Ziņas vieglajā valodā 12. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 12. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 12. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pedagogiem piedāvā celt algas un izlīdzināt slodzi

No nākamā gada pedagogiem nedēļā būs jānostrādā 40 stundas.

Tā būs viena slodze, kurā 24 stundas paredzētas mācību stundām, bet 16 skolēnu mājasdarbu labošanai un citiem pienākumiem.

Algu par vienu slodzi pedagogiem palielinās līdz 1200 eiro.

To piedāvā valdības koalīcija, lai pedagogi nestreikotu.

 

Pedagogu arodbiedrība piedāvājumu vērtē kā nepārdomātu

Pedagogu arodbiedrība uzskata, ka koalīcijas piedāvājums ir nepārdomāts, jo šāds atalgojums pedagogiem jau ir no 1. septembra.

Arodbiedrība arī vēlas zināt, ko valdība piedāvā pirmsskolas pedagogiem.

Rīt arodbiedrība tiksies ar premjeru un ministriem.

Šodien arodbiedrība paziņoja, ka 19. septembrī streiku sākt gatavi vairāk nekā 23 000 pedagogu.

Šis arodbiedrības paziņojums izskanēja pirms valdības koalīcijas piedāvājuma.

 

Latvijā ir iespēja saņemt pielāgotās vakcīnas pret Covid-19

Ģimenes ārstu praksēs un vakcinācijas kabinetos no šodienas ir iespēja saņemt jaunās pielāgotās vakcīnas pret Covid-19.

Cilvēku interese ir ļoti atšķirīga.

Ir ģimenes ārstu prakses, kur cilvēki aktīvi piesakās un veido sarakstu, bet ir vietas, kur nav neviena gribētāja saņemt poti.

Ģimenes ārsti vēl neprognozē, cik liela būs interese par jaunajām vakcīnām.

Ārsti uzskata, ja infekcija izplatīsies, tad cilvēki gribēs vakcinēties.

 

Pieaudzis jaunatklāto Covid-19 gadījumu skaits

Aizvadītajā nedēļā jaunatklāto Covid-19 gadījumu skaits ir pieaudzis.

Arī slimnīcās pieaug inficētu pacientu skaits.

Speciālisti secina, ka sabiedrībā infekcijas slimība izplatās.

Pagājušās nedēļas nogalē Covid-19 atklāja 1927 cilvēkiem.

Aizvadītajās trīs dienās nomirušo saistībā ar Covid-19 nav.

 

Ukrainas armija atbrīvo jaunus ciemus no Krievijas okupantiem

Ukrainas armija turpina atbrīvot no Krievijas okupantiem jaunus ciemus ap Harkivu.

Arī valsts dienvidos Ukrainas armijai labi panākumi.

Taču ir vietas, kur krievu karaspēks pretojas.

Hersonas virzienā Ukrainas armija virzās daudz lēnāk.

Atbrīvotās pilsētās ir nopostītas.

Ir ļoti daudz nogalināto.

Piemēram, Izjumā dzīvību zaudējuši aptuveni 1000 vietējo iedzīvotāju.

 

Krievijas gubernatoru un reģionālo parlamentu vēlēšanās uzvarējuši Kremļa atbalstītie kandidāti

Krievijas gubernatoru un reģionālo parlamentu vēlēšanās uzvarējuši Kremļa atbalstītie kandidāti.

Vēlēšanu novērotāji konstatēja daudzas pazīmes, kas liecina par krāpšanos un pārkāpumiem.

Krievijas varasiestādes to noliedz.

 

Tartu sāk padomju laika pieminekļa demontāžu Rādi memoriālā

Rādi ezera krastā Tartu pilsētā demontē padomju laika pieminekli, kā arī sākusies Otrā pasaules kara laika apbedījumu pārvietošana no pilsētas parka uz kapsētu.

Darbus ievadīja aizlūgums par mirušajiem.

Padomju laika bronzas skulptūra turpmāk atradīsies Tartu pilsētas muzejā.

 

 

Laika ziņas

Otrdien Latvijā gaidāms mākoņains laiks, vietām skaidrosies.

Vietām lietus, Kurzemē iespējams pērkona negaiss.

Naktī lēns vējš un vietām veidosies migla.

Dienā Dienvidaustrumu, dienvidu vējš 2–7 metri sekundē, vakarā jūras piekrastē 5–10 metri sekundē, brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 4…9 grādi.

Dienā 12…16 grādi.

 

Rīgā mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Bez nokrišņiem.

Naktī lēns vējš 2–5 metri sekundē, dienā dienvidaustrumu, dienvidu vējš 3–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 7…9 grādi, dienā 13…15 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti