Ziņas vieglajā valodā 12.jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 12.jūnijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 12.jūnijā.Matīss Rutks

     

    Latvijā turpinās tveice

    Latvijā turpinās tveice.
    Daugavpilī trešdien, 12. jūnijā, reģistrēja jaunu nacionālā karstuma rekordu.
    Tur gaiss pārsniedza +32 grādus.

    Citviet plosījās negaiss.
    To kopā ar krusu atkal apzināja Kurzemē.

    Nokrišņi arī vakarā un naktī gaidāmi Latvijas dienvidos.
    Tā liecina prognozes.

    Otrdien, 11. jūnijā, negaiss lielākos postījumus nodarīja Tukuma novadam.

    Atsevišķas pašvaldības lūgs valsts palīdzību.

     Samazinās kontrabandas preču pircēju skaits

    Latvijā samazinās kontrabandas preču pircēji.
    Tomēr to skaits pēdējos gados joprojām ir liels.

    Katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs pēdējā gada laikā pirka tabaku.
    Savukārt katrs divdesmitais iegādājās degvielu vai alkoholu.

    To trešdien, 12. jūnijā, sacīja pētījuma centra SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.

    Rosina kompensācijas ebreju kopienai

    „Attīstībai/Par!” rosina kompensāciju Latvijas ebreju kopienai.
    Politiskā spēka piedāvājumā figurē 40 miljoni eiro.

    Tos maksās par nelikumīgi atņemtu nekustamo īpašumu pagājušajā gadsimtā.
    Naudu aptuveni 10 gadu laikā atdos pakāpeniski.

    Šādu ideju atbalstīs partijas „Saskaņa” frakcija.

    Krievijā aizturēti 400 Golunova atbalsta akcijas dalībnieki  

    Krievijā aizturēja 400 žurnālista Ivana Golunova atbalstītājus.
    Tas notika gājiena laikā galvaspilsētā Maskavā.

    Aizturēto vidū bija žurnālisti no prestižiem medijiem.
    Viņus gan vēlāk atbrīvoja.

    Taču opozīcijas līderis Aleksejs Navaļnijs nakti pavadīs policijas iecirknī.

    Golunovs strādāja portālā „Meduza”.
    Viņš pētīja un aprakstīja korupciju Krievijā.
    Tomēr viņu aizvadītajā nedēļā aizturēja.
    Žurnālista vainu nepierādīja.
    Tādējādi otrdien, 11. jūnijā, pret Golunovu lietu izbeidza un viņu atbrīvoja no mājas aresta.

    Bet viņa pētījums drīzumā būs publiski pieejams.

     Protesti Honkongā pāraug vardarbībā

    Protesti Honkongā trešdien, 12. jūnijā. pārauga sadursmēs ar policiju.
    Likumsargi izmantoja arī asaru gāzi un gumijas lodes.

    Iemesls ir jauns likums.
    Viņu skatījumā tas izraidīs jebkuru nevēlamu personu uz Ķīnu.

    Varas iestādes demonstrantu apgalvojumus noraida.

    Brīvdienās Honkongā notika vēl lielākā protesta akcija.
    Tajā piedalījās vairāk nekā miljons cilvēku.

     Izraēlā noticis vegānu festivāls

    Izraēlā notika viens no lielākajiem pasaules vegānu festivāliem.
    Tūkstošiem cilvēku izbaudīja dažādus ēdienus bez gaļas.

    Telavivu uzskata par pasaulē lielāko vegānu pilsētu.
    Izraēlā šī dzīvesveida piekritēju skaits ir vairāk nekā 5% iedzīvotāju.

    Rīga atklāj “RB Cafe”

    Rīgā trešdien, 12. jūnijā, atklāja kafejnīcu „RB Cafe”.
    Tajā pārsvarā strādā cilvēki ar invaliditāti.

    Kafejnīcai ir arī sociālā uzņēmuma statuss.
    To dibināja biedrība „Rīgas pilsētas ”Rūpju bērns””.

    Kafejnīca apmeklētājiem piedāvās konditorejas izstrādājumus.

    Latvijas karogu Eiropas spēlēs nesīs džudists Borodavko

    Jevgēņijs Borodavko

    Latvijas karogu Eiropas spēlēs nesīs džudists Jegēņijs Borodavko.
    Tā paziņoja Latvijas Olimpiskā komiteja.

    Tas notiks atklāšanas ceremonijā 21. jūnijā Minskā.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti