Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī.

 

Ziņas vieglajā valodā 14.janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Valmierā Covid-19 dēļ slēgta ģimenes ārsta prakse

Valmierā bez sava ģimenes ārsta palikuši vairāk nekā 8000 pacientu.
Uz nenoteiktu laiku slēgta ģimenes ārstu Jura Jakovina un Ineses Gabrānes prakse.
Ģimenes ārsts Juris Jakovins Valmierā un Rencēnos ir aprūpējis pacientus, pats būdams  ar Covid-19 saslimšanas simptomiem.
Šādas ziņas ir Slimību profilakses un kontroles centram.
Tāpēc pacientiem, kas no 27. decembra līdz 11. janvārim kontaktējušies ar šo ģimenes ārstu, ir jādodas mājas karantīnā.

Jaunam vīrietim atsaka nieres transplantāciju, jo viņš ir Covid-19  kontaktpersona

Mārtiņš Čampa
Mārtiņš Čampa

Kādam jaunam vīrietim (29 gadi) ārsti atteica nieres transplantācijas operāciju. Vīrietis ir kontaktpersona savai mazajai meitai, kura bērnudārzā bija kopā ar bērnu, kura mammai ir apstiprināts Covid-19.
Ārsti saka, ka Covid-19 riska dēļ nieres transplantācija nedrīkst notikt.
Jaunais vīrietis saprot ārstus.
Viņš dusmojas uz cilvēkiem, kuri neievēro prasības un izplata infekciju.

Latvijā atklāti vēl 950 Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī atklāti vēl 950 jauni Covid-19 gadījumi.
11 Covid-19 pacienti miruši.
Patlaban kopumā slimnīcās ārstējas 1183 Covid pacienti, 82 ir smaga slimības gaita.
Tik daudz smagi slimo ir pirmo reizi.

Latvijā pret Covid-19 vakcinēti jau 11 400 cilvēki

Vakar vakcinēja gandrīz pusotru tūkstoti (1482) cilvēku.
Kopējais vakcinēto skaits tuvojas 11 ar pusi tūkstošiem (11 417).
Veselības ministrijai divu nedēļu laikā ir jāuzlabo vakcinācijas plāns.
Tā lēma valdība.

Valsts kontroli vadīs Rolands Irklis

Valsts kontrolieris Rolands Irklis
Valsts kontrolieris Rolands Irklis

Jaunais Valsts kontroles vadītājs būs Rolands Irklis.
Saeima viņu ievēlēja amatā.
Irklis patlaban vada Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju.
Irklis savulaik bija saistīts ar partiju "Vienotība" un "Pilsonisko savienību".
Tagad viņš saka, ka līdzšinējā darbā ir pierādījis, ka ir politiski neitrāls.
Jauns valsts kontrolieris bija jāievēl, jo 19. janvārī beigsies Elitas Krūmiņas pilnvaras.

Saeima sāk skatīt NA piedāvātos grozījumus Satversmē

Saeimas komisijās skatīs Nacionālās apvienības rosinājumu ietvert sievietes un vīrieša veidotas ģimenes jēdzienu Satversmē.
Nacionālā apvienība kritizē Satversmes tiesas spriedumu, ka ģimenē vecāki var būt arī viena dzimuma.
Taču tieslietu speciālisti uzskata, ka mūsdienās ģimenes jēdziens ir paplašinājies un to grūti precīzi definēt.
Valsts pienākums ir aizsargāt un atbalstīt arī viendzimuma partneru ģimenes.

Igaunijas valdības veidošana uzticēta Kallasai

Igaunijā jaunās valdības veidošana uzticēta Reformu partijas priekšsēdētājai Kajai Kallasai.
Igaunijas prezidente Kersti Kaljulaida viņu oficiāli nominēja premjerministra amatam.
Kallasai divās nedēļās jāsagatavo valdības galvenie uzdevumi un jāiegūst parlamenta atbalsts.
Trešdien, 13. janvārī, atkāpās Jiri Ratasa valdība.
Ratasa vadīto Centra partiju tur aizdomās ziedojumu krimināllietā.


Nedēļas nogalē būs izmaiņas reģionālo autobusu satiksmē

Nedēļas nogalē no 15. līdz 17. janvārim būs izmaiņas reģionālo autobusu satiksmē.
Atcelti 40 reģionālo autobusu reisi 19 dažādos maršrutos.
Savukārt Rīgā no sestdienas (16. janvāra) būs pagaidu izmaiņas sabiedriskā transporta kustības sarakstos.
Izmaiņas skars lielāko daļu autobusu, tramvaju un trolejbusu.
Covid-19 ierobežojumu dēļ sabiedrisko transportu izmanto mazāk cilvēku, tāpēc samazināts reisu skaits.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti