Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Latvijā plosās stiprs vējš

Rīgā un vietām Zemgalē vēja brāzmas bija stiprākās pēdējo vismaz 14 gadu laikā.

Rīgas centrā vēja brāzmas sasniedza 25 metrus sekundē.

Visstiprāk pūta Liepājas ostā – tur brāzmas pārsniedza 30 metrus sekundē.

Liepājā gan tik stiprs vējš atkārtojas gandrīz ik gadu.

Bija arī daudz postījumu un vajadzēja saukt palīgā glābējus.

Līdz vakaram bija pusotrs simts izsaukumu.

Pēcpusdienā spēcīgais vējš norāva arī jumta seguma plāksnes Rīgas Centrāltirgus Sakņu paviljonam.

Incidentā neviens necieta.

Vairākiem tūkstošiem cilvēku nebija arī elektrības.

 

Īpaši augsta saslimstība ar Covid-19 – Mārupes un Ādažu novadā

Latvijā desmit pašvaldībās saslimstības līmenis ar Covid-19 ir augstāks nekā vidēji valstī.

Īpaši tas attiecas uz Mārupes un Ādažu novadu.

Zemākā saslimstība ir virknē Latgales pašvaldību – Varakļānu, Līvānu, Ludzas, Krāslavas un Rēzeknes novadā.

No pagājušajā diennaktī atklātajiem 2628 Covid-19 gadījumiem 44% bija Rīgā.

Saņemtas ziņas arī par 12 mirušiem Covid-19 slimniekiem.

 

Lietuvā un Igaunijā vairāki tūkstoši jaunu Covid-19 gadījumu

Lietuvā ar Covid-19 inficējušies vēl gandrīz četri tūkstoši cilvēku; desmit miruši.

Igaunijā infekciju atklāja vēl vairāk nekā diviem tūkstošiem cilvēku; trīs miruši.

 

Piketā prasa rīkoties imunologa lietā

Pie Veselības ministrijas piketēja neliela cilvēku grupa.

Viņi prasīja atlaist Veselības inspekcijas vadītāju un būtiskas pārmaiņas iestādē.

Piketa dalībnieces teica, ka nav apmierinātas ar rīcību imunologa Jevgēnija Ņikiforenko lietā.

Policijā vērsās vairākas sievietes par iespējamu seksuālu vardarbību.

 

Aiztur 2 robežšķērsotājus no Baltkrievijas

Novērsti vēl 32 mēģinājumi nelikumīgi šķērsot Latvijas–Baltkrievijas robežu.

Aizturēti divi cilvēki.

Humānu apsvērumu dēļ viņus ielaida Latvijā.

 

Zināmi Lielās mūzikas balvas nominanti

Lielās mūzikas balvas žūrija nosauca pretendentus septiņās kategorijās.

Balvu par mūža ieguldījumu saņems diriģents Imants Resnis un ilggadējais Latvijas Nacionālās operas solists Samsons Izjumovs.

 

Ukrainā plašs kiberuzbrukums

Ukraina naktī uz piektdienu, 14. janvāri, cieta plašā kiberuzbrukumā.

Tika bloķētas vairākas valsts iestāžu mājaslapas.

Ukrainas Drošības dienests ziņo, ka datu noplūde nav notikusi.

Sākotnējā informācija liecina, ka kiberuzbrukums nāca no Krievijas.

NATO pastiprinās sadarbību ar Ukrainu šajā jomā.

 

ASV vēl neatbalsta sankcijas pret «Nord Stream 2»

ASV Senāts vēl neatbalsta sankcijas pret cauruļvadu «Nord Stream 2».

Pa šo cauruļvadu piegādās Krievijas dabasgāzi Vācijai.

ASV prezidenta valdība uzskata, ka sankcijas varētu kaitēt Vašingtonas attiecībām ar Berlīni.

Republikāņi uzsver, ka šis ir ģeopolitisks projekts, ko Krievijas prezidents var izmantot, lai šantažētu Eiropu.

 

Martinam Dukuram zelta medaļa

Martins Dukurs

Skeletonists Martins Dukurs Šveicē uzvarēja Pasaules kausa sezonas pēdējā posmā.

Un vienlaikus viņš izcīnīja zelta medaļu Eiropas čempionātā.

Viņš 11. reizi karjerā palika nepārspēts Pasaules kausa kopvērtējumā.

Kontinenta meistarsacīkstēs viņam jau ducis augstākā kaluma godalgu.

Tomasam Dukuram – 7. vieta.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt