Ziņas vieglajā valodā 14. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 14. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 14. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Puse Covid-19 inficēto vecāki par 50 gadiem

Covid-19 izplatība vairs nepieaug tik strauji, tomēr jebkurā brīdī tas var mainīties.

Joprojām apmēram puse no saslimušajiem ir vecumā virs 50 gadiem.

Tā ir riska grupa, kurai biežāk novēro smagas komplikācijas.

Ar Covid-19 tagad mazāk slimo bērni.

Tas skaidrojams ar to, ka lielākā daļa skolēnu mācās attālināti.

 

Slimnīcas pārpilda Covid-19 slimnieki

Joprojām daudz cilvēku ar Covid-19 ārstējas slimnīcās.

Ārstniecības iestādes ir pārpildītas un situācija ir tuvu kritiskai.

Speciālisti un politiķi plāno lemt par vēl stingrākiem ierobežojumiem.

Varētu būt, ka pagarinās skolēnu ziemas brīvlaiku.

Vēl svētku nedēļās varētu būt papildu ierobežojumi tirdzniecībā.

 

Covid-19 izplatība turpinās

Aizvadītajā diennaktī Latvijā Covid-19 atklāja vēl 210 cilvēkiem.

Trīs sasirgušie miruši.

Teju simt pacientu stacionēti, un daudz mazāk cilvēku izrakstīti no slimnīcas.

Līdz ar to kopējais Covid-19 pacientu skaits slimnīcās pirmo reizi ir pārsniedzis astoņus simtus.

Smaga slimības gaita ir 39 pacientiem.

 

Daļai skolotāju un skolēnu trūkst datoru

Trešdaļai pedagogu trūkst portatīvo datoru.

Tā pētījumā secina Latvijas Pašvaldību savienība.

Datoru trūkst arī aptuveni piektdaļai skolēnu.

Biežāk tāda situācija ir lauku skolās un grūtāk klājas maznodrošinātām un daudzbērnu ģimenēm.

Aptaujāja teju visas vispārējās izglītības iestādes Latvijā.

Tas nozīmē, ka šogad liela loma ir ģimenes sociālekonomiskajam stāvoklim, lai iegūtu labu izglītību.

 

Pansionātā Daugavpilī Covid-19 perēklis

Pansionātā Daugavpilī atklāti vismaz 70 Covid-19 gadījumu.

Iestādes direktors ir iesniedzis atlūgumu.

Visu klientu un personāla testu rezultāti vēl nav zināmi.

Pārbaudīt visus klientus un darbiniekus sāka pēc tam, kad Covid-19 atklāja kādam klientam.

Viņš tagad jau ir miris.

Šim klientam izmeklējums bija jāveic, lai varētu veikt kārtējo ķīmijterapiju.

Atbilde bija pēc trim dienām, bet šajā laikā klients kontaktējās arī arī citiem pansionāta iemītniekiem un darbiniekiem.

 

Aicina uz laiku aizliegt mītiņus

Rīga lūgs valdībai aizliegt mītiņus ārkārtējās situācijas laikā.

Tas tāpēc, ka aizvadītajā nedēļas nogalē Rīgā notika divi piketi.

Tajos organizatori apzināti neievēroja visus ierobežojumus.

Gaidāmajā svētdienā atkal ir pieteikts mītiņš.

Likumsargi gan apliecina, ka bargi sodīs noteikumu pārkāpējus.

 

Rēzeknē joprojām manāms sadūmojums

"Depo" ugunsgrēks Rēzeknē 12.12.2020.
"Depo" ugunsgrēks Rēzeknē 12.12.2020.

Rēzeknē pēc "Depo" veikala ugunsgrēka joprojām jūtams sadūmojums.

Valsts vides dienests konstatējis nelielu ķīmisku piesārņojumu Rēzeknes upē.

Iedzīvotājus joprojām aicina nevēdināt telpas.

Tas tāpēc, lai izvairītos no ugunsgrēka radīto dūmu ietekmes.

 

Interneta veikaliem daudz pasūtījumu 

Interneta veikaliem un sūtījumu piegādes uzņēmumiem gada beigās vienmēr ir ļoti daudz darba.

Tomēr šogad darba apjoms ir neierasti liels.

To veicina arī ierobežojumi veikaliem.

Piemēram, brīvdienās un svētku dienās tirdzniecības centri ir slēgti.

 

Francijas ostas pilsētā masveida Covid-19 testēšana

Francijas ostas pilsētā Havrā masveidā sāka veikt Covid-19 testus.

Nākamās piecas dienas visus pilsētas iedzīvotājus aicina veikt bezmaksas testu un rezultātu iegūt jau pusstundas laikā.

Šādus testus šonedēļ un janvārī veiks arī vairākās citās pilsētās.

Testēs vairākus simtus tūkstošus cilvēku.

 

Pasaulē cietumos ieslodzīti 387 žurnālisti

Pasaulē cietumos šobrīd ir nepilni četri simti žurnālistu.

Tas ir viņu profesionālās darbības dēļ.

Daļa aiz restēm nokļuva, rakstot par tēmām, kas saistītas ar Covid-19.

Tā paziņoja starptautiskas organizācijas Vācijas nodaļa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti