Ziņas vieglajā valodā 13. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 13. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 13. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Meklē brīvprātīgos darbam ukraiņu atbalsta centrā

Ukraiņiem, kas nokļuvuši Latvijā, ir iespēja atrast darbu darba biržās.

Tās rīko Rīgas atbalsta centrs Ukrainas iedzīvotājiem.

Tomēr paša centrā pietrūkst darba roku.

Centram pusgadu, kamēr notiek karš Ukrainā, bez maksas palīdzējuši brīvprātīgie.

Darbi ir visdažādākie.

Latvijā jauna Ukrainas TV

No šodienas visā Latvijā bez maksas redzama Ukrainas televīzijas programma "RADA".

Tā ukraiņu valodā visu dienu informē par jaunākajiem notikumiem Ukrainā.

Pulcējas izsūtītie

Šodien Ikšķiles estrādē pulcējās politiski represētie uz 23. salidojumu.

Kā katru gadu, izsūtījumu uz Sibīriju pārdzīvojušie cilvēki, viņu radi un draugi pulcējas, lai godinātu padomju varā cietušos.

Pārkāpj sankcijas

Sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju ir jau gandrīz pusgadu.

Šajā laikā Latvijā konstatēti vairāk nekā 1200 to pārkāpumi.

Uzņēmumi sankcijas visvairāk pārkāpj saistībā ar plastmasas izstrādājumu, ķīmisko vielu un dažādu iekārtu izvešanu no Latvijas.

Privātpersonu pārkāpumi pārsvarā saistīti ar alkohola, degvielas un cigarešu ievešanu.

Diskusijas par krievu tūristiem Eiropā

Latvijā ir jāanulē līdz šim izdotās uzturēšanās atļaujas un vīzas tām personām, kuras atbalsta Krievijas agresiju.

Tā uzskata Valsts prezidents Egils Levits.

Pēdējā laikā ne tikai Latvijā, bet arī citas Eiropas valstis sākušas diskusijas par krievu tūristiem Eiropā.

Latvija tūristu vīzas jau neizsniedz kopš kara pirmās dienas – 24. februāra.

Bet citas valstis turpina tās izsniegt.

Tādēļ jau Eiropas līmenī jāpārtrauc tūristu vīzu izsniegšanu Krievijas pilsoņiem.

Tās būtu papildu sankcijas pret Krieviju.

Zaporižjā joprojām bīstami

Ukrainas mediji ziņo, ka iedzīvotāji masveidā pamet Enerhodaras pilsētu un citas apdzīvotas vietas, kas atrodas netālu no Zaporižjas atomelektrostacijas.

Iemesls tam ir pieaugošā neskaidrība par situāciju tur.

Atomstacija tiek apšaudīta.

Tas var novest pie katastrofas.

Ukrainas izlūkošanas pārvalde uzskata, ka Krievija gatavo provokācijas.

Tā plāno apšaudīt staciju ar it kā Ukrainas militāro tehniku, piestiprinot tehnikai Ukrainas karogus.

Salmans Rušdi kritiskā stāvoklī

Vakar Ņujorkā tika sadurts ievērojamais britu rakstnieks Salmans Rušdi.

Rakstniekam veikta operācija.

Viņš tagad pieslēgts plaušu aparātam un var zaudēt aci.

Uzbrukumu sarīkoja 24 gadus vecs Ņūdžersijas štata iedzīvotājs Hadi Matars.

Uzbrukuma iespējamais motīvs pagaidām nav noskaidrots.

Rušdi romāns "Sātaniskās vārsmas", kas lasāms arī latviešu valodā, savulaik izraisīja daudzu musulmaņu sašutumu.

Saņemto nāves draudu dēļ rakstnieks bija spiests slēpties.

Afganistānā aptur sieviešu protestu

Talibu valdībai aprit gads, kopš tā sagrāba varu Afganistānā.

Šodien sievietes bija pulcējušās protesta demonstrācijā, uzstājot uz savām tiesībām.

Talibu kaujinieki viņas ātri vien izdzenāja, raidot gaisā brīdinājuma šāvienus.

Kad sākās šāvieni, sievietes meklēja patvērumu tuvējos veikalos.

Tomēr talibu kaujinieki dažas notvēra un piekāva.

Upē Polijā ķīmiskais piesārņojums

Oderas upē, kas šķērso Vāciju un Poliju, iespējams, tīšām izgāzts milzīgs daudzums ķīmisko atkritumu.

Polijas premjerministrs sacīja, ka tiks darīts viss, lai vainīgos sauktu pie atbildības.

Vācijas amatpersonas žēlojas, ka poļi nav kaimiņus brīdinājuši uzreiz par iespējamo upes piesārņojumu.

Tonnām beigtu zivju bija novērojamas jau vairākas nedēļas.

Bangladešā protestē tējas nozares darbinieki

Gandrīz 150 000 darbinieku no vairāk nekā 200 Bangladešas tējas plantācijām šodien pieteica streiku.

Strādnieki pieprasa par 150 procentiem palielināt viņu algu.

Tā ir viena no zemākajām pasaulē.

Minimālā alga tējas plantācijas strādniekam ir 120 takas dienā — aptuveni 1,25 ASV dolāri.

Arodbiedrības pieprasa palielināt algu līdz 300 takām dienā.

Bangladešas tējas asociācija norāda, ka viss palicis dārgs, tādēļ tiek piedāvāts algas paaugstinājums vien par 14 takām jeb vienu centu dienā.

Svētki Aglonā turpinās

Aglonā turpinās kristīgie svētki.

Tie notiks arī rīt un parīt.

Svētku galvenā svētā mise būs pirmdien pulksten 12.00, to pārraidīs arī Latvijas Radio un Latvijas Televīzija.

Svētku dēļ Aglonas apkaimē jārēķinās ar lielāku satiksmi.

Aglonas virzienā arī norīkots papildu transports.

Uzmanīgi mežā

Šogad jau 30 reizes cilvēkiem bijusi nepieciešama glābšanas dienesta palīdzība, lai izkļūtu no meža vai purva.

Tieši vasarā visbiežāk cilvēki apmaldās mežā.

Pirms došanās mežā obligāti jāinformē vēl kādu persona par saviem nodomiem un vietu, uz kuru plānots doties.

Svarīgi izvēlēties spilgtas krāsas apģērbu.

Vēlams mežā doties kopā ar kādu un paņemt pilnībā uzlādētu mobilo telefonu un ūdeni.

Laika ziņas

Gan naktī, gan dienā – bez nokrišņiem. Lēns vējš.

Naktī 10…14°, vietām piekrastē 15…17°.

Dienā 24…29°, dažviet rietumu un centrālajos rajonos līdz 31°.

Rīgā naktī 15…17°, dienā ap 30°.

Pirmdien:

Naktī daļēji mākoņains, dienā mākoņu daudzums palielināsies.

No priekšpusdienas vietām īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Pirmdienas naktī 15…20°, dienā 25…29°, vietām rietumu un centrālajos rajonos 30…31°.

Karstums Latvijā saglabāsies līdz otrdienai. Pēc tam sinoptiķi sola vietām spēcīgu lietu, vietām lietavas būs ilgstošas, dažviet arī ducinās pērkons.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti