Ziņas vieglajā valodā 13. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 13. martā.

Ziņas vieglajā valodā 13. martā
00:00 / 05:18
Lejuplādēt

 

 

 

Latvijā "Covid-19" apstiprināts 18 cilvēkiem 

Latvijā 18 cilvēkiem atklāts "Covid-19" vīruss.

To paziņoja Slimību profilakses un kontroles centrs.

Pēdējā diennaktī atklāti divi saslimušie.

Mediķi mēģina noskaidrot un brīdināt visus, kuri bija saskarsmē ar saslimušajiem.

 

Izsludināta ārkārtējā situācija

VUGD informē, ka visā Latvijas līdz 14. aprīlim ir izsludināta ārkārtējā situācija.

Tās mērķis ir ierobežot bīstamā "Covid-19" vīrusa izplatību.

Iedzīvotājus aicina sekot līdzi oficiālajai informācijai radio un televīzijā.

Informācija pieejama arī internetā – Slimību profilakses un kontroles centra mājaslapā, kā arī Ministru kabineta mājaslapā.

No 13. marta Latvijā aizliegtas publiskas sapulces, gājieni.

Slēgti muzeji, teātri un koncertzāles.

Nenotiek sporta pasākumi.

Baznīcas pagaidām dievkalpojumus neatcels.

Rīgā aizliegti visi publiskie pasākumi ārpus telpām.

Ārkārtas situācija ietekmē arī slimnīcu darbu.

Lielās slimnīcas samazinās plānoto operāciju skaitu.

Slimnieku dzīvībām nozīmīgas operācijas neatcels.

 

"Covid-19"  ietekmē ekonomiku 

Slimības "Covid-19" dēļ grūtībās nonākuši vairāki Latvijas uzņēmumi.

Valdība plāno šos uzņēmumus atbalstīt.

Pieejamā nauda atbalstam būs kopsummā līdz vienam miljardam eiro.

Atbalstu dalībvalstīm un Eiropas uzņēmumiem sola arī Eiropas Komisija.

 

Informē par vīrusa izplatību

Veselības ministrija paziņoja, ka visiem iedzīvotājiem izsūtīs īsziņas uz mobilajiem telefoniem.

Īsziņās informēs, kā valstī notiek bīstamā vīrusa apkarošana.

Iedzīvotāju apziņošana notiek pakāpeniski.

Īsziņas iedzīvotāji saņems vairāku stundu laikā.

 

Uz laiku pārtrauc mācības

Ārkārtējās situācijas dēļ līdz 14. aprīlim mācībām Latvijas skolās un augstskolās notiks attālinātā formā.

Skolas apzina savu audzēkņu tehniskās iespējas.

Ja pirmajā attālinātās mācīšanās nedēļā atklās, ka skolotāji nevar nodrošināt saziņu ar skolēnu, un skolēni būs pārslogoti, tad izsludinās brīvlaiku un pagarinās mācību gadu.

Tā paziņoja izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska no Jaunās konservatīvās partijas.

 

Liek pārcelt Rīgas domes vēlēšanas

Rīgas domes vēlēšanas, iespējams, notiks 2. maijā, nevis 25. aprīlī, kā plānots.

Tā noteica tiesa.

Ar šo spriedumu Centrālajai vēlēšanu komisijai uzdots mainīt vēlēšanu nolikumu un noteikt jaunu datumu.

Centrālā vēlēšanu komisija spriedumu vēl var pārsūdzēt.

 

"Covid-19" epicentrs - tagad Eiropa

Eiropa ir pārspējusi Ķīnu un kļuvusi par pasaulē lielāko "Covid-19" epicentru.

Tā paziņoja Pasaules Veselības organizācija.

 

Daudzviet stingri ierobežojumi

"Covid-19" izplatības dēļ daudzas Eiropas valstis ievieš stingrus ierobežojumus.

Dānija no sestdienas pēcpusdienas slēgs savas robežas. Tā paziņoja valdība.

Šveicē slēgs visas skolas.

Valdība sola finansiālu palīdzību grūtībās nonākušajiem uzņēmumiem.

Spānija "Covid-19" dēļ izsludinās ārkārtējo stāvokli.

Tas ļaus palīgā piesaistīt armiju.

Arī Bulgārija izsludina ārkārtējo stāvokli.

Ukraina paziņoja, ka slēgs robežas ārvalstniekiem

Savas robežas no pirmdienas slēgs arī Čehija.

Lielbritānija paziņoja, ka uz gadu atliks vietējās vēlēšanas.

Tostarp atliks Londonas mēra vēlēšanas.

Arī Kanādas parlaments ar nolēma pārtraukt sēdes līdz 20. aprīlim

 

Biatlonists Furkads beidz karjeru

Titulētais Francijas biatlonists Martēns Furkads nolēmis beigt savu karjeru.

To paziņoja pats sportists.

31 gadu vecais Furkads trasē pēdējo reizi dosies rīt.

Viņš Kontiolahti cīnīsies Pasaules kausa pēdējā posmā iedzīšanā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti