Ziņas vieglajā valodā 14. maijā

Ziņas vieglajā valodā 14. maijā

Ziņas vieglajā valodā 14. maijāĢirts Auzāns

    Daļai iedzīvotaju nav ziņots par vēlēšanu iecirkni

    Daļai iedzīvotāju nav paziņots, kurā vēlēšanu iecirknī būs jābalso Eiropas Parlamenta vēlēšanās. Šiem cilvēkiem jau rīt pa pastu nosūtīs nepieciešamo informāciju.

    Tā šodien paziņoja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš. Viņš teica, ka ar Latvijas Pastu noslēgts jauns līgums. Kariņš arī paziņoja, ka turpmākajām vēlēšanām iecerēts mainīt vēlēšanu kārtību.

    Plānots, ka vēlēšanu dienā iedzīvotājiem nebūs jābalso konkrētā iecirknī. Eiropas Parlamenta vēlēšanas notiks maija pēdējā sestdienā.

    Centrālā Vēlēšanu komisija aicina neskaidrību gadījumā zvanīt uz komisijas uzziņu tālruni 67049999.

    Valdība apstiprina ziņojumu par teritoriālo reformu

    Valdība šodien apstiprināja ziņojumu par jaunās administratīvi teritoriālās reformas modeli.

    Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija tagad rīkos oficiālu apspriešanu ar pašvaldībām. Ministrija arī informēs sabiedrību par iecerēto novadu reformu.

    Pirmās sarunas ar pašvaldību deputātiem notiks 27. maijā Preiļos, 5. jūnijā Cēsīs un Valmierā, 6. jūnijā Smiltenē, 7. jūnijā Siguldā.

    Plānots pavisam vairāk nekā 100 sabiedrisko apspriešanu visā Latvijā. Jaunā reforma paredz līdz 2021. gadam Latvijā pašvaldību skaitu samazināt līdz 35.

    Lietuvā noraida neuzticības izteikšanu centrālās bankas prezidentam

    Lietuvas parlamenta deputāti šodien noraidīja neuzticības izteikšanu centrālās bankas prezidentam Vitam Vasiļauskam.

    Apsūdzības saistītas to, ka Vasiļausks neesot sadarbojies ar parlamentāro izmeklēšanu par 2008.-2010. gada finanšu krīzi.

    Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis paziņoja, ka ir zaudējis uzticību Vasiļauskam.

    Bosnijā no krastiem izgājušas upes

    Daudzviet Bosnijā šodien pēc spēcīgām lietusgāzēm no krastiem izgāja upes.

    Tās applūdināja mājas un ceļus. Vairākas pašvaldības Bosnijas vidienē un ziemeļos izsludināja ārkārtas stāvokli, lai cīnītos ar plūdiem.

    Upju tuvumā dzīvojošos cilvēkus aicina evakuēties.

    Pompeo un Lavrovs pavēsta, ka gatavi uzlabot attiecības

    ASV valsts sekretārs Maiks Pompeo un Krievijas ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs šodien pavēstīja, ka abas valstis ir gatavas uzlabot attiecības.

    Pompeo ar Lavrovu tikās Sočos. Pompeo arī paredzēta tikšanās ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

    ASV un Krievijai ir domstarpības daudzos jautājumos.

    "WhatsApp" atklāti drošības trūkumi

    Vienai no pasaulē populārākajām saziņas lietotnēm "WhatsApp" bijuši drošības trūkumi.

    Tie ļāvuši hakeriem viedtālruņos slepus iesūtīt spiegošanas programmatūru. Tā šodien paziņoja "Facebook" piederošais uzņēmums "WhatsApp".

    Pēdējā "WhatsApp" atjauninājumā drošības trūkums ir izlabots. Kompānija neatklāj, cik lietotāju skāra hakeru uzbrukums.

    "WhatsApp" īpašnieku "Facebook" daudz kritizē par lietotāju datu nodošanu citām kompānijām.

    Tās datus izmanto mērķētas reklāmas izstrādei. "Facebook" kritizē arī par nespēju novērst viltus ziņu izplatīšanu.

    Atklāj Kannu kinofestivālu

    Francijā šodien atklāj 72. starptautisko Kannu kinofestivālu. Tajā pasaules pirmizrādi piedzīvos režisora Jura Kursieša kopražojuma spēlfilma "Oļegs".

    Festivālā arī darbosies Latvijas kino nozares paviljons.

    Par apmeklētāko muzeju Latvijā pērn kļuvis Turaidas muzejrezervāts.

    Tas apmeklēts 273 312 reižu. Tā paziņoja kultūras ministre Dace Melbārde. Otrā vieta apmeklētāko muzeju skaitā pērn bija Rundāles pils muzejam. Trešā vieta - Rīgas vēstures un kuģniecības muzejam.

    Sestdien, 18.maijā, notiks Muzeju nakts pasākumi. Tie šogad norisināsies 190 vietās visā Latvijā. Muzeju nakts tēma šogad ir "Tālavas turētājs".

    Muzeju naktī ar šo tēmu aicinās izcelt varonību Neatkarības kara cīņu simtgades atzīmēšanā.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti