Ziņas vieglajā valodā 15. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 2 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 15. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 15. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Reģistrēs katru ieceļotāju no ārvalstīm

No 16. jūlija visiem, kuri ieradīsies Latvijā, būs jāaizpilda anketa.

Tajā būs jāieraksta valstis, kurās cilvēks bijis pēdējo divu nedēļu laikā.

Šādu kārtību ieviesa, lai ierobežotu koronavīrusa izplatību.

Tas būs jādara gan ārzemniekiem, gan tiem, kuri atgriežas no ceļojuma, bet dzīvo Latvijā.

Iebraucot no valstīm, kur ir daudz saslimušo ar Covid-19, 14 dienas jāievēro pašizolācija.

 

VID aiztur piecu personu grupu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) aizturēja piecus cilvēkus.

Ir aizdomas, ka viņi ilgstoši bija iesaistīti korupcijā.

Tas saistīts ar telpu nomu dažādos Latvijas reģionos.

Viens no aizturētajiem agrāk strādāja dienestā.

Viņš ir apcietināts jau iepriekš par līdzīgu pārkāpumu.

Vēl viens ir Valsts ieņēmumu dienesta darbinieks, kurš pagaidām nedrīkst pildīt savus pienākumus.

 

Piedāvā garantētā minimuma variantus

Labklājības ministrijas piedāvā pašvaldībām vērtēt divus garantētā minimālā ienākuma līmeņa variantus.

Paaugstināt to par 70% vai par 150%.

Līdz šim garantētā minimālā ienākuma līmenis bija 64 eiro.

Tas jāpārskata, jo Satversmes tiesa garantēto minimālo ienākumu līmeni atzina par neatbilstošu pamatlikumam.

Tam vajadzēs naudu no valsts budžeta.

 

8000 cilvēku lūguši viņus neielaist spēļu zālēs

Vairāk nekā astoņi tūkstoši cilvēku lūguši iekļaut sevi īpašā sarakstā.

Šajā sarakstā esošos cilvēkus nelaiž pie azartspēlēm.

Tādā veidā viņi paši ir atteikušies no azartspēlēm.

Pieteikumu cits cilvēks uzrakstīt nevar.

Jūnijā vairāk nekā tūkstoš cilvēku izteica šādu vēlmi.

 

Prasa naudu mediķu algām

Veselības ministrija prasa no valsts budžeta 211 miljonus eiro mediķu algām.

Tas ļautu vidējo darba samaksu palielināt par aptuveni trešdaļu.

Līdz šim nauda solītajā apjomā nav atrasta.

 

Četri jauni Covid-19 gadījumi

Latvijā pagājušā diennaktī veikti gandrīz divi tūkstoši Covid-19 testu.

Saslimšana apstiprināta četriem cilvēkiem.

Divi cilvēki atgriezās no ārzemēm.

Viens bija saskarsmē ar citu saslimušo.

Par vēl vienu cilvēku vēl nav skaidrs, kā viņš saslimis.

 

Ugunsgrēks Hamburgas ielā

Rīgā deg divstāvu ēka Hamburgas ielā.

Ugunsdzēsēji izsaukumu saņēma ap sešiem vakarā.

Ugunsgrēku dzēš 35 ugunsdzēsēji.

Viņi izmanto septiņas autocisternas un autokāpnes.

Ugunsgrēka platība pagaidām nav zināma.

 

Lietuvā daudz jaunu Covd-19 gadījumu

Kaimiņvalstī Igaunijā Covid-19 apstiprinās vienam cilvēkam.

Lietuvā ir 21 jauns Covid-19 gadījums.

Lietuvā daudz saslimušo atklāti kādā kravas autopārvadājumu uzņēmumā.

Tur saslimuši šoferi no Uzbekistānas.

Viņi Lietuvā ieradās caur Rīgas lidostu.

 

Itālijā būs tautas nobalsošana par deputātus skaitu

Itālijā septembrī būs referendums.

Tajā noskaidros iedzīvotāju viedokli, vai jāsamazina parlamenta deputātus skaits.

Referendums bija paredzēts martā.

Tas nenotika pandēmijas dēļ.

Lielākā daļa partiju vēlas izmaiņas.

Tas nozīmē, ka izmaiņas, visticamāk, būs.

 

Atjauno lidojumus starp Turciju un Krieviju

No 15. jūlija no Turcijas uz Krieviju un atpakaļ atkal lido lidmašīnas.

Lidojumi nenotika vairāk nekā divus mēnešus.

Tie nenotika, lai neizplatītu koronavīrusu.

Tūrisms ir viens no galvenajiem Turcijas ienākuma avotiem.

Pagājušā gadā Turcijā visvairāk bija tūristu tieši no Krievijas.

 

Parīzē atver Disnejlendu

Disnejlenda Parīzē, 2020.ga
Disnejlenda Parīzē, 2020.ga

Parīzes Disnejlenda atkal ir atvēra.

Koronavīrusa izplatības dēļ tā bija slēgta četrus mēnešus.

Disnejlendu varēs apmeklēt noteikts apmeklētāju skaits.

Visiem no 11 gadu vecuma būs jālieto sejas maska.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti