Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 15. maijā

Ziņas vieglajā valodā 15. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 15. maijāDace Simanoviča

Latvijā atklāti 544 jauni Covid 19 gadījumi, deviņi slimnieki miruši

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 544 jaunus Covid 19 gadījumus, deviņi slimnieki miruši.

Trešdaļa gadījumu reģistrēja Rīgā.

Salīdzinoši daudz jaunu saslimušo arī Ventspilī.

Covid pacientu skaits Latvijas slimnīcās nedaudz samazinājās.

Šodien lielajos vakcinācijas centros poti pret Covid-19 saņēma gandrīz 10 tūkstoši iedzīvotāju.

Ķīpsalas hallē uzstādīts rekords – sapotēja vienuviet lielāko cilvēku skaitu vienā dienā – gandrīz četrus tūkstošus cilvēku.

Daugavas stadiona halle nodota ekspluatācijā

Rīgā Daugavas stadiona halli nodeva ekspluatācijā. Tas nozīmē, ka ēka saņēma visas nepieciešamās atļaujas.

Tai bija jābūt gatavai jau pirms diviem mēnešiem.

Hallē jānotiek Pasaules hokeja čempionāta treniņiem.

Čempionāta rīkotāji gan vēl ir piesardzīgi par to, vai tajā varēs notikt intensīvi treniņi jau no 18. maija.

Rīt ledu pārbaudīs Latvijas junioru izlase.

Pieprasījums pēc vietējiem gurķiem un tomātiem ir nemainīgi augsts

Pieprasījums pēc vietējiem gurķiem un tomātiem ir nemainīgi augsts.

Vietējiem ražotājiem šobrīd darba daudz.

Pašmāju gurķi, tomāti un salāti jau kādu laiku ir veikalu plauktos.

Pavasaris gan bija vēsāks nekā parasti un tas ietekmēja ražu.

Nākamnedēļ bez maksas varēs risināt domstarpības īres jautājumos

Nākamnedēļ bez maksas būs pieejama mediācija, lai risinātu domstarpības īres jautājumos.

Maijā stājās spēkā jaunais Dzīvojamo telpu īres likums. Tas paredz virkni izmaiņu.

Izmaiņas attiecas arī uz līgumiem, ko noslēdza vēl pirms likums stājās spēkā.

Piemēram, īres līguma termiņš vairs nevar būt uz nenoteiktu laiku, līgums jāieraksta zemesgrāmatā un ir citas izmaiņas.

Šodien ir Starptautiskā ģimenes diena

Šodien ir Starptautiskā ģimenes diena.

Labklājības ministrija aicina ikvienu aizdomāties par ģimenes vērtībām.

Lai sakārtotu atbalsta sistēmu, no nākamā gada būtiski palielināsies ģimenes valsts pabalsts.

To maksā par katru bērnu no viena gada vecuma.

60 Latvijas muzeji šodien piedalās Muzeju naktī

60 Latvijas muzeji šodien piedalās Muzeju naktī.

Tie piedāvā dažādas norises virtuālajā vidē, kā arī ārā.

Šogad tēma ir “robežas”.

Programmu izstrādāja tā, lai to varētu baudīt individuāli, nedrūzmējoties vai arī tiešsaistē.

Izraēla un grupējums “Hamas” sesto dienu turpina sadursmes

Izraēla un palestīniešu radikālais grupējums “Hamas” sesto dienu turpina sadursmes.

Abās pusēs pieaug bojāgājušo skaits.

Vardarbība pārņēmusi ne tikai “Hamas” kontrolēto Gazas joslu un Izraēlu, bet arī Palestīniešu pašpārvaldes pārziņā esošo Rietumkrastu.

Tikmēr pastiprinās diplomātiskie centieni nomierināt situāciju reģionā.

Londonā un Parīzē tūkstošiem cilvēku atbalsta palestīniešus

Šodien Londonas ielās izgāja tūkstošiem cilvēku, lai atbalstītu palestīniešus.

Tikmēr Francijas policijai bija jālieto asaru gāze un ūdensmetēji.

Tas tāpēc, lai varētu izklīdināt palestīniešu atbalsta demonstrāciju.

To sarīkoja, lai gan varasiestādes aizliedza un šo aizliegumu apstiprināja arī tiesa.

Krievija par nedraudzīgām valstīm oficiāli atzinusi ASV un Čehiju

Krievija par nedraudzīgām valstīm oficiāli atzina ASV un Čehiju.

Tas notika, atbildot uz Vašingtonas sankcijām un to, ka Prāga apsūdz Krieviju par tās specdienestu kaitnieciskām darbībām Čehijā.

Eiropas Savienība brīdina par attiecību pasliktināšanos.

Polijas valdība plāno vērienīgas reformas

Lai pēc pandēmijas strauji atjaunotu tautsaimniecību, Polijas valdība plāno vērienīgas reformas.

Galvenā uzmanība pievērsta nodokļiem, veselības aprūpei, mājokļu subsīdijām un investīciju veicināšanai.

Piemēram, plānots paaugstināt ar nodokļiem neapliekamo ienākumu minimumu.

Tāpat no pensijas līdz 550 eiro mēnesī nebūs jāmaksā nodokļi.

Lai strādātu tie, kuriem pienākas pensija, arī viņus atbrīvos no nodokļiem, ja tie pensionēšanos atliks.

Vietām īslaicīgi līs

Un vēl par gaidāmo laiku.

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums.

Vietām īslaicīgi līs.

Dienā tas galvenokārt būs valsts austrumu daļā, vakarā arī Kurzemes pusē.

Iespējams pērkona negaiss.

Atsevišķos rajonos veidosies migla, dūmaka.

Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī +4…+9°, dienā +17…+21°

Nedaudz vēsāks Kurzemē līča piekrastē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt