Ziņas vieglajā valodā 13.novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 13.novembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 13.novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Sarunās par nākamo valdību iestājas pauze

Sarunas par jaunās valdības veidošanu uz brīdi ir apstājušās.

Iespējamie jaunās valdības veidotāji otrdien, 13. novembrī, tikās ar Finanšu ministrijas amatpersonām.

Pēc šīs tikšanās divas partijas - apvienība, „Attīstībai”/Par!" un Nacionālā apvienība – secināja, ka Jaunās konservatīvās partijas solījumu izpildei nākamgad naudas valsts budžetā nebūs.

Finanšu ministrija aprēķinājusi, ka premjera amatam izvirzītā Jāņa Bordāna valdības deklarācijā solītā īstenošanai nepieciešami aptuveni 1,7 miljardi eiro.

Šiem izdevumiem vēl jāpieskaita aizejošās valdības apstiprinātie solījumi.

Piemēram, par mediķu un tiesnešu algu palielināšanu.

Kopā solījumu izpildei vajadzīgi teju divi miljardi eiro.

Šādas naudas budžetā nav.

Tikmēr Bordāns domā, ka darbs pie valdības deklarācijas sagatavošanas ir jāturpina.

Visi priekšvēlēšanu solījumi neesot jāizpilda jau nākamgad.

Trešdien, 14. novembrī, politiķi atkal sēdīsies pie sarunu galda, lai saprastu, kā rīkoties.

“Ātrās palīdzības” darbinieki neapmierināti

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki ir neapmierināti ar veselības ministres Andas Čakšas pausto saistībā ar atalgojuma palielināšanu.

Tomēr darbinieki ir gandarīti par veselības ministrijas atbalstu dienesta izstrādātajam ārkārtas situācijas plānam.

To pēc sarunas ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekiem Latvijas Radio pauda dienesta vadītāja Liene Cipule.

Eiropas Parlaments atbalsta naudas piešķiršanu Latvijai plūdu seku likvidēšanai

Otrdien, 13. novembrī, Eiropas Parlaments apstiprināja 17,7 miljonu eiro piešķiršanu Latvijai.

Naudu piešķirs no Eiropas Savienības Solidaritātes fonda pērnā gada plūdu seku likvidēšanai.

Pēc Eiropas Parlamenta balsojuma vēl sekos Eiropas Komisijas lēmums par naudas piešķiršanu.

Visticamāk, nauda Latvijai būs pieejama jau šī gada decembrī. To paredzēts izlietot plūdu skarto meliorācijas sistēmu sakārtošanai.

Merkele aicina veidot Eiropas armiju

Vācijas kanclere Angela Merkele aicina nākotnē izveidot īstu Eiropas armiju.
Šādu aicinājumu Merkele izteica otrdien, 13. novembrī, uzrunājot Eiropas Parlamenta deputātus.

Viņa deputātiem izklāstīja savu redzējumu par Eiropas nākotni.

Merkele arī aicināja izveidot Eiropas Drošības padomi.
Šī padome būtu atbildīga par aizsardzības un drošības politiku Eiropā.
Padomi Eiropas Savienības valstis vadītu pārmaiņus.

Iepriekš arī Francijas prezidents Emanuels Makrons vairākkārt aicināja izveidot Eiropas armiju.

Makronu par to kritizēja ASV prezidents Donalds Tramps.

Tramps paziņoja, ka Eiropai vispirms vajadzētu samaksāt savu daļu NATO, kuru lielā mērā uzturot ASV.

Lietuvas parlamentā izveidota Trampa draugu grupa

Lietuvas parlamentā - Seimā – otrdien, 13. novembrī, izveidota ASV prezidenta Donalda Trampa draugu grupa.

Tajā apvienojušies 16 Seima deputāti no dažādām frakcijām.

Deputāti paziņoja, ka viņu nolūks ir saglabāt ASV ietekmi Eiropas drošībā.

Pagājušajā nedēļā arī Igaunijas parlamentā tika nodibināta deputātu grupa Trampa atbalstam.

Štrombergs noslēdz sportista karjeru

Māris Štrombergs
Māris Štrombergs

Divkārtējais olimpiskais čempions BMX riteņbraukšanā Māris Štrombergs beigs savas sportista gaitas.
To Štrombergs paziņoja otrdien, 13. novembrī, sociālajos tīklos.

Štrombergam ir 31 gads.

Viņš par olimpisko čempionu kļuva 2008. gadā Pekinā un 2012. gadā Londonā.

Štrombergam ir arī divi pasaules čempiona tituli.
Tos viņš izcīnīja 2008. un 2010. gadā.

Štrombergs arī trīs reizes uzvarēja Eiropas čempionātā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti