Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pedagogi neatceļ ieceri par streiku

Izglītības darbinieku arodbiedrība neatceļ ieceri no pirmdienas streikot.

Sarunas ar valdības pārstāvjiem rīt turpināsies.

Skolotāju streika sarunās šodien ministrija piedāvāja vēl vienu risinājumu.

Papildus iepriekš solītajiem vairāk nekā 56 miljoniem eiro no valsts budžeta tā piedāvā vēl 12 miljonus no pašvaldību budžetiem.

Pašvaldību savienība gan par to ir sašutusi un saka, ka ar vietvarām par to nerunāja.

Tā būtu nauda ne tikai vispārējās izglītības skolotājiem, bet arī pārējiem.

 

Finanšu ministrs atstādina VID vadītāju

Finanšu ministrs atstādināja no amata Valsts ieņēmumu dienesta vadītāju Ievu Jaunzemi.

Viņa par to uzzināja no medijiem.

Tas saistīts arī ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja veiktajām aizturēšanām dienestā.

Jau iepriekš Jaunzemei bija nesaskaņas ar ministru.

Dienesta ģenerāldirektore gan uzvarēja tiesā par piemēroto disciplinārsodu.

 

Noraida satiksmes ministra demisijas pieprasījumu

Saeima noraidīja opozīcijas prasīto satiksmes ministra Tāļa Linkaita demisiju.

Prasījums bija saistīts ar sabiedriskā transporta problēmām Ogres un Aizkraukles novadā.

Linkaits teica, ka problēmas bija, taču to risināšanās iesaistījās ministrija un Autotransporta direkcija.

Tagad šajā reģionā kavēto un neizpildīto reisu ir pavisam maz.

Pret uzņēmumu "Liepājas autobusu parks" vērstas gan sankcijas, gan audzinoši pasākumi.

 

Bērna kopšanas atvaļinājums būs jādala starp vecākiem

Bērna kopšanas atvaļinājums no nākamā gada būs obligāti jādala starp vecākiem.

Viena daļa paredz 15 mēnešu pabalstu līdz pusotram gadam vai arī deviņus mēnešus līdz gada vecumam.

Šajos abos variantos tad vēl klāt katram no vecākiem līdz bērna astoņiem gadiem būs tiesības uz vismaz diviem mēnešiem ilgu vecāku pabalsta periodu.

Šos divus mēnešus nevarēs nodot otram.

Šāda kārtība būs no nākamā gada 1. janvāra.

 

Apturēs trīs Latvijas un Baltkrievijas līgumu darbību

Saeima apturēja trīs Latvijas un Baltkrievijas divpusējo līgumu darbību.

Tas tāpēc, ka Ukrainai Krievija uzbrūk arī no Baltkrievijas teritorijas.

Līgumi saistīti ar pierobežas teritoriju un iedzīvotāju braucieniem, savstarpēju palīdzību muitas jautājumos un ar gaisa satiksmi.

 

Zelenskis: Harkivas reģions ir tikpat kā atgūts

Harkivas reģions Ukrainas ziemeļaustrumos ir tikpat kā atgūts.

No okupantiem atbrīvotas jau apmēram 400 apdzīvotās vietas.

Tā uzrunā tautai teica Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

Krievija ir nikna par ukraiņu pretuzbrukumiem un turpina triecienus pa Ukrainas infrastruktūras objektiem.

 

Eiropas Komisijas prezidente vizītē Kijivā apliecina atbalstu Ukrainai

Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena un Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis
Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena un Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis

Lai turpinātu runāt par Eiropas Savienības palīdzību Ukrainai, Kijivā ieradās Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena.

Eiropas Parlaments savukārt apstiprināja piecu miljardu eiro aizdevumu Ukrainai.

 

Federers pēdējā turnīrā septembrī noslēgs spilgtu tenisista karjeru

Titulētais Šveices tenisists Rodžers Federers beigs savu karjeru.

Viņš to darīs pēc nākamajā nedēļā Londonā gaidāmā Leivera kausa.

41 gadu vecais Federers ieguvis 20 "Grand Slam" vienspēļu titulus.

Vēl vairāk to ir tikai spānim Rafaelam Nadalam un serbam Novakam Džokovičam.

 

Laika ziņas

Piektdiena Latvijā būs mākoņaina, brīžiem skaidrosies.

Pa laikam līs, vietām iespējams pērkona negaiss.

Pūtīs mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš, vietām piekrastē tas būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī 8…12 grādi. Dienā 12…16 grādi.

 

Rīgā mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Gaidāms īslaicīgs lietus, pēcpusdienā iespējams pērkona negaiss.

Mērens, bet brīžiem brāzmains dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 10…12 grādi, dienā 14…15 grādi.

Laika tips 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti