Ziņas vieglajā valodā 15. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 15. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 15. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Kara 51. diena

Krievija jau 51 dienu veica karadarbību Ukrainā.

Aizvadītajā naktī Krievija veikusi raķešu triecienu pa militāro rūpnīcu „Vizar”, kas atrodas Kijivas apgabalā.

Tieši šajā rūpnīcā ir izgatavotas raķetes, ar kurām Ukrainas armija veica sekmīgu uzbrukumu Krievijas Melnās jūras kara flotes kuģim „Moskva”.

Krievija ir apstiprinājusi, ka kuģis nogrima.

Aizskarts Kremļa gods

Latvijas Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs sacīja, ka Krievijas raķešu kuģa "Moskva" zaudēšana ir sakāve Kremlim.

Tas ir goda jautājums, sacīja ministrs.

Krievija vienmēr stāstījusi, cik neuzvarama ir Krievijas flote un armija.

Būs jauni gaisa triecieni

Krievijas Aizsardzības ministrija paziņojusi, ka gatavojas veikt raķešu uzbrukumus nenosauktiem objektiem Ukrainas galvaspilsētā Kijivā.

Arī Ukrainas izlūkdienesti ir brīdinājuši, ka līdz 18. aprīlim Kijivai un citām valsts lielākajām pilsētām var notikt uzbrukumi no gaisa.

Tāpēc iedzīvotājiem vajadzētu būt maksimāli piesardzīgiem.

ASV amatpersonas neizslēdz iespēju, ka militārās neveiksmes var piespiest Krieviju izmantot kodolieročus Ukrainā.

No kara bēg gandrīz 5 miljoni

ANO Bēgļu aģentūra vēsta, ka kopš Krievijas iebrukuma, no Ukrainas ir aizbēguši 4,8 miljoni ukraiņu.

2,7 miljoni ukraiņu esot devušies uz Poliju.

90% bēgļu ir sievietes un bērni.

Tāpat Ukrainu pametuši vairāk nekā 200 tūkstoši trešo valstu pilsoņi.

Ukrainā sāk trūkt pārtikas

Ukrainā pieaug pārtikas trūkums.

Krievijas karakuģi bloķē Ukrainas ostas un tirdzniecību Melnajā jūrā.

Krievijas kuģi šauj uz tirdzniecības kuģiem.

Iepriekš eksperti paziņoja, ka piektā daļa pasaules iedzīvotāju Ukrainas kara dēļ piedzīvos badu.

Aicinājums nebraukt uz Baltkrieviju

No vakardienas Baltkrievija uz mēnesi ļāvusi bez vīzas ieceļot.

Latvijas Ārlietu ministrija gan aicina nebraukt uz Baltkrieviju.

Tas var būt bīstami.

Latvijas valsts piederīgos aicina neuzturēties arī Krievijā.

Bet no rītdienas Baltkrievija ievieš aizliegumu iebraukt Eiropas Savienībā reģistrētām automašīnām un traktoriem.

Dievmātes katedrāle atdzimst

Šodien aprit trīs gadi kopš postošā ugunsgrēka Parīzes Dievmātes katedrālē. Pasaulslavenajā celtnē turpinās apjomīgi atjaunošanas darbi.

Plāns paredz, ka katedrālei savas durvis apmeklētājiem atkal ir jāatver 2024. gadā.

Tad Parīzē norisināsies Vasaras olimpiskās spēles.

Aborti vardarbībā cietušajām

Valsts varētu apmaksāt abortus no vardarbības cietušām Ukrainas sievietēm.

Veselības ministrs Daniels Pavļuts parakstījis likuma grozījumus, ko plāno skatīt valdībā.

No Krievijas karaspēka izvarošanas cietušas tūkstošiem sieviešu un nepilngadīgo meiteņu.

Daudzām izvarotajām ukrainietēm tagad iestājusies nevēlama grūtniecība.

No Daugavas izvelk auto

Glābšanas dienesta un policijas darbinieki šajā pēcpusdienā Rīgā, 11. novembra krastmalā izcēluši no Daugavas automašīnu.

Tā upē ieripoja vakar.

Mašīnā neatradās pasažieri.

Policija pieļauj, ka mašīnai netika izmantota stāvbremze, tādēļ automašīna sākusi ripot.

Uzmanīgi ar uguni!

Ugunsdzēsēji aicina brīvdienās uzmanīgi rīkoties ar uguni.

Cilvēki vēlas sakopt savus dārzus un pagalmus, bieži vien atkritumus dedzinot.

Aizvadītajā diennaktī ugunsgrēkos gāja bojā divi cilvēki.

Viens no viņiem – kūlas ugunsgrēkā Ludzas novadā.

Gaismu spēles Rīgā

Lieldienu nedēļā Rīgu rotā gaismas instalācijas un vides objekti.

Tās ir gaismas instalācijas Māras dīķī un uz VEF Kultūras pils fasādes.

Tāpat Rīgā ir arī dažādi vides objekti vairākās galvaspilsētas apkaimēs.

Laika ziņas

Rīt Latvijā samazināsies mākoņu daudzums.

Gaisa temperatūra gan nepaaugstināsies.

Saulainākā diena būs Kurzemē, mākoņainākā – Latgalē.

Valsts austrumu daļā vietām gaidāmi nelieli nokrišņi.

Pūtīs mērens ziemeļu vējš, tā ātrums brāzmās dienas gaitā sasniegs 10-15 metrus sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -2..3 grādiem, dienā 4..9 grādi.

Rīgā temperatūra 2 grādi naktī un 6 grādi dienā.

Nākamnedēļ gaisa temperatūra Latvijā paaugstināsies, un šogad pirmo reizi termometra stabiņš pakāpsies līdz 20 grādiem, liecina laika prognoze.

Lieldienās saglabāsies vēss laiks.

Pirmdien kļūs siltāks.

Pēc brīvdienām temperatūra sāks paaugstināties straujāk. Lietus gaidāms arī nākamnedēļ.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti