Ziņas vieglajā valodā 15. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 15. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 15. augustā
00:00 / 04:51
Lejuplādēt

 

 

Talibi ienākuši Afganistānas galvaspilsētā

Grupējuma “Taliban” kaujinieki šodien bez cīņām ienākuši trijās Afganistānas galvaspilsētas Kabulas priekšpilsētās.

Afganistānas amatpersonas paziņojušas, ka talibi pilsētai neuzbruks un paredzēts varu mierīgā ceļā nodot pagaidu valdībai.

Arī talibi pavēstījuši, ka grib mierīgi pārņemt valsti pilnīgā kontrolē dažu tuvāko dienu laikā.

Kabulas lidostu pārpludinājuši cilvēki, kas ātri vēlas pamest pilsētu.

Valstis slēdz savas vēstniecības un izved darbiniekus.

Pienākušas arī ziņas, ka Afganistānu jau pamet valdības amatpersonas un arī prezidents Ašrafs Gani.

Valstis gatavojas bēgļiem no Afganistānas

Irāna paziņojusi, ka veido pierobežas buferjoslas iespējamajiem afgāņu bēgļiem.

Savukārt Albānija izteikusi gatavību dot pagaidu patvērumu simtiem afgāņu, kas tālāk dotos uz ASV.

Arī Kanāda paudusi gatavību uzņemt vairāk nekā 20 000 bēgļu.

Haiti zemestrīcē miruši vairāk nekā 300 cilvēki

Haiti vakar satricināja spēcīga zemestrīce.

Bojā gājuši vairāk nekā 300 cilvēki.

Cietuši gandrīz divi tūkstoši.

Glābēji kopā ar brīvprātīgajiem turpina pārmeklēt ēku drupas.

Viņiem jau izdevies izglābt daudzus izdzīvojušos.

Zemestrīcē sagruvušas dzīvojamās ēkas, viesnīcas, skolas un baznīcas.

Īpaši smagi cietusi valsts dienviddaļa.

Libānā degvielas cisternas sprādzienā miruši vismaz 28 cilvēki

Libānas ziemeļos aizvadītajā naktī uzsprāgusi degvielas cisterna.

Bojā gājuši vismaz 28, bet ievainoti gandrīz 80 cilvēki.

Libānas armija paziņojusi, ka ir uzsprāgusi cisterna, ko tā konfiscējusi jeb atņēmusi, lai izdalītu iedzīvotājiem degvielu.

Autobusa avārijā Ungārijā bojā gājuši 8 cilvēki

Autobusa avārijā Ungārijā šodien bojā gājuši astoņi cilvēki, bet vēl 48 ievainoti.

Astoņi cilvēki cietuši nopietni, vēl 40 guvuši vieglas traumas.

Autobusam bijušas Ungārijas numura zīmes.

Tas braucis no Horvātijas, ietriecies ceļu pārvada balstā, noslīdējis no ceļa un apgāzies.

Policija informē, ka precīzi avārijas iemesli vēl nav zināmi.

88 cilvēki mēģināja nelikumīgi šķērsot Latvijas–Baltkrievijas robežu

Valsts robežsardze vakar novērsusi 88 personu mēģinājumu nelikumīgi šķērsot Latvijas–Baltkrievijas robežu.

Kopš 10. augusta pavisam no valsts robežas nelikumīgas šķērsošanas ir atturētas 333 personas.

Latvija rīko bruņoto spēku mācības pie robežām

No šodienas pie Latvijas–Krievijas un Latvijas–Baltkrievijas robežām notiks kopīgas Nacionālo bruņoto spēku un Valsts robežsardzes vienību mācības.

Latvijā 73 jauni Covid-19 gadījumi

Latvijas slimnīcās aizvadītajā diennaktī ievietoti deviņi Covid-19 pacienti, izrakstīts viens.

Pavisam slimnīcās tagad ir 69 jaunā koronavīrusa pacienti.

11 ir ar smagu slimības gaitu.

Pagājušajā diennaktī Latvijā reģistrēti 73 inficēšanās ar Covid-19 gadījumi.

Mirušo no lipīgā vīrusa nav.

Veikti nepilni 8300 testi.

Pozitīvi bijuši 0,9%.

Lietuvā 434 jauni Covid-19 gadījumi, Igaunijā – 203

Lietuvā reģistrēti vēl 434 jaunā koronavīrusa gadījumi, bet trīs saslimušie miruši.

Igaunijā konstatēti vēl 203 inficēšanās ar Covid-19 gadījumi. Mirušo no bīstamās slimības nav.

Noslēgušies Aglonas reliģiskie svētki

Ar Svēto Misi un Valsts prezidenta Egila Levita uzrunu šodien beigušies Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētki.

Šoreiz tie notika, ņemot vērā epidemioloģiskās prasības.

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs daļēji mākoņains laiks.

Bez būtiskiem nokrišņiem.

Mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš, jūras un Vidzemes piekrastē nakts pirmajā pusē brāzmās līdz 15 m/s.

Gaisa temperatūra 10…15, vietām piekrastē 16…18.

Rīt būs mainīgs mākoņu daudzums.

Pēcpusdienā rietumu un centrālajos rajonos pērkona lietus gāzes, vietām stipras.

Lēns dienvidu, dienvidaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra 21…26.

Rīgā naktī būs daļēji mākoņains laiks, rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Rīt vakarā pērkona lietus gāzes.

Mērens dienvidu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 14…16, rīt dienā 24…26.

Laika prognoze – otrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti