajam.

 

Rīgā palīdzēs sakārtot daudzdzīvokļu namu iekšpagalmus

Rīgā plāno jaunu programmu, lai dzīvojamo ēku īpašniekiem palīdzētu atjaunot un labiekārtot iekšpagalmus.

Vienam projektam varēs saņemt līdz 10 tūkstošiem eiro.

To pozitīvi vērtē galvaspilsētas aktīvisti un cer, ka iedzīvotāji nebūs kūtri.

 

Atbalsta aicinājumu mainīt ielu nosaukumus Rīgā

Valsts valodas centrs saka, ka priekšlikums mainīt vairāku ielu nosaukumus Rīgā ir pamatots.

Runa ir par ielām, kas nosaukumu ieguva padomju okupācijas laikā.

Tiek piedāvāts mainīt Lomonosova, Puškina, Turgeņeva, Eizenšteina, Saharova un vēl dažu citu ielu nosaukumus.

Par to atbild pašvaldība, kurai atzinumu nosūtīs.

 

Vasarā jāuzmanās no traumām piemājas darbos

Vasarā cilvēkiem aizvien vairāk nopietnu traumu, strādājot dārzā.

Smagas traumas cilvēki gūst skaldot malku, strādājot ar dažādiem elektriskiem instrumentiem.

Paši cilvēki visbiežāk saka, ka bija neuzmanīgi vai atsevišķos gadījumos – lietoja alkoholu.

 

Mūžībā devies izcilais ārsts un politiķis Georgs Andrejevs

89 gadu vecumā miris izcilais ārsts Georgs Andrejevs.

Atmodas laikā viņš iesaistījās cīņā par Latvijas neatkarību.

Pēc neatkarības atjaunošanas bijis Latvijas ārlietu ministrs un Eiropas Parlamenta deputāts.

 

Laika ziņas

Svētdienas naktī vietām īslaicīgi līs, iespējams arī pērkona negaiss.

Dienā īslaicīgs lietus gaidāms vien valsts austrumos.

Dažviet veidosies migla.

Pūtīs mērens rietumu vējš.

Negaisa laikā vējš var būt brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī +9…+14, vietām piekrastē par dažiem grādiem siltāks.

Dienā +16…+20 grādu.

Rīgā īslaicīgi līs nakts sākumā un rīt pēcpusdienā.

Iespējams arī pērkona negaiss.

Pūtīs mērens rietumu vējš, kas negaisa laikā var būt brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī +12…+14 grādu, dienā +18…+19.

Laika tips 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt