Ziņas vieglajā valodā 13. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 13. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 13. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Turpinās streika sarunas

Skolotāju streika sarunas turpināsies rīt.

Arodbiedrība šodien tās iepauzēja, jo gribēja iepazīties ar jauno piedāvājumu.

Gatavi piedalīties streikā no nākamās nedēļas ir vairāk nekā 23 tūkstoši izglītības darbinieku.

Valdība to cenšas nepieļaut.

Izglītības ministrijai ir jauns piedāvājums.

Lai to īstenotu, no budžeta vajadzēs papildu vēl aptuveni 60 miljonus eiro.

Arodbiedrība saka, ka slodze jāizlīdzina visiem pedagogiem un nepiekritīs, ka to izdara tikai vispārējās izglītības skolotājiem.

 

Algas policistiem un ugunsdzēsējiem palielinās par 10%

No nākamā gada palielinās algas policistiem un ugunsdzēsējiem.

Algas palielinājums būs vidēji par 10 procentiem.

 

Prokuratūrā pārbaude par neizveidotām gāzes rezervēm

Ģenerālprokuratūra sāka pārbaudi par neizveidotām gāzes rezervēm mājsaimniecībām.

Proti, par to, vai "Latvijas gāzes" rīcība ir likumīga.

Ģenerālprokuratūra pārbaudīs arī plānoto zemes iegādi Rīgā, Biķernieku kompleksā sporta bāzes attīstībai.

Valdība piešķīra Satiksmes ministrijai vairāk nekā 8 miljonus eiro, lai tā no trim uzņēmējiem varētu atpirkt nekustamo īpašumu.

 

Slimnīcās pieaug Covid-19 slimnieku skaits

Palielinājies ar Covid-19 inficēto cilvēku skaits, kas ārstējas slimnīcās.

Šobrīd tādu ir 268.

Kopā infekciju vakar Latvijā atklāja 1021 cilvēkam.

Trīs inficēti cilvēki miruši.

Šonedēļ sākās vakcinācija ar pielāgotajām Covid-19 vakcīnām.

Vakcinācijas centros rindu nav.

 

Ukraina atgūst teritorijas 

Ukraina atkaro arvien vairāk teritoriju.

Tā saka Ukrainas prezidents.

Ukrainas pretuzbrukums turpinās.

Tas piespiež Krievijas karaspēku atkāpties.

Krievijas karaspēks ir atkāpies no Kreminnas pilsētas Luhanskas apgabalā.

Pilsētā Ukrainas armija gan vēl nav iegājusi.

Ukrainas bruņotie spēki virzās uz priekšu arī Hersonas virzienā.

Rietumu amatpersonas uzskata, ka tas var kļūt par pagrieziena punktu karā.

Tas var arī palielināt spiedienu uz Maskavu iesaistīt papildspēkus.

 

Armēnijas un Azerbaidžānas sadursmēs desmitiem nogalināto

Bruņotas sadursmes aizvadītajā naktī izcēlās uz Armēnijas un Azerbaidžānas robežas.

Ir bojā gājuši karavīri abās pusēs.

Abas puses vērsās pie saviem sabiedrotajiem.

Armēnija un Azerbaidžāna viena otru vaino provokācijās.

Starptautiskā sabiedrība baidās, ka var sākties vēl viens karš – līdzās Krievijas sāktajam Ukrainā.

Tā aicina atturēties no konflikta tālākas izvēršanas.

 

Pāvests Francisks sāk vizīti Kazahstānā

Romas Katoļu baznīcas pāvests Francisks sāka trīs dienu vizīti Kazahstānā, aicinot uz mieru.

Tur notiek tradicionālo reliģiju līderu kongress.

Ar Krievijas pareizticīgo patriarhu Kirilu Francisks gan netiksies.

Vatikāns uz to cerēja, taču Kirils nesen atteicās no došanās uz Kazahstānu.

 

Lielbritānijas karalis viesojās Ziemeļīrijā

Lielbritānijas karalis Čārlzs III viesojās Ziemeļīrijā, Belfāstā.

To viņš apmeklē pirmoreiz, kopš mirusi karaliene Elizabete II un viņš pats kļuva par karali.

Čārlzs uzsvēra, ka viņa māte vienmēr rūpējās par Ziemeļīriju un tās iedzīvotājiem.

 

Spānijas basketbolisti kļūst par pirmajiem Eiropas čempionāta pusfinālistiem

Spānijas basketbolisti kļuva par pirmajiem Eiropas čempionāta pusfinālistiem.

Tas noskaidrojās pēc uzvaras pār Somiju.

Spāņi bija pārāki par somiem ar 100:90.

Spānijas basketbolisti pusfinālā spēlēs 11. reizi pēc kārtas.

 

Laika ziņas

Nākamajā diennaktī būs mākoņains, daudzviet īslaicīgi līs.

Dažviet veidosies migla.

Pūtīs mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 9…13 grādi, dienā 13…18 grādi.

 

Arī Rīgā būs mākoņains, brīžiem skaidrosies, bet gaidāms arī lietus.

Pūtīs mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 9…11 grādi, dienā 15…17 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti